Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Leasing konsumencki zwiększy sprzedaż aut w Polsce?

Data publikacji: Autor: Newseria.pl

Fot. Archiwum Leasing konsumencki jest niemal nieznany w Polsce, mimo że ustawa go regulująca obowiązuje od pięciu lat. Branża leasingowa wierzy jednak, że zgodnie z europejskimi trendami korzystanie z leasingu przez indywidualnych klientów będzie szybko rosnąć. Szczególnie perspektywiczny jest segment samochodów osobowych.

– W Polsce leasing konsumencki cały czas jest obszarem nieodkrytym przez klientów. Na bardziej rozwiniętych rynkach, szczególnie amerykańskim czy brytyjskim, w zakresie finansowania potrzeb konsumentów bardzo szeroki udział zdobyły właśnie produkty związane z leasingiem, z długoterminowym najmem samochodów – mówi agencji informacyjnej Newseria Jakub Kizielewicz, prezes zarządu Prime Car Management (PCM). – U nas cały czas jest to margines działalności, ale być może w krótkim czasie się to zmieni. Sądzimy, że również w Polsce ten rynek ma przed sobą bardzo dobrą przyszłość.

Dla klienta nieprowadzącego działalności gospodarczej leasing może być alternatywą dla kredytu bankowego przy nabywaniu samochodów, przy czym jego koszty w zależności od oferty mogą być niższe od zobowiązania bankowego. Dodatkowo to na firmie leasingowej spoczywają formalności związane z użytkowaniem pojazdu, od jego rejestracji i serwisowania zaczynając.  

W ocenie prezesa PCM, leasing konsumencki jest dobrym narzędziem do finansowania potrzeb, które dotyczą aktywów o większej wartości, a głównym obszarem, który rozwija się na innych rynkach, jest właśnie leasing samochodów osobowych.  – Dotychczas rynek leasingu konsumenckiego w Polsce napotykał na szereg przeszkód. Po pierwsze, była nią relatywnie niewielka świadomość klientów na temat tego, że taki produkt jest oferowany na rynku. Po drugie, być może nie wszyscy klienci byli przekonani do tego, że lepszym rozwiązaniem jest użytkowanie samochodu, a nie jego kupowanie – zauważa Kizielewicz. – To są główne powody, dla których ten produkt w Polsce nie rozwija się tak szybko, jak mógłby się rozwijać, gdybyśmy podążali ścieżką, która już została przetarta w innych krajach.

Redakcja poleca:

Kto i czym monitoruje polskie drogi?
Audi A4 kontra BMW 3

Auto po powodzi. Jak rozpoznać?

Ustawa regulująca zasady leasingu konsumenckiego weszła w życie w połowie 2011 roku. Dotychczas jednak produkt ten jest wciąż mało znany i popularny wśród polskich konsumentów. Według szacunków sięga zaledwie kilku procent całego rynku, szacowanego na przeszło 80 mld zł. Tymczasem w Czechach, Niemczech czy Wielkiej Brytanii już przynajmniej kilkanaście na sto samochodów jest użytkowanych w ramach produktów zbliżonych do leasingu konsumenckiego.

Według danych Leaseurope europejskie firmy leasingowe w największym stopniu finansują inwestycje przedsiębiorstw (72 proc.), a drugim kluczowym odbiorcą usług leasingowych są konsumenci z 23-proc. udziałem w rynku. ZPL ocenia na podstawie struktury europejskiego rynku, że w perspektywie kilku lat polski sektor leasingowy ma szansę na rozwój w oparciu o nowe grupy klientów, czyli właśnie konsumentów, a także sektor publiczny. W Europie odpowiada on za 3 proc. rynku.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Patryk Domagala (gość)

    Po prostu dynamicznie rozwijały się te branże obok. Sam kilka lat temu chciałem skorzystać z leasingu, ale okazało się, że jednak warto przemyśleć sprawy od nowa i pożyczać samochód, na długie - krótkie terminy, tak jak potrzeba. Rocznie jak się nie jeździ okropnie dużo to wychodzi jak leasing. ;) Wybrałem wypożyczalnię PANEK i nie żałuję decyzji. Autka w solidnym stanie, porządne i przede wszystkim dobra obsługa.

  • mar (gość)

    "W Polsce leasing konsumencki cały czas jest obszarem nieodkrytym przez klientów. " Trzeba być niedorobionym i nietomnym misiem żeby sądzić, że w Polsce cokolwiek jest "odkrywane" w kontekście mas konsumenckich. Wszystkie zjawiska masowe w tym kraju są wynikiem nieustannego tłoczenia różnych półprawd w sformatowane mózgownice tego ciemnego ludu. Więc jeżeli coś jest "nieodkryte" to znaczy że przemysł jeszcze nie zdecydował, żeby to wtłoczyć w mózgi mas robotniczo-chłopskich nad Wisłą. A te artykuły są chyba pisane w tych firmach leasingowych, bo komu innemu zależy na tym, żeby lud myślał że wszystko sam wymyślił?

  • unknown (gość)

    Polski konsument człowiek do którego jest kierowana ta oferta czyli do klasy średniej zarabia 3000 pln na kombinowanej umowie niby o pracę pracując 200 godz w miesiącu. Ma teraz lizingować samochód za 1000 pln plus koszta serwisu w aso bo lizing się opłaca.

  • Waldi (gość)

    Np.niemiec za to samo auto płaci 300 ja 1200 a tyle samo zarabiamy po 2000 tys czy jeszcze coś dodać?

  • Kaczorex (gość)

    To prawda, że coraz więcej przedsiębiorców woli jeździć wynajętym samochodem niż takowy kupić i się niepotrzebnie zadłużać. Wypożyczalnie typu Leasetake oferują nowe samochody już za niespełna 400zł miesięcznie. Jest plus, bo każdego miesiąca płącimy tyle samo i poza paliwem nie interesuje nas zupełnie nic: ani serwisowanie, ani ubezpieczenie ani nawet zmiana opon.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości