Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Legenda podparta chińskim kapitałem. Borgward Isabella

(ip)
Borgward Isabella ConceptBorgward coraz śmielej poczyna sobie na rynku. Po wprowadzeniu na rynek SUV-ów przymierza się do produkcji efektownej limuzyny. Jej ewentualne nadejście zwiastuje koncepcyjny model Isabella, który zadebiutował we Frankfurcie.fot. Newspress
Borgward Isabella ConceptBorgward coraz śmielej poczyna sobie na rynku. Po wprowadzeniu na rynek SUV-ów przymierza się do produkcji efektownej limuzyny. Jej ewentualne nadejście zwiastuje koncepcyjny model Isabella, który zadebiutował we Frankfurcie.fot. Newspress
Borgward coraz śmielej poczyna sobie na rynku. Po wprowadzeniu na rynek SUV-ów przymierza się do produkcji efektownej limuzyny. Jej ewentualne nadejście zwiastuje koncepcyjny model Isabella, który zadebiutował we Frankfurcie.

Działająca w latach 1929-1963 marka Borgward słynęła z produkcji efektownie stylizowanych aut o niezłych osiągach. Niestety firma popadła w kłopoty finansowe, które doprowadziły do jej bankructwa. Borgward został wskrzeszony w 2008 r. przez Christiana Borgwarda, wnuka założyciela marki, który nawiązał współpracę z chińskimi inwestorami.

Borgward Isabella ConceptBorgward coraz śmielej poczyna sobie na rynku. Po wprowadzeniu na rynek SUV-ów przymierza się do produkcji efektownej limuzyny.
Borgward Isabella Concept

Borgward coraz śmielej poczyna sobie na rynku. Po wprowadzeniu na rynek SUV-ów przymierza się do produkcji efektownej limuzyny. Jej ewentualne nadejście zwiastuje koncepcyjny model Isabella, który zadebiutował we Frankfurcie.

fot. Borgward

Pierwszy model - Borgward BX7 - pojawił się na chińskim rynku w 2016 r. Połączył modną stylizację nadwozia i wnętrza, z przestronnością oraz mocnym silnikiem 2.0 (224 KM, 300 Nm). W kolejnym roku dołączył do niego mniejszy o rozmiar Borgward BX5. Z motorem 1.8 (190 KM, 280 Nm).

Podczas salonu IAA we Frankfurcie Borgward zaprezentował Isabella Concept - wizję limuzyny o wyglądzie  czteroosobowego coupe. Karoseria o długości pięciu metrów i szerokości 1,9 m sygnalizuje, że auto celuje w górną półkę.

Prototyp jest bezpośrednim nawiązaniem do Borgwarda Isabella (1954-1962), będącego najbardziej popularnym modelem marki, który w momencie premiery uchodził za najnowocześniejszy samochód z Niemiec. Trzeba przyznać, że wówczas 75 KM i możliwość rozpędzania uzyskiwania 130 km/h robiło piorunujące wrażenie. Produkowany w tym czasie Mercedes W 120 w bazowej wersji oferował zaledwie 52 KM.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

Polecamy: Sprawdzamy co oferuje Nissan Qashqai 1.6 dCi

Współczesny Borgward Isabella próbuje czerpać pełnymi garściami z legendy poprzednika. Łączy futurystyczną stylizację z atrakcyjnie urządzonym wnętrzem. Dostępu do niego bronią przesuwane drzwi - brak słupka środkowego ułatwia wsiadanie do wnętrza. Obecnie Borgward walczy o klientów w Chinach. Nie można jednak wykluczyć, że zaprezentowanie prototypu we Frankfurcie jest początkiem europejskiej ekspansji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty