Od konceptu do realizacji minęło jednak kilka lat. I tak prace nad tym modelem ruszyły już w maju 1953 roku. Wówczas podjęto
decyzję o rozpoczęciu prac konstrukcyjnych, a pod koniec tamtego roku zbudowano “przedprototyp". W 1955 roku Syrena zadebiutowała na Poznańskich Targach. A dokładnie 20 marca 1957 roku, rozpoczęto jej seryjną produkcję (Syrena 100).
Do 1972 roku auto było produkowane przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie. Później powstawało w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej. W sumie do 1983 roku wyprodukowano ponad pół miliona egzemplarzy Syreny!
Przez te lata Syrena przechodziła szereg modyfikacji. A na polskich drogach pojawiły się takie modele jak Syrena 100, 101, 102, 103, 104 i 105. Oprócz tego na bazie Syreny powstało szereg wersji pochodnych, wykonywanych seryjnie (Bosto, R 20), małoseryjnie (Laminat) lub jednostkowo (Sport , Mikrobus). Pojawiła się też wersja roadster, która jednak nigdy nie doczekała się fabrycznej realizacji ani nawet projektu (chociaż podzespoły Syreny mają taki potencjał).
Popularnym, choć dzisiaj niezwykle rzadkim modelem jest R20. Ten dwuosobowy pick-up był produkowany w latach 1972-83 z przeznaczeniem dla rolników i ogrodników. Samochód był przystosowany dla dwóch osób i ładunku nieprzekraczającego 350 kg.
Dzisiaj Syrena cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem konstruktorów. A jej nadwozie jest bazą, na której powstają m.in. samochody sportowe.
źródło: Głos Wielkopolski
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?