Wszystko
o samochodach

Motocykle / Motocykle

Legendarne WFM-ki wracają na drogi

Data publikacji: Autor: (lm)

fot. Adam Wojnar Do tej pory młodzi miłośnicy jednośladów nie mieli specjalnego wyboru - byli skazani na bardzo drogie, nowe motocykle renomowanych producentów lub używane maszyny o zwykle powypadkowej historii.

Teraz już za niewiele ponad 4 tys. złotych mogą kupić prosto z fabryki motocykl polskiej produkcji i to nie byle jaki - legendarną wuefemkę.


fot. Adam Wojnar Oczywiście nie jest to pojazd powalający na kolana nowoczesnymi rozwiązaniami czy oszałamiającymi osiągami, ale za to za zaledwie kilka tysięcy złotych otrzymujemy nowy i z całą pewnością nietuzinkowy motocykl.

Wskrzeszeniem jednośladu, którego produkcja zakończyła się w połowie lat 60., zajęło się kilku zapalonych motocyklistów, dawniej związanych z oryginalną wuefemką. Składają oni w Polsce motocykl na bazie podzespołów sprowadzanych z Białorusi. Na razie w ciągu miesiąca powstaje zaledwie kilkanaście maszyn, ale wkrótce liczba ta ma sięgnąć 80.
Do napędu wuefemki służy silnik o pojemności skokowej 125 ccm, oferowany w kilku wariantach mocy - 10, 12 lub 13 KM. Podstawowy model dostępny jest w dwóch odmianach - miejskiej i szosowo-terenowej. Ta ostatnia posiada wyższe zawieszenie i nieco agresywniejszy styl.

W przygotowaniu jest ponadto mniejsza maszyna z silnikiem o pojemności 50 ccm i prędkością ograniczoną do 45 km/h, którą dorosłe osoby będą mogły podróżować bez prawa jazdy kategorii A. W przypadku niepełnoletnich wymagana będzie karta motorowerowa.
Włodzimierz Gąsiorek, główny pomysłodawca i realizator projektu WFM, wyjaśnia, iż polskie motocykle w dużej mierze skierowane są do młodych odbiorców. Będą oni mogli szlifować na tych jednośladach swoje umiejętności i zdobywać doświadczenie zanim przesiądą się na mocne i szybkie maszyny zagranicznych firm.

Na razie wuefemki można kupić w zasadzie wyłącznie "na telefon" lub za pośrednictwem Internetu (www.wfm . pl). Rozpoczynają się jednak prace nad budową sieci dealerskiej - zgłosiło się już ponad 50 firm zainteresowanych sprzedażą tego motocykla. Brakuje także sieci serwisowej - producenci zapewniają, iż w razie awarii są gotowi w każdej chwili przyjechać do klienta, jednocześnie z nieukrywaną dumą dodają, iż do tej pory nie było takiej konieczności.

Dane techniczne
Silnik jednocylindrowy, dwusuwowy, chłodzony powietrzem, o poj. 125 ccm i mocy ~10 - 13 KM przy 5400 - 6000 obr./min (w zależności od układu wydechowego) Rama rurowa stalowa typu kołyskowego skrzynia 4-biegowa Zawieszenie: przednie koło - amortyzatory teleskopowe z tłumieniem olejowym; tylne koło - wahacz i podwójne amortyzatory gazowe hamulce bębnowe Waga około 86 kg.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • ZEN (gość)

    Mimo tego że mam już 29 lat to sam chętnie kupiłbym taki motocykl poniewarz miałem kiedyś MIŃSKA 125 i mimo wielu jego wad byłem z niego bardzo zadowolony.Jedynie co mi przeszkadza w nowej WFM-ce to wygląd,moim zdaniem projektanci powinni go odmłodzić aby był bardziej atrakcyjny dla młodego człowieka do którego jest adresowany.Niewątpliwą zaletą jest niska cena ,małe spalanie i fakt że młody człowiek może czerpać pełnymi garściami przyjemność z jazdy nowym motocyklem a nie już na starcie gromadzić pasmo wyżeczeńi rozczarowań. (Wiem bo mój MIŃSK też był nowy i pamiętam zazdrosne spojżenia moich kolegów kiedy zrezygnowani reanimowali swoje WSK-i aby wydały jeszcze choć ostatnie tchnienie.)

  • tajfun (gość)

    Ja też miałem Mińska 125A i mimo że go miałem pół roku to jak go widze to robi mi sie gorąco!(ten niewypał tyle pije co Maluch)dobrze że trafił sie kupiec bo już miałem go ukamieniować i zjarać

  • leszek (gość)

    AAcch ta kanapa!!!

  • 1angel

    przecież to zdjęcie w artykule przedstawia WSK M06Z

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości