Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Lekki niż

Data publikacji: Autor: (mp)

Fot. Krzysztof Matuszyński: Najlepiej sprzedającymi się samochodami osobowymi były w styczniu na rynkach europejskich  auta Renault.

Nie tylko w Polsce sprzedaż nowych samochodów osobowych spadła w styczniu w porównaniu z tym samym miesiącem 2004 r. Klienci pozostałych rynków europejskich także mniej chętniej kupowali auta.

 

Z raportu stowarzyszenia branży motoryzacyjnej ACEA wynika, że w minionym miesiącu sprzedano na Starym Kontynencie 1 222 564 samochody osobowe. To o 0,8 proc. mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

 

Europejczycy kupowali najczęściej auta marki Renault. Sprzedano ich niemal 133 tys. Na drugim miejscu uplasował się Opel/Vauxhall ze 107 tys. sprzedanych egzemplarzy, a na trzecim Volkswagen, którego auta kupiło 106 tys. klientów.Fot. Krzysztof Matuszyñski: Najlepiej sprzedaj±cymi siê samochodami osobowymi by³y w styczniu na rynkach europejskich
auta Renault.

 

Największy wzrost sprzedaży osiągnęła Dacia. Bezprecedensowy wynik 6 300 proc. to efekt wprowadzenia na rynek w drugiej połowie 2004 r. modelu Logan. Druga pozycja przypadła samochodom marek Bentley i Lamborghini, których sprzedano w styczniu 2005 r. 114 proc. więcej niż w tym samym miesiącu 2004 r. Trzecia Kia zanotowała wzrost o 56,1 proc.

 

Znacznie, bo o niemal 28 proc. spadła sprzedaż Alfy Romeo. Z kłopotami boryka się zresztą cały koncern Fiata, którego samochody kupiło o 19,3 proc. klientów mniej. Jaguar w analizowanym okresie sprzedał 24,8 proc. mniej aut niż przed rokiem, a MG Rover o 15,9 proc. mniej.

 

Skończyła się dobra passa marek koreańskich i japońskich. O ile w całym ubiegłym roku notowały one wzrost popularności, o tyle w styczniu lepiej niż w tym samym miesiącu 2004 r. sprzedawały się tylko auta Kii, Hondy i Mitsubishi.

 

Wyniki sprzedaży samochodów osobowych na rynkach państw Unii Europejskiej (z wyjątkiem Malty i Cypru) oraz państw należących do EFTA (Norwegia, Szwajcaria, Islandia, Lichtenstein):

 

Koncern i marka

 

Udział w rynku (%)

 

Sprzedane egzemplarze

Zmiana (%)

Styczeń 2005

Styczeń

2004

Styczeń

2005

Styczeń

2004

Styczeń

2005/2004

Wszystkie

100

100

1 222 564

1 232 744

- 0,8

VW Group

17,0

17,1

207 836

210 880

- 1,4

Volkswagen

8,7

9,2

105 999

112 968

- 6,2

Audi

3,8

3,4

45 974

42 511

+ 8,1

Seat

2,2

2,2

27 317

27 685

- 1,3

Skoda

2,3

2,2

28 203

27 556

+ 2,3

Bentley i Lamborghini

0,0

0,0

343

160

+ 114

PSA Group

14,5

14,6

177 656

180 075

- 1,3

Peugeot

7,8

7,9

94 867

97 944

- 3,1

Citroen

6,8

6,7

82 789

82 131

+ 0,8

FORD Group

11,3

11,9

138 702

146 278

- 5,2

Ford

8,6

9,4

105 690

115 372

- 8,4

Volvo

1,9

1,6

22 730

19 573

+ 16,1

Land Rover

0,5

0,5

6 618

6 463

+ 2,4

Jaguar

0,3

0,4

3 664

4 870

- 24,8

Renault

10,9

9,4

133 484

116 129

+ 14,9

Renault

10,9

9,4

132 905

116 120

+ 14,5

Dacia

0,0

0,0

579

9

+ 6300

GM Group

10,2

9,7

124 398

119 372

+ 4,2

Opel/Vauxhall

8,8

8,4

107 015

103 000

+ 3,9

Chevrolet

1,0

0,9

12 172

10 736

+ 13,4

Saab

0,4

0,4

4 897

5 406

- 9,4

GM (US)

0,0

0,0

314

230

+ 36,5

FIAT Group

7,2

8,9

88 379

109 500

- 19,3

Fiat

5,3

6,5

64 740

80 234

- 19,3

Lancia

0,9

1,0

11 566

12 728

- 9,1

Alfa Romeo

1,0

1,3

11 730

16 270

- 27,9

Ferrari i Maserati

0,0

0,0

343

268

+ 28,0

Toyota i Lexus

5,9

6,0

72 685

73 601

- 1,2

DaimlerChrysler

5,7

5,9

69 680

73 146

- 4,7

Mercedes-Benz

4,3

4,7

52 240

57 633

- 9,4

Smart

0,9

0,7

10 500

8 058

+ 30,3

Chrysler

0,6

0,6

6 940

7 454

- 6,9

BMW Group

4,4

4,3

53 831

52 725

+ 2,1

BMW

3,6

3,4

44 095

42 444

+ 3,9

Mini

0,8

0,8

9 736

10 281

- 5,3

Nissan

2,0

2,5

25 022

30 755

- 18,6

Hyundai

1,9

2,0

22 852

24 418

- 6,4

Mazda

1,8

1,8

21 455

22 061

- 2,7

Honda

1,6

1,5

19 753

18 137

+ 8,9

Suzuki

1,1

1,3

14 003

15 445

- 9,3

Kia

1,3

0,8

15 940

10 211

+ 56,1

Mitsubishi

0,9

0,8

10 470

9 573

+ 9,4

MG Rover Group

0,7

0,8

8 301

9 876

- 15,9

 

Dane wg ACEA

 

ACEA to organizacja zrzeszająca 13 producentów samochodów z krajów Unii Europejskiej. Należą do niej: BMW AG, DAF Trucks NV, DaimlerChrysler AG, Fiat Auto SPA, Ford of Europe Inc., General Motors Europe AG, MAN Nutzfahrzeuge AG, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, PSA Peugeot Citroen, Renault S.A., Scania AB, AB Volvo. W strukturach ACEA mają również swoją reprezentację poszczególne kraje członkowskie Unii Europejskiej.

 

ACEA reprezentuje interesy producentów aut w kontaktach z organami Unii Europejskiej. Bezpośrednio uczestniczy w procesie tworzenia prawa europejskiego. Przygotowuje także ekspertyzy dotyczące przemysłu motoryzacyjnego, które powstają na użytek podmiotów Unii Europejskiej, a także innych organizacji i przedsiębiorstw.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości