LEM Falcon. Pierwszy polski elektryczny motocykl crossowy

(ip)
LEM FalconLEM Falcon to pierwszy polski elektryczny motocykl crossowy, który jest konstruowany i budowany przez studentów Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych przy Politechnice Wrocławskiej. Zbudowany będzie z lekkiej ramy i wahacza wykonanych ze stopu aluminium. Ponadto zastosowana zostanie własnej konstrukcji subrama kompozytowa z włókien węglowych.Fot. materiały prasowe
LEM FalconLEM Falcon to pierwszy polski elektryczny motocykl crossowy, który jest konstruowany i budowany przez studentów Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych przy Politechnice Wrocławskiej. Zbudowany będzie z lekkiej ramy i wahacza wykonanych ze stopu aluminium. Ponadto zastosowana zostanie własnej konstrukcji subrama kompozytowa z włókien węglowych.Fot. materiały prasowe
LEM Falcon to pierwszy polski elektryczny motocykl crossowy, który jest konstruowany i budowany przez studentów Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych przy Politechnice Wrocławskiej. Zbudowany będzie z lekkiej ramy i wahacza wykonanych ze stopu aluminium. Ponadto zastosowana zostanie własnej konstrukcji subrama kompozytowa z włókien węglowych.

Motocykl będzie posiadał silnik o mocy 8 kW i baterię o pojemności 2,4Wh co pozwali na jazdę w terenie do godziny. Dzięki niskiej masie całkowitej pojazdu, sięgającej 80 kg, prędkość maksymalna wyniesie około 130 km/h. Poszycie motocykla wykonamy własnoręcznie z lekkich, wytrzymałych kompozytów, którym nie straszne będą kamienie czy upadki motocykla w terenie.

Bardzo ciekawym elementem nowego motocykla będzie elektroniczny wyświetlacz spełniający rolę deski rozdzielczej. Dzięki zastosowaniu wielu czujników możliwe będzie nie tylko kontrolowanie prędkości i zasięgu, ale również temperatury baterii i sterownika, napięcia i natężenia pobieranego z baterii.

Prace nad motocyklem są w bardzo zaawansowanym stadium. Zakończony został etap obliczeń wytrzymałościowych konstrukcji nośnej, wahacza i innych elementów przenoszących obciążenia. W najbliższym czasie zostanie wykonane oprzyrządowanie spawalnicze, a później spawana zostanie ramę i wahacz. W międzyczasie zespół Elektro pracuje nad technologią wykonywania baterii, składającą się z 260 celli Li-Ion. Ekipa Kompozytów i Druku 3D dopracowuje natomiast geometrię poszycia i dobór odpowiednich struktur kompozytów.

 Motocykl przygotowywany jest na zawody SmartMoto Challenge w Barcelonie i Moskwie.

O tym się mówi: Przez spaliny umiera więcej osób niż przez wypadki

Źródło: TVN Turbo/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty