Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36057 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Motociekawostki / Warto wiedzieć

Lexus Design Center. Tu projektuje się nowe auta

Data publikacji: Autor: (ip)

Zbudowane w 2003 roku centrum projektowe Lexusa w prefekturze Aichi wyposażone jest w szereg technologii, wspomagających tworzenie nowych projektów od fazy koncepcyjnej po prototyp. To właśnie tu zaprojektowano np. od podstaw popularnego crossovera NX.

Fot. Lexus International, Kohei Take Zbudowane w 2003 roku centrum projektowe Lexusa w prefekturze Aichi wyposażone jest w szereg technologii, wspomagających tworzenie nowych projektów od fazy koncepcyjnej po prototyp. To właśnie tu zaprojektowano np. od podstaw popularnego crossovera NX.

Zbudowane w 2003 roku centrum projektowe Lexusa w prefekturze Aichi wyposażone jest w szereg technologii, wspomagających tworzenie nowych projektów od fazy koncepcyjnej po prototyp. To właśnie tu zaprojektowano np. od podstaw popularnego crossovera NX.

Fot. Lexus International, Kohei Take Biały budynek o wypukłej, przeszklonej fasadzie nie wyróżnia się zbytnio spośród wielu innych w biurowej dzielnicy. Dostęp do niego jest jednak pilnie strzeżony przez ochronę, a wchodząc na zaproszenie, trzeba zostawić na portierni aparaty fotograficzne i telefony komórkowe. Tajemnice powstających tu projektów nowych modeli Lexusów nie mogą się wydostać na zewnątrz przed oficjalnym ogłoszeniem.

Choć proces projektowania odbywa się dziś przede wszystkim w środowiskach cyfrowych, pierwsze szkice kreślone są ołówkiem na papierze, a modele rzeźbione są tradycyjnie z gliny – ręce artystów i rzemieślników są wciąż niezastąpione. W miarę precyzowania projektu w oparciu o szkice powstają trójwymiarowe cyfrowe modele, uwzględniające coraz więcej szczegółów technicznych. W oparciu o nie tworzy się realistyczne komputerowe wizualizacje. W rozległej sali zwanej Real-Scale Theater, na wielkich ekranach zajmujących całe ściany prezentowane są w naturalnej wielkości szkice, szczegółowe projekty i trójwymiarowe wizualizacje samochodów w dowolnym otoczeniu, co umożliwia ich gruntowną weryfikację.

Na ostatnim piętrze znajduje się tak zwana Sala Ocen. W jej podłodze umieszczono zdalnie sterowane obrotnice, na których umieszcza się np. makiety pojazdów o rzeczywistej wielkości czy prototypy w różnych stadiach projektu. System oświetlenia umożliwia ich oglądanie pod dowolnym kątem w świetle dziennym i półmroku, w świetle skupionym i rozproszonym. Rozsuwany dach pozwala oglądać je także w naturalnym oświetleniu w różnych warunkach pogodowych. Obraz z umieszczonych w sali kamer prezentowany jest na 12 ekranach w przyległej sali konferencyjnej na 100 osób.

Redakcja poleca:

- Clarkson, Hammond i May wracają na ekrany
- Spektakularny sukces nowego modelu. Kolejki w salonach!
- 21 przykazań kupującego używany samochód

Zbudowane w 2003 roku centrum projektowe Lexusa w prefekturze Aichi wyposażone jest w szereg technologii, wspomagających tworzenie nowych projektów od fazy koncepcyjnej po prototyp. To właśnie tu zaprojektowano np. od podstaw popularnego crossovera NX.

Fot. Lexus International, Kohei Take Wrażenie robi Pokój Rzeczywistości Wirtualnej, mający postać sześcianu o boku 2,5 metra. Siedząc w nim na fotelu, można przez okulary 3D oglądać wirtualny obraz wnętrza samochodu widziany z perspektywy kierowcy. Pozwala to na wczesnym etapie projektu oceniać jego estetykę, funkcjonalność i ergonomię jeszcze zanim rozpocznie się budowa prototypu, a dziki temu uniknąć wielu kosztownych i czasochłonnych modyfikacji na późniejszych etapach rozwoju.

Centrum projektowe dysponuje również własnym studiem fotograficzno-filmowym, wyposażonym w wysokorozdzielcze kamery, profesjonalne oświetlenie oraz wózki na szynach i krany kamerowe pozwalające uzyskiwać dynamiczne ujęcia. Tu fotografuje się prototypy i tworzy pierwsze filmy, promujące nowe modele.

„Bez względu na doskonałą jakość cyfrowych wizualizacji, ostateczny kształt projektów zależy od mistrzostwa rzemieślników takumi” – mówi Takeshi Tanabe, dyrektor projektów w Lexus Design Division – „To oni najlepiej czują materiał, gdy modelują makiety z gliny korzystając z wieloletniego doświadczenia. Znakomicie rozumieją intencje projektantów, w lot chwytając ich uwagi, są przy tym bardzo kreatywni. Wspólnie kontynuujemy proces tworzenia, aż osiągniemy efekt satysfakcjonujący wszystkie zaangażowane strony. Dlatego nasze samochody to nie tylko maszyny – to również dzieła rzemiosła artystycznego”.

 

Zbudowane w 2003 roku centrum projektowe Lexusa w prefekturze Aichi wyposażone jest w szereg technologii, wspomagających tworzenie nowych projektów od fazy koncepcyjnej po prototyp. To właśnie tu zaprojektowano np. od podstaw popularnego crossovera NX.

Fot. Lexus International, Kohei Take

Zbudowane w 2003 roku centrum projektowe Lexusa w prefekturze Aichi wyposażone jest w szereg technologii, wspomagających tworzenie nowych projektów od fazy koncepcyjnej po prototyp. To właśnie tu zaprojektowano np. od podstaw popularnego crossovera NX.

Fot. Lexus International, Kohei Take

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Lexus zdjęcia

Lexus dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Lexus Cena