Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36077 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Porady / Warto wiedzieć

Lexus Dynamic Handling System. Jak działa?

Data publikacji: Autor: (ip)

Lexus RC 350 F-Sport 

LDH wykorzystuje systemy zmiennych przełożeń układu kierowniczego (VGRS, Variable Gear Ratio Steering), skrętnych kół tylnej osi (DRS, Dynamic Rear Steering), korekcji sztywności zawieszenia (AVS, Adaptive Variable Suspension) oraz zintegrowanego zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM, Vehicle Dynamics Integrated Management Step 5).

Fot. Lexus System Lexus Dynamic Handling, wdrożony po raz pierwszy w limuzynie Lexus GS F Sport, a potem również np. w coupe Lexus RC, koordynuje pracę kilku niezależnych systemów, zapewniając dzięki temu lepszą zwrotność pojazdu oraz większą stabilność i precyzję prowadzenia, zwłaszcza podczas dynamicznej jazdy.

Lexus RC 350 F-Sport 

LDH wykorzystuje systemy zmiennych przełożeń układu kierowniczego (VGRS, Variable Gear Ratio Steering), skrętnych kół tylnej osi (DRS, Dynamic Rear Steering), korekcji sztywności zawieszenia (AVS, Adaptive Variable Suspension) oraz zintegrowanego zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM, Vehicle Dynamics Integrated Management Step 5).

Fot. Lexus LDH wykorzystuje systemy zmiennych przełożeń układu kierowniczego (VGRS, Variable Gear Ratio Steering), skrętnych kół tylnej osi (DRS, Dynamic Rear Steering), korekcji sztywności zawieszenia (AVS, Adaptive Variable Suspension) oraz zintegrowanego zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM, Vehicle Dynamics Integrated Management Step 5).

Zobacz także: Audi SQ7 4.0 V8 TDI quattro. Mocarny SUV

W zależności od prędkości pojazdu, system niezależnie koryguje kąty skrętu kół przednich i tylnych. Przy prędkościach poniżej 80 km/h tylne koła są skręcane w stronę przeciwną, niż przednie, co poprawia zwrotność pojazdu. Przy prędkościach powyżej 80 km/h tylne koła są skręcane w tę samą stronę, co przednie, jednak o znacznie mniejszy kąt – do 1,5 stopnia. Choć pozornie wydaje się to nielogiczne, w rzeczywistości radykalnie poprawia zwinność samochodu i precyzję prowadzenia.

Jednocześnie monitorując sytuację pojazdu, a także położenie pedałów przyspieszenia i hamulca oraz koła kierownicy, LDH odpowiednio dostosowuje sztywność zawieszenia i wpływa na działanie innych systemów bezpieczeństwa czynnego, optymalnie dopasowując zachowanie samochodu do prędkości i sposobu jazdy.

 

 

Lexus RC 350 F-Sport 

LDH wykorzystuje systemy zmiennych przełożeń układu kierowniczego (VGRS, Variable Gear Ratio Steering), skrętnych kół tylnej osi (DRS, Dynamic Rear Steering), korekcji sztywności zawieszenia (AVS, Adaptive Variable Suspension) oraz zintegrowanego zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM, Vehicle Dynamics Integrated Management Step 5).

Fot. Lexus

Lexus RC 350 F-Sport

LDH wykorzystuje systemy zmiennych przełożeń układu kierowniczego (VGRS, Variable Gear Ratio Steering), skrętnych kół tylnej osi (DRS, Dynamic Rear Steering), korekcji sztywności zawieszenia (AVS, Adaptive Variable Suspension) oraz zintegrowanego zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM, Vehicle Dynamics Integrated Management Step 5).

Fot. Lexus

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Lexus zdjęcia

Lexus dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Lexus Cena