Lexus ES. Co zmienia lifting?

Mariusz Michalak
Lexus ESW nowym modelu ES odświeżono stylistykę oraz udoskonalono go pod względem technologicznym. Nowa limuzyna Lexus ES wejdzie do sprzedaży w Europie jeszcze w tym roku. Fot. Lexus
Lexus ESW nowym modelu ES odświeżono stylistykę oraz udoskonalono go pod względem technologicznym. Nowa limuzyna Lexus ES wejdzie do sprzedaży w Europie jeszcze w tym roku. Fot. Lexus
W nowym modelu ES odświeżono stylistykę oraz udoskonalono go pod względem technologicznym. Nowa limuzyna Lexus ES wejdzie do sprzedaży w Europie jeszcze w tym roku.

Wygląd nowego ES został unowocześniony dzięki przeprojektowanemu grillowi i nowym światłom głównym. Jeśli chodzi o wnętrze, w ofercie pojawiła się nowa skórzana tapicerka w odcieniu Forest Brown, tapicerka ze sztucznej skóry oraz dwukolorowe siedzenia dla wersji F SPORT. Ponadto niektóre funkcje – jak te wywoływane poprzez nowy ekran multimediów – stały się bardziej przyjazne użytkownikowi.

Lexus ESW nowym modelu ES odświeżono stylistykę oraz udoskonalono go pod względem technologicznym. Nowa limuzyna Lexus ES wejdzie do sprzedaży w Europie
Lexus ES

W nowym modelu ES odświeżono stylistykę oraz udoskonalono go pod względem technologicznym. Nowa limuzyna Lexus ES wejdzie do sprzedaży w Europie jeszcze w tym roku.

Fot. Lexus

W nowej odsłonie modelu w tylnym zawieszeniu zastosowano dwuwarstwowe elementy zwiększające sztywność skrętną w tym obszarze. Powierzchnia styku stopy kierowcy z pedałem hamulca została zwiększona poprze zmianę kształtu tego elementu. Zredukowano także wibracje, podnosząc poczucie stabilności podczas naciskania pedału hamulca. W hybrydowej wersji ES 300h poprawiono zakres i poczucie kontroli nad procesem hamowania, zmieniając parametry elektronicznego sterowania układem hamulcowym.

Nowy element wykonawczy zastosowany w systemie adaptacyjnego zawieszenia AVS w wersji ES F SPORT zwiększa zakres kontroli zaworu przepływu. Teraz jest on w stanie reagować w zakresie minimalnych sił tłumienia, zapewniając najwyższej jakości komfort amortyzacji przy jednoczesnym poprawieniu reakcji na ruchy kierownicą.

System radarowego tempomatu Dynamic Radar Cruise Control wzbogacono o funkcję kontroli prędkości w łuku, która reguluje prędkość pojazdu, z wyprzedzeniem dostosowując ją do przebiegu drogi, dzięki czemu utrzymywany jest stały odstęp od poprzedzającego pojazdu.

Znacząco usprawniono wydajność kamer cyfrowych lusterek bocznych (Digital Side View Monitor), zaprojektowanych tak, by zapewnić kierowcy lepszy podgląd sytuacji po bokach i z tyłu auta niż w przypadku konwencjonalnych lusterek bocznych, szczególnie w nocy i w czasie opadów. Przetwarzanie obrazu z redukcją interferencji pomaga uzyskać wyraźniejszy obraz, a dodatkowo zredukowano migotanie źródeł światła.

ES 300h został wyposażony w hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o ultrawysokiej sprawności oraz lżejszy, bardziej zwarty silnik elektryczny o większej mocy. Łączna moc układu wynosi 218 KM.

Zobacz także: Kierunkowskazy. Jak poprawnie korzystać?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty