Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36998 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Lexus ES. Sedan wchodzi do Europy

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Lexus ES

ES 300h, który zostanie wprowadzony w Europie Zachodniej i Środkowej, został wyposażony w nową hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy.

Fot. Lexus Nowy Lexus ES po niemal trzech dekadach obecności na globalnym rynku, trafia po raz pierwszy do Europy. To siódma generacja luksusowego sedana średniej wielkości.

Samochód jest dłuższy, niższy i szerszy od swego poprzednika. Większy rozstaw osi pozwolił przesunąć koła bliżej narożników, zwiększono również rozstaw kół z przodu i z tyłu.

Wygląd przodu ES jest silnie zróżnicowany w zależności od wersji. Standardowe wersje mają eleganckie, pionowe listwy, rozchodzące się od centrum charakterystycznego dla Lexusa grilla w kształcie klepsydry, zaś wersje F Sport – obecne po raz pierwszy w rodzinie ES – prezentują czarną, ukośną siatkę, obecną również w otworach na rogach przedniej części samochodu. W przeciwieństwie do poprzednich generacji, linia dachu wyraźnie opada ku tyłowi. W wersjach F SPORT dodano tylny spojler, oznakowanie oraz ciemne akcenty podkreślające sportowy charakter. W standardowych wersjach ES dostępne są trzy rodzaje kół o średnicy 17 i 18 cali, zaś w wersjach F SPORT zastosowano 19-calowe koła podobne do używanych w coupe Lexus LC.

Zobacz także: Debiut nowego crossovera Lexusa

Pokładowe systemy elektroniczne, w tym opcjonalny system nawigacji, będą współpracować z siecią bezprzewodową. System nawigacji obejmuje także multimedialny wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala i manipulator Remote Touch oraz system rozpoznawania głosu i możliwość bezprzewodowej współpracy ze smartfonem.

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

ES 300h, który zostanie wprowadzony w Europie Zachodniej i Środkowej, został wyposażony w nową hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy oraz lżejszy silnik elektryczny. Łączna moc układu wynosi 218 KM, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym może wynosić 4,7 l/100km.

ES siódmej generacji jest dostępny z najnowszym pakietem bezpieczeństwa Lexus Safety System + (standardowo we wszystkich wariantach). Nowe funkcje obejmują wzbogacenie mechanizmu wykrywania przeszkód takich jak pojazdy i piesi w systemie ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre-Collision System) o wykrywanie rowerzystów podczas jazdy w dzień, pozwalające eliminować jedne z najczęściej wydarzających się wypadków.

 

Lexus ES

ES 300h, który zostanie wprowadzony w Europie Zachodniej i Środkowej, został wyposażony w nową hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy.

Fot. Lexus

Lexus ES

ES 300h, który zostanie wprowadzony w Europie Zachodniej i Środkowej, został wyposażony w nową hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy.

Fot. Lexus

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • ryś (gość)

    "Samochód jest dłuższy o", to znaczy jaki jest długi teraz? ile długości miał poprzedni? , wszyscy powinni znać na pamięć wymiary samochodów osobowych?

  • wiki (gość)

    ciekawe kiedy trafi wersja benzynowa a tak naprawdę to lubię duże limuzyny lexusa

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Lexus ES dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Lexus ES opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Lexus ES Cena