Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36541 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Lexus IS 250

Data publikacji: Autor: Dariusz Wołoszka Info-Ekspert

Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert Lexus IS jest kompaktowym sedanem będącym bezpośrednim konkurentem europejskich przedstawicieli segmentu D Premium: Audi A4, BMW 3 i Mercedesa klasy C. Limuzyna z klasycznym napędem na tylną oś oraz sześciocylindrowym silnikiem benzynowym została wyceniona na 162 800 zł.

Stworzona w firmie Lexus filozofia projektowania „L-finesse” w modelu IS cechuje się harmonijną sylwetką łączącą w sobie Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspertsport i elegancję. Mocno pochylona szyba przednia, wąska linia okien i niewielka pokrywa bagażnika uwydatniają dynamiczny charakter nadwozia. Z tyłu dwie chromowane końcówki układu wydechowego oraz opony szersze niż te na przedniej osi podkreślają sportowe aspiracje modelu. Nadwozie o długości 4585 mm, szerokości 1800 mm i wysokości 1425 mm charakteryzuje się współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,27.

Limuzyna oferowana jest w pięciu wersjach wyposażenia: Classic, F Sport, Elegance, Comfort oraz Prestige. W trzech najdroższych odmianach kabina została wykończona wysokogatunkową skórą, która dobrze komponuje się z elementami plastikowymi o różnorodnej fakturze oraz twardości.

Cechą charakterystyczną tylnonapędowych pojazdów jest przebiegający przez środek kabiny wał napędowy. Pomiędzy przednimi fotelami udało się go ukryć pod obszernym podłokietnikiem i schowkami. Z tyłu niestety skutecznie utrudnia on podróż trzem osobom. Mocno wyprofilowana kanapa tylna w połączeniu z wysokim i szerokim tunelem środkowym sprawia, że z tyłu wygodnie podróżują tylko dwie osoby. Wyjazdy w pełnym pięcioosobowym składzie możliwe są jedynie na bardzo krótkich dystansach. Kabina Lexusa sprawia wrażenie „szytej na miarę”. Na czterech miejscach siedzimy wygodnie mając z każdej strony tylko niewielki zapas wolnej przestrzeni. Jej atutami są: wzorowe spasowanie wszystkich elementów, wysokiej jakości materiały użyte do wykończenia wnętrza oraz bardzo dobre wyciszenie kabiny.

Fot: Dariusz Wołoszka, Info-EkspertPasażerowie podróżujący Lexusem mogą zabrać ze sobą łącznie 398 litrów bagażu. Wadą przestrzeni bagażowej są nieregularne kształty, zaletą natomiast zawiasy pokrywy bagażnika nie wnikające do środka.

Sercem japońskiego sedana jest sześciocylindrowy silnik w układzie „V” o pojemności 2.5 litra. Jednostka o mocy 208 KM i momencie obrotowym 252 Nm zapewnia satysfakcjonujące osiągi dzięki bezpośredniemu wtryskowi D-4 Lexus, wysokiemu ciśnieniu wtrysku oraz elektrycznie regulowanemu układowi dolotowemu o dwustopniowej geometrii (ACIS) i podwójnemu układowi zmiennych faz rozrządu Dual VVT-i. Przy pełnym wciśnięciu pedału przyśpieszenia po 8,5 sekundach prędkościomierz wskaże 100 km/h, a po kilkunastu kolejnych sekundach zatrzyma się na poziomie 225 km/h. Dynamiczna jazda w mieście sprawia, że 65-litrowy zbiornik paliwa wystarcza na ok. 500 km (średnie spalanie 13l/ 100km), natomiast w trasie przy spokojnej jeździe możliwe jest osiągnięcie dystansu nieznacznie przekraczającego 700 km (średnie zużycie 9l/ 100km).

Silnik współpracuje z sześciostopniową skrzynią automatyczną. Przełożenia mogą być zmieniane automatycznie, sekwencyjnie Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspertza pomocą dźwigni zmiany biegów lub przy użyciu łopatek na kierownicy. Niezależnie od sposobu wyboru przełożeń, skrzynia pracuje gładko bez zbędnej zwłoki czy szarpania. Przekładnia posiada trzy tryby pracy: sportowy - PWR, standardowy - ECT oraz umożliwiający łatwiejsze ruszanie na śliskiej nawierzchni - SNOW. Ponadto dodanie układu RCRC (Road Condition Response Control) pozwala zoptymalizować pracę skrzyni. Kontroluje on stopień otwarcia przepustnicy i prędkość pojazdu ustalając czy droga wznosi się czy opada. Na zjazdach system redukuje przełożenie wykorzystując optymalnie hamowanie silnikiem, natomiast na podjazdach nie zmienia niepotrzebnie biegu na wyższy zapewniając optymalną moc.

Zawieszenie Lexusa (podwójne wahacze z przodu oraz wielowahaczowe zawieszenie z tyłu) zostało zestrojone stosunkowo twardo i bardzo dobrze współgra z dynamicznym silnikiem. Podczas szybkiej jazdy niski sedan prowadzi się stabilnie nie wykazując zbędnej „nerwowości” przy zmianie pasa lub nagłym hamowaniu.

Nabywcy prestiżowych marek oczekują najwyższej jakości wykonania, ponadprzeciętnego komfortu oraz właściwości jezdnych niedostępnych w „budżetowych” produktach. Lexus jest w stanie sprostać tym oczekiwaniom, jednakże skuteczna walka z europejskimi rywalami wymaga powiększenia wachlarza jednostek napędowych oraz wersji nadwozia.

Wybrane dane techniczne Lexusa IS 250 i konkurentów:

Marka/model

Lexus IS 250

Audi A4

BMW 320i

Wersja

Classic

-

 

Cena (zł)

162 800

147 800

144 700

Silnik

Benzynowy

Benzynowy

Benzynowy

Pojemność (cm3)

2500

1984

1997

Moc (KM)

208

211

184

Moment obrotowy (Nm)

252

350

270

Przyspieszenie 0 – 100 km/h (s)

8,5

6,9

7,3

Prędkość maksymalna (km/h)

225

240

235

Średnie spalanie (l/100 km)

8,4

7,1

7,3

Emisja CO2 (g/km)

194

167

144

Skrzynia biegów

automatyczna             6-stopniowa

automatyczna bezstopniowa

automatyczna            8-stopniowa

Pojemność bagażnika (l)

398

480

480

 

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka,  Info-Ekspert

Info-Ekspert

Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert

Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • slawek (gość)

    samochod jest fajny ale bardzo kosztowny w utrzymaniu,nie ma zadnych zamienników części zamiennych tak jak do europejskich marek.Ale jak kogoś stać no cóz...

  • Fx (gość)

    Przedstawione porównanie z Audi i BMW nijak się ma do rzeczywistości ponieważ gdybyśmy przyjrzeli się tabelom wyposażenia wszystkich 3 pojazdów do Audi i BMW trzeba by dołożyć minimum po 30 tyś zł aby te dorównywały Lexusowi i wówczas Japońska marka pokazuje swoją przewagę. I tak jest w każdym segmencie: Corolla-Golf, Lexus LS-E-klasse-A6, BMW 5 itd... Kwestia serwisu - myślę że w całej trójce jest on równie kosztowny: i Audi, i BMW i Mercedes nie wypuszczą z ASO klienta bez 4-cyfrowej faktury z dwójką z przodu za przegląd okresowy.

  • rtw (gość)

    Prezentowany IS to juz stary model.Wkrotce bedzie nowy.

  • Bolec (gość)

    @FX,uu się kolego chyba zagalopowałeś z tymi cenami, A5 2.0 tfsi pierwszy serwis olejowy kosztował 600 zł własnym dobrej klasy olejem i filtrem plus komputer i filtr kabinowy. Większy serwis(pomijając tarcze i klocki) to cena nie wyższa niż maksymalnie 1000 zł. A poza tym gdzie ten Lexus pokazuje przewagę w stosunku do BMW czy Audi ,chyba nie w osiągach czy spalaniu, jak dla mnie to auto nie jest brzydkie, ale bardziej dla kolekcjonera czy też osoby miłośnika japońskich samochodów. A o cenę za nowe auto też można by było się spierać bo są miejsca w EU gdzie raczej nie masz szans na to żeby japoniec był tańszy o segmentowego europejskiego konkurenta..

  • sachs (gość)

    Zdumiewajace.Audi zuzywa najmniej paliwa a jednoczesnie emituje wiecej co2 niz BMW . To jakas nowoczesna fizyka? Szkoda ze do porownania nie dano A4 z skrzynia 7S -tronic , wtedy wrecz deklasuje Lexusa osiagami

  • zet (gość)

    Kiedyś chciałem kupić lexusa ale palił niebywale dużo a przyspieszenia niebywale licho /benzyna i disel / w stosunku do ceny nie mówiąc że samochód dla liliputów za duże pieniądze.

  • jonatan (gość)

    Zwracam się do Panów, którzy krytykują osiągi Lexusa, a wychwalają niemieckie auta, chyba w zgodzie z upodobaniami większości Polaków i ludności zza wschodniej granicy. Panowie, radzę Wam przejechać się każdym z tych opisanych samochodów. Można umówić się w salonie na jazdy próbne. Ja jestem na etapie wyboru samochodu. Jeździłem z każdym z prezentowanych w tabelce. I powiem tylko jedno: porównanie komfortu jazdy, odczuwalnego przyspieszenia, kultury pracy silnika, estetyki wnętrz, wszystkie niemieckie samochody wysiadają przy Lexusie. Zaskakujące dla mnie było to, że tak w Audi 4 jak i w BMW 3 podczas przyspieszenia(dodanie gazu) wyraźnie jest odczuwalna "turbo dziura" .Przy krytyce ceny Lexusa proszę pamiętać także o tym, że jest on produkowany w Japonii. Tak więc w cenę należy wliczyć 5% cła i 18% akcyzy, do tego jak dodacie 23% naszego VAT, to łatwo obliczyć, że tak naprawdę ceną bije wszystkie niemieckie auta.

  • greg (gość)

    jonatan popieram w 100%, te cwoki jak np. "zet" na temat Lexusa wiedza tyle co "kot naplakal", druga prawda jest taka ze wszystkie czasopisma motoryzacyjne w Polsce sa w rekach kapitalu niemieckiego i nigdy sie jeszcze nie zdarzylo aby samochod produkcji japonskiej lub innej nacji pokonal konkurenta za Odry, mialem Audi A4 jak i BMW z seri 3 i kazdy z tych samochodow wysiada przy Lexusie IS 250, a te wszystkie te tabelki mozna o kant stolu rozbic

  • Anutemix (gość)

    Witam szkoda ze wiekszosc osob ktore probuja wypowiadac sie na temat Lexusa nie widzialy go na wlasne oczy tylko podtrzymuja stereotypy niemieckiej jakosci, mam Lexusa is250 od prawie roku,co prawda nie mialem nigdy Bmw czy Audi i raczej miec nie bede, moim zdaniem autko warte uwagi i polecenia :)jadac ulica nie mijaszprzynajmniej setek podobnych samochodow.I co najwazniejsze 100% Japonski,a nie skladany w Europie

  • Lexiofan (gość)

    Zgadzam sie z "Anutemix" i "Greg" i ciesze, ze chociaz ktos oprocz mnie docenia Lexusa. Jezdzac do tej pory Nissanem Maxima, przyzwyczajona bylam do pewnych cech japonskich samochodow. Tym razem przy zmianie samochodu decydowaly niestety tez wymiary. Uleglam polskiemu "hype" na temat niemieckich samochodow. Robilam wiele prob. Rozczarowal mnie okrutnie BMWX1 (kierownica trzeba sie niezle namachac, wykonanie srodka tandetne, Mercedes CLA mimo ladnej linii mial pare wad (maly otwor do bagaznika,mimo ze bagaznik dobrych wymiarow, klaustrofobiczne wrazenie siedzac z tylu, trzasl na nierownej nawierzchni. A jeszcze pare innych modeli trzeba bylo kupowac z obrazka, bo w salonie nie bylo do jazdy probnej ! No wiec od niedawna jest Lexus IS 250 (2014) i jestem bardzo zadowolona

  • Leon (gość)

    A ja jeżdzę lexusem is250 od sierpnia i jestem także bardzo zadowolony. Kupowałem is'a dla V6-taki i hydrokinetycznego automatu. Przyjemność z jazdy atmosferyczną V6-tką jest nieoceniona, dźwięk powyżej 4000rmp jest niesamowity! Automat w normalnym trybie czasami przysypia i trzeba zrobić mocny kickdown, ale już w trybie sport działa super. Zabawa jest przednia. Na prawdę polecam. Spalanie? 7 trasa, 10-11 miasto. Jak na 2,5l to jest bardziej niż akceptowalne. Porównajcie BMW 3 i Audi A4 z PORÓWNYWALNYM wyposażeniem do wersji elite za 135tys. i z porównywalną mocą i automatem - lexus wygrywa za każdym. razem. Beemka po dodaniu automatu i ksenonów do silniczka chyba 1.6t już przekracza budżet a Audi w tej cenie to tylko tfsi 1.8 i ....skrzynią cvt i napędem na przód...

  • Hiszpan25 (gość)

    Mam IS250 od niemal 4 lat. Genialne auto w dlugie trasy , nie koniecznie tak ganiale do jazdy w miescie choc tu takze mega wygodne - ja na szczescie robie glownie dlugie trasy autostradami. Konstrukcja pancerna - mimo przebiegu juz ponad 150.000km auto zachowuje sie nadal jak nowe. nic nie puka, stuka, trzeszczy, silnik w trasie jest cichy i spala umiarkowane ilosci paliwa jak na swoja moc i wielkosc/wage auta oferujac niezle osiagi. Auto kompletnie bezawaryjne. Szacunek dla Japonskij inzynierow - zrobili kawal solidnej roboty.

  • Talizman (gość)

    W zacofanej Polsce od zawsze liczyły się głównie szwabskie wyroby auto podobne i ta "opinia" była przekazywana wraz z mlekiem matki następnym pokoleniom.. Dlatego nie dziwmy się, że 95% naszego pustego narodu jest tak zapatrzona w niemiecką przereklamowaną motoryzację...Sam musiałem na własnej skórze przekonać się jaka przepaść i lata świetlne dzielą niemieckich producentów typu VW, Audi.BMW do Japońskich. Stereotyp o droższych częściach w japończykach jest totalnie bez sensu bo jakie to ma znaczenie skoro nie trzeba nic naprawiać. Ponadto życie jest za krótkie aby spędzać je na warsztatach albo forach internetowych w poszukiwaniu usterki ! Dzięki Bogu jest Toyote , Honda a w wersji premium Lexusa, Acure czy Infinity bijące na głowę każdy niemiecki wyrób. A prestiż jadąc tymi autami jest BEZCENNY !

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Lexus IS zdjęcia

Lexus IS dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Lexus IS Cena