Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lexus IS 250

Dariusz Wołoszka Info-Ekspert
Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert
Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert
Lexus IS jest kompaktowym sedanem będącym bezpośrednim konkurentem europejskich przedstawicieli segmentu D Premium: Audi A4, BMW 3 i Mercedesa klasy C. Limuzyna z klasycznym napędem na tylną oś oraz sześciocylindrowym silnikiem benzynowym została wyceniona na 162 800 zł.

Stworzona w firmie Lexus filozofia projektowania „L-finesse” w modelu IS cechuje się harmonijną sylwetką łączącą w sobie

Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert
Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert

sport i elegancję. Mocno pochylona szyba przednia, wąska linia okien i niewielka pokrywa bagażnika uwydatniają dynamiczny charakter nadwozia. Z tyłu dwie chromowane końcówki układu wydechowego oraz opony szersze niż te na przedniej osi podkreślają sportowe aspiracje modelu. Nadwozie o długości 4585 mm, szerokości 1800 mm i wysokości 1425 mm charakteryzuje się współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,27.

Limuzyna oferowana jest w pięciu wersjach wyposażenia: Classic, F Sport, Elegance, Comfort oraz Prestige. W trzech najdroższych odmianach kabina została wykończona wysokogatunkową skórą, która dobrze komponuje się z elementami plastikowymi o różnorodnej fakturze oraz twardości.

Cechą charakterystyczną tylnonapędowych pojazdów jest przebiegający przez środek kabiny wał napędowy. Pomiędzy przednimi fotelami udało się go ukryć pod obszernym podłokietnikiem i schowkami. Z tyłu niestety skutecznie utrudnia on podróż trzem osobom. Mocno wyprofilowana kanapa tylna w połączeniu z wysokim i szerokim tunelem środkowym sprawia, że z tyłu wygodnie podróżują tylko dwie osoby. Wyjazdy w pełnym pięcioosobowym składzie możliwe są jedynie na bardzo krótkich dystansach. Kabina Lexusa sprawia wrażenie „szytej na miarę”. Na czterech miejscach siedzimy wygodnie mając z każdej strony tylko niewielki zapas wolnej przestrzeni. Jej atutami są: wzorowe spasowanie wszystkich elementów, wysokiej jakości materiały użyte do wykończenia wnętrza oraz bardzo dobre wyciszenie kabiny.

Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert
Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert

Pasażerowie podróżujący Lexusem mogą zabrać ze sobą łącznie 398 litrów bagażu. Wadą przestrzeni bagażowej są nieregularne kształty, zaletą natomiast zawiasy pokrywy bagażnika nie wnikające do środka.

Sercem japońskiego sedana jest sześciocylindrowy silnik w układzie „V” o pojemności 2.5 litra. Jednostka o mocy 208 KM i momencie obrotowym 252 Nm zapewnia satysfakcjonujące osiągi dzięki bezpośredniemu wtryskowi D-4 Lexus, wysokiemu ciśnieniu wtrysku oraz elektrycznie regulowanemu układowi dolotowemu o dwustopniowej geometrii (ACIS) i podwójnemu układowi zmiennych faz rozrządu Dual VVT-i. Przy pełnym wciśnięciu pedału przyśpieszenia po 8,5 sekundach prędkościomierz wskaże 100 km/h, a po kilkunastu kolejnych sekundach zatrzyma się na poziomie 225 km/h. Dynamiczna jazda w mieście sprawia, że 65-litrowy zbiornik paliwa wystarcza na ok. 500 km (średnie spalanie 13l/ 100km), natomiast w trasie przy spokojnej jeździe możliwe jest osiągnięcie dystansu nieznacznie przekraczającego 700 km (średnie zużycie 9l/ 100km).

Silnik współpracuje z sześciostopniową skrzynią automatyczną. Przełożenia mogą być zmieniane automatycznie, sekwencyjnie

Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert
Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert

za pomocą dźwigni zmiany biegów lub przy użyciu łopatek na kierownicy. Niezależnie od sposobu wyboru przełożeń, skrzynia pracuje gładko bez zbędnej zwłoki czy szarpania. Przekładnia posiada trzy tryby pracy: sportowy - PWR, standardowy - ECT oraz umożliwiający łatwiejsze ruszanie na śliskiej nawierzchni - SNOW. Ponadto dodanie układu RCRC (Road Condition Response Control) pozwala zoptymalizować pracę skrzyni. Kontroluje on stopień otwarcia przepustnicy i prędkość pojazdu ustalając czy droga wznosi się czy opada. Na zjazdach system redukuje przełożenie wykorzystując optymalnie hamowanie silnikiem, natomiast na podjazdach nie zmienia niepotrzebnie biegu na wyższy zapewniając optymalną moc.

Zawieszenie Lexusa (podwójne wahacze z przodu oraz wielowahaczowe zawieszenie z tyłu) zostało zestrojone stosunkowo twardo i bardzo dobrze współgra z dynamicznym silnikiem. Podczas szybkiej jazdy niski sedan prowadzi się stabilnie nie wykazując zbędnej „nerwowości” przy zmianie pasa lub nagłym hamowaniu.

Nabywcy prestiżowych marek oczekują najwyższej jakości wykonania, ponadprzeciętnego komfortu oraz właściwości jezdnych niedostępnych w „budżetowych” produktach. Lexus jest w stanie sprostać tym oczekiwaniom, jednakże skuteczna walka z europejskimi rywalami wymaga powiększenia wachlarza jednostek napędowych oraz wersji nadwozia.

Wybrane dane techniczne Lexusa IS 250 i konkurentów:

Marka/model

Lexus IS 250

Audi A4

BMW 320i

Wersja

Classic

-

 

Cena (zł)

162 800

147 800

144 700

Silnik

Benzynowy

Benzynowy

Benzynowy

Pojemność (cm3)

2500

1984

1997

Moc (KM)

208

211

184

Moment obrotowy (Nm)

252

350

270

Przyspieszenie 0 – 100 km/h (s)

8,5

6,9

7,3

Prędkość maksymalna (km/h)

225

240

235

Średnie spalanie (l/100 km)

8,4

7,1

7,3

Emisja CO2 (g/km)

194

167

144

Skrzynia biegów

automatyczna             6-stopniowa

automatyczna bezstopniowa

automatyczna            8-stopniowa

Pojemność bagażnika (l)

398

480

480

 

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka,  Info-Ekspert

Info-Ekspert
Info-Ekspert
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty