Lexus LC F. Nowe szczegóły wyczynowej wersji coupe

Mariusz Michalak
Japoński magazyn Holiday Auto podaje nowe informacje o przygotowywanej przez Lexusa wyczynowej wersji flagowego coupe LC, uzyskane w rozmowie z anonimowym źródłem wewnątrz firmy. Potwierdza się wcześniejsza informacja o zastosowaniu czterolitrowego silnika V8 twin turbo, nowe informacje dotyczą nadwozia i harmonogramu.Fot. Lexus
Japoński magazyn Holiday Auto podaje nowe informacje o przygotowywanej przez Lexusa wyczynowej wersji flagowego coupe LC, uzyskane w rozmowie z anonimowym źródłem wewnątrz firmy. Potwierdza się wcześniejsza informacja o zastosowaniu czterolitrowego silnika V8 twin turbo, nowe informacje dotyczą nadwozia i harmonogramu.Fot. Lexus
Japoński magazyn Holiday Auto podaje nowe informacje o przygotowywanej przez Lexusa wyczynowej wersji flagowego coupe LC, uzyskane w rozmowie z anonimowym źródłem wewnątrz firmy. Potwierdza się wcześniejsza informacja o zastosowaniu czterolitrowego silnika V8 twin turbo, nowe informacje dotyczą nadwozia i harmonogramu.

Wprowadzenie podrasowanej wersji LC wydaje się na pierwszy rzut oka nieuzasadnione, bo już standardowy Lexus LC 500 jest wyposażony w silnik znany z wyczynowych modeli RC F i GS F – pięciolitrową, wolnossącą jednostkę V8 o mocy 477,5 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm. Jednak w lutym tego roku koncern zarejestrował w europejskim urzędzie patentowym znak towarowy LC F, więc powstanie tej wersji jest właściwie pewne.

Zobacz też: redakcyjny test Mazdy CX-5

Rozmówca magazynu Holiday Auto potwierdza, że Lexus LC F zyska czterolitrowy silnik V8 twin turbo i uściśla, że będzie on miał moc 630 KM – przecieki opublikowane latem przez Best Car mówiły o mocy „ponad 600 KM”. Tak konkretna informacja może oznaczać, że próby silnika są już mocno zaawansowane.

Jak twierdzi informator magazynu Holiday Auto, Lexus LC F będzie lżejszy od zwykłego LC 500 o 7 procent dzięki zastosowaniu większej liczby elementów wykonanych z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym. Zastosowane rozwiązania umożliwią jednak produkcję LC F na tej samej linii, na której powstają standardowe LC, co obniży koszty produkcji. Co do cen, według informatora w Japonii Lexus LC F ma kosztować około 20 milionów jenów, czyli rzędu 176 tys. USD (cena LC 500 to 13 mln jenów – ok. 115 tys. USD). Końcowe próby mają się rozpocząć jesienią przyszłego roku, a nowy samochód trafi na rynek w roku 2019.

Lexus LC dostępny jest w Polsce w dwóch wersjach – wspomnianej konwencjonalnej LC 500 z silnikiem V8 i 10-biegową przekładnią automatyczną oraz hybrydowej LC 500h, napędzanej nową jednostką Multi Stage Hybrid System o łącznej mocy 359 KM i średnim zużyciu paliwa 8 l/100km.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polskie myśliwce w powietrzu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty