Lexus LC już w Polsce. Zdjęcia z premiery

(ip)
Lexus LC Lexus LC trafi do salonów sprzedaży wiosną przyszłego roku. Oprócz modelu LC 500, wyposażonego w tradycyjny silnik V8, oferowany będzie również Lexus LC 500h, napędzany nową, hybrydową jednostką napędową Multi Stage Hybrid System, dysponującą 3.5-litrowym silnikiem V6.Fot. Lexus Kraków
Lexus LC Lexus LC trafi do salonów sprzedaży wiosną przyszłego roku. Oprócz modelu LC 500, wyposażonego w tradycyjny silnik V8, oferowany będzie również Lexus LC 500h, napędzany nową, hybrydową jednostką napędową Multi Stage Hybrid System, dysponującą 3.5-litrowym silnikiem V6.Fot. Lexus Kraków
Najnowsze sportowe coupe LC 500 miało premierę w krakowskim salonie Lexusa. W kolejnych dniach samochód będzie można zobaczyć we wszystkich salonach Lexusa w Polsce.

Model LC powstał jako urzeczywistnienie idei wyrażonej w zaprezentowanym cztery lata temu w Detroit samochodzie koncepcyjnym LF-LC (Lexus Future Luxury Coupe). Firma nie planowała jego komercyjnej kontynuacji, jednak pozytywne przyjęcie przez prasę, klientów i entuzjastów było tak silne, że już po sześciu miesiącach od pokazu podjęto decyzję o rozpoczęciu prac nad modelem seryjnym.

W ciągu trzech i pół roku od tej decyzji inżynierowie i projektanci Lexusa stworzyli zupełnie nową platformę, wyposażoną w nowy zespół napędowy. Priorytetem zespołu było zachowanie maksymalnej wierności Lexusa LC 500 w stosunku do koncepcyjnego LF-LC. Szereg elementów zaprojektowano od podstaw w ten sposób, by zachować założenia designerskie, które zadecydowały o dobrym przyjęciu samochodu koncepcyjnego. Przykładem może być nisko położona pokrywa silnika, umieszczona niewiele powyżej krawędzi przednich kół. Wymagało to skonstruowania całkowicie nowego zawieszenia przedniego, mieszczącego się w bardzo ciasnej przestrzeni z uwzględnieniem rozmiarów silnika V8 i 21-calowych kół. Również konstrukcja tyłu LC, z ładnym przeszkleniem kabiny i bardzo szeroko rozstawionymi błotnikami, wymusiła opracowanie nowego sposobu mocowania błotników do struktury nadwozia.

Aby zminimalizować masę samochodu zbudowanego na nowej platformie GA-L, w jego konstrukcji wykorzystano lekkie i mocne materiały. Wykonanie zewnętrznej części drzwi z aluminium, zaś wewnętrznej z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym zmniejszyło ich masę o 22 kg, a aluminiowe błotniki są lżejsze o 3 kg od stalowych. Zastosowanie stopów lekkich w kolumnach zawieszenia przedniego pozwoliło zaoszczędzić ponad 10 kg.

Do napędu auta wykorzystano sprawdzony w większych, wyczynowych Lexusach RC F i GS F pięciolitrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 467 KM i maksymalnym momencie obrotowym 528 Nm zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem nowej, 10-biegowej przekładni automatycznej – pierwszej tego rodzaju w luksusowym aucie sportowym – której sprzęgło hydrokinetyczne jest najmniejszym z zastosowanych dotąd w samochodach Lexus. Mniejsze wymiary oznaczają mniejszą masę i mniejsze opory.

Aby uzyskać optymalny rozkład mas między przodem i tyłem 52 do 48 procent, akumulator umieszczono w bagażniku. Charakterystyczne przednie i boczne wloty powietrza mają za zadanie poprawienie aerodynamiki – ich obecność zmniejsza zawirowania powietrza i pomaga ustabilizować koła przy dużych prędkościach. Sinik zaopatrzono w aktywny wydech, dzięki któremu LC 500 zyskał agresywne brzmienie. Reflektory LED wyposażono w najmniejsze diody w branży

Lexus LC trafi do salonów sprzedaży wiosną przyszłego roku. Oprócz modelu LC 500, wyposażonego w tradycyjny silnik V8, oferowany będzie również Lexus LC 500h, napędzany nową, hybrydową jednostką napędową Multi Stage Hybrid System, dysponującą 3.5-litrowym silnikiem V6.

Najnowszy Lexus przyjechał do Polski w ramach sześciomiesięcznego tournée po ponad 25 krajach całej Europy. Samochód był już prezentowany na wystawie motoryzacyjnej w stolicy Hiszpanii, odwiedził Amsterdam, uczestniczył w prologu 24-godzinnego wyścigu na niemieckim torze Nürburgring i wziął udział w kultowym brytyjskim Festiwalu Prędkości w Goodwood.

 Lexus LC 500 będzie kolejno prezentowany w następujących salonach: Lexus Kraków – 19.08 (piątek), Lexus Warszawa-Wola – 20.08 (sobota), Lexus Warszawa-Puławska – 21.08 (niedziela), Lexus Warszawa-Żerań – 22.08 (poniedziałek), Lexus Trójmiasto – 23.08 (wtorek), Lexus Szczecin – 24.08 (środa), Lexus Poznań – 25.08 (czwartek), Lexus Wrocław – 26.08 (piątek), Lexus Katowice – 27.08 (sobota), Lexus Łódź – 28.08 (niedziela).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty