Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lexus LC. Luksusowe coupe po liftingu

Mariusz Michalak
Lexus LC 500 LC 500 zyskuje udoskonaloną, 10-biegową automatyczną skrzynię biegów. To tylko jedna ze zmian. Fot. Lexus
Lexus LC 500 LC 500 zyskuje udoskonaloną, 10-biegową automatyczną skrzynię biegów. To tylko jedna ze zmian. Fot. Lexus
LC 500 zyskuje udoskonaloną, 10-biegową automatyczną skrzynię biegów. To tylko jedna ze zmian.

Masa samochodu została zmniejszona o prawie 10 kg, głównie dzięki zmianom w zawieszeniu, które objęły zastosowanie aluminiowych wahaczy, lżejszych, pustych w środku stabilizatorów o zmienionej średnicy oraz nowego materiału o wysokiej wytrzymałości w sprężynach śrubowych. Lżejszą konstrukcję otrzymały również opcjonalne, 21-calowe, kute felgi aluminiowe.

Lexus LC 500 LC 500 zyskuje udoskonaloną, 10-biegową automatyczną skrzynię biegów. To tylko jedna ze zmian. Fot. Lexus
Lexus LC 500

LC 500 zyskuje udoskonaloną, 10-biegową automatyczną skrzynię biegów. To tylko jedna ze zmian.

Fot. Lexus

Skupiono się także na nowym dostrojeniu zawieszenia. Zwiększono sztywność tylnego stabilizatora, by poprawić osiągi w zakrętach i stabilność przedniej osi oraz zapewnić bardziej liniowe działanie układu kierowniczego.

Aby uzyskać lepszą kontrolę nad pojazdem w zakresie średnich i wysokich prędkości, system kontroli stabilizacji pojazdu VSC (Vehicle Stability Control) zyskał nową funkcję aktywnego pokonywania zakrętów (ACA). Pomaga ona kontrolować samochód w zakrętach, zapewniając hamowanie kół po wewnętrznej łuku podczas dynamicznej jazdy, gdy przy większych przeciążeniach występuje zjawisko bocznego przyspieszenia pojazdu.

Ekskluzywne kolory nadwozia modelu 2021 to Blazing Carnelian oraz Terrane Khaki, który wcześniej był zarezerwowany dla LC Limited Edition. Inne dostępne kolory to F White, Dark Grey, Sonic Silver, Sonic Titanium, Solid Black, Radiant Red, Flare Yellow oraz Deep Blue.

Lexus LC. Układ napędowy

Silnik ma moc wyjściową 464 KM (351 kW) i może rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 4,7 sekundy.

Lexus wprowadził zmiany w działaniu 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów Direct Shift w celu usprawnienia codziennej jazdy przy otwarciu przepustnicy w zakresie 50–70%. Przekładnia pozwala zwiększyć obroty w tym zakresie, aby wzmocnić poczucie przyspieszenia przed zmianą biegu.

Pracujący w cyklu Atkinsona 3,5-litrowy silnik V6 wykorzystuje bezpośredni wtrysk paliwa D-4S. Łączna moc układu hybrydowego wynosi 359 KM (264 kW). W układzie Multi Stage Hybrid System moc silnika V6 i jednostki elektrycznej można wzmocnić dzięki czterobiegowej automatycznej skrzyni, która umożliwia generowanie więcej mocy podczas przyspieszania. LC 500h wykorzystuje kompaktowy, lekki akumulator litowo-jonowy, umieszczony między tylnymi siedzeniami a bagażnikiem. Ma on wysoką gęstość mocy, z 84 ogniwami wytwarzającymi napięcie 310,8 woltów.

Lexus LC 500 LC 500 zyskuje udoskonaloną, 10-biegową automatyczną skrzynię biegów. To tylko jedna ze zmian. Fot. Lexus
Lexus LC 500

LC 500 zyskuje udoskonaloną, 10-biegową automatyczną skrzynię biegów. To tylko jedna ze zmian.

Fot. Lexus

W LC 500h zaktualizowano tryb redukcji biegów napędu hybrydowego Multi Stage Hybrid System. Będzie on teraz częściej korzystał z drugiego biegu zamiast trzeciego, aby zapewnić płynniejszą pracę i lepsze przyspieszenie przy wychodzeniu z ostrych zakrętów

Lexus LC. Wyposażenie

Funkcje multimedialne modelu LC są kontrolowane za pomocą 10,3-calowego wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości z funkcją podziału ekranu, która umożliwia jednoczesną obsługę różnych funkcji, w tym sterowników systemu audio i klimatyzacji.

Wszystkie wersje LC 500 i LC 500h są standardowo wyposażone w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+. Obejmuje on system ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych, aktywny tempomat, działający w pełnym zakresie prędkości, asystenta utrzymania pasa ruchu, asystenta rozpoznawania znaków drogowych i automatyczne światła drogowe. Kolejne zabezpieczenia przed ryzykiem kolizji obejmują monitorowanie martwego pola i ostrzeganie o ruchu poprzecznym za pojazdem podczas cofania.

Zobacz także: SUV-y Škody. Kodiaq, Karoq i Kamiq. Trojaczki w komplecie

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty