Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36368 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Lexus LC. Szczegóły przed premierą

Data publikacji: Autor: (ip)

Lexus LC 

Konstrukcję Lexusa LC oparto na nowej platformie GA-L (Global Architecture – Luxury), zapewniającej zwiększenie sztywności i bezpieczeństwa struktury przy jednoczesnym obniżeniu jej masy. Dzięki zastosowaniu platformy GA-L uzyskano też bardzo niskie położenie środka masy i optymalny rozkład masy między przodem i tyłem pojazdu – dla wersji z napędem konwencjonalnym wynosi on 54/46, dla wersji hybrydowej 52/48.

Fot. Lexus Nowe coupe Lexusa trafi do salonów już na początku przyszłego roku. W oczekiwaniu na rynkową premierę poznajemy kolejne szczegóły dotyczące flagowego sportowego auta japońskiego producenta samochodów klasy premium.

Lexus LC 

Konstrukcję Lexusa LC oparto na nowej platformie GA-L (Global Architecture – Luxury), zapewniającej zwiększenie sztywności i bezpieczeństwa struktury przy jednoczesnym obniżeniu jej masy. Dzięki zastosowaniu platformy GA-L uzyskano też bardzo niskie położenie środka masy i optymalny rozkład masy między przodem i tyłem pojazdu – dla wersji z napędem konwencjonalnym wynosi on 54/46, dla wersji hybrydowej 52/48.

Fot. Lexus Lexus LC 500, zaprezentowany w styczniu tego roku na North American International Auto Show w Detroit, jest seryjnym wcieleniem koncepcyjnego modelu LF-LC, pokazanego w tym samym miejscu cztery lata wcześniej.

Zespołowi projektantów LC 500, którym kierowali główny inżynier Koji Sato i szef designerów Tadao Mori, udało się w bezprecedensowy sposób zrealizować idee koncepcyjnego LF-LC, wykorzystując najnowsze osiągnięcia technologii. Patrząc od frontu, dynamiczna stylistyka nadwozia rozwinięta jest wokół wydatnego grilla o charakterystycznym dla współczesnych Lexusów kształcie klepsydry, którego siatka zagęszcza się ku górze. Kształt ten możemy dostrzec patrząc nieco od góry w linii boków karoserii, z wystającymi krzywiznami przednich i tylnych błotników. Powraca on również pośrodku tylnej części nadwozia.

W śmiałe linie smukłej bryły auta zgrabnie wpisano potrójne reflektory LED, dzięki użyciu specjalnych soczewek zajmujące o połowę mniej miejsca niż konwencjonalne lampy LED, a także tylne lampy zespolone – przemyślnie umieszczone wewnątrz nich półprzejrzyste lustra nadają im wyraz hipnotycznej głębi, choć ich obudowy mają tylko 77 mm głębokości.

Wszelkie elementy znajdujące się pod spodem auta osłonięte są wielką płytową owiewką. Spoiler na tylnej krawędzi bagażnika wysuwa się automatycznie, gdy prędkość przekracza 80 km/h, dociskając tył pojazdu do jezdni.

Nowa platforma

Konstrukcję Lexusa LC oparto na nowej platformie GA-L (Global Architecture – Luxury), zapewniającej zwiększenie sztywności i bezpieczeństwa struktury przy jednoczesnym obniżeniu jej masy. Dzięki zastosowaniu platformy GA-L uzyskano też bardzo niskie położenie środka masy i optymalny rozkład masy między przodem i tyłem pojazdu – dla wersji z napędem konwencjonalnym wynosi on 54/46, dla wersji hybrydowej 52/48.

Redakcja poleca:

Na zużytej oponie też można zrobić biznes
Silniki podatne na zatarcie
Testujemy nowego SUV-a Skody

Lexus LC 

Konstrukcję Lexusa LC oparto na nowej platformie GA-L (Global Architecture – Luxury), zapewniającej zwiększenie sztywności i bezpieczeństwa struktury przy jednoczesnym obniżeniu jej masy. Dzięki zastosowaniu platformy GA-L uzyskano też bardzo niskie położenie środka masy i optymalny rozkład masy między przodem i tyłem pojazdu – dla wersji z napędem konwencjonalnym wynosi on 54/46, dla wersji hybrydowej 52/48.

Fot. Lexus Do łączenia elementów nadwozia, oprócz spawania na szeroką skalę zastosowano klejenie – łączna powierzchnia spoin klejonych to aż 73 m² (w aktualnym modelu IS jest to 21 m²). W budowie nadwozia wykorzystano stal o wysokiej i bardzo wysokiej wytrzymałości, pokrywę silnika, błotniki i przednią ramę przestrzenną wykonano z aluminium. Aluminiowe są też zewnętrzne panele drzwi, zaś panele wewnętrzne to węglowy kompozyt CSMC (Carbon Fiber Reinforced Sheet Molding Compound) – w ten sposób uzyskano masę drzwi o 47% mniejszą, niż gdyby zrobiono je ze stali. Aluminiowe kolumny zawieszenia są dwukrotnie mocniejsze od konwencjonalnych, a przy tym są o 42% lżejsze. Dla zwiększenia sztywności przedniej części auta w komorze silnika umieszczono sześć belek usztywniających. W wersji sportowej przewidziano większy udział kompozytów zbrojonych włóknem węglowym (CFRP) – z tego materiału wykonany będzie również dach.

Aby zachować niskie położenie maski znane z koncepcyjnego LF-LC, skonstruowano zupełnie nowe, wielowahaczowe zawieszenie przednie z górnymi wahaczami z kutego aluminium o podwójnych przegubach, zapewniających dokładne odwzorowanie ruchu dolnych wahaczy.

Lexus LC 

Konstrukcję Lexusa LC oparto na nowej platformie GA-L (Global Architecture – Luxury), zapewniającej zwiększenie sztywności i bezpieczeństwa struktury przy jednoczesnym obniżeniu jej masy. Dzięki zastosowaniu platformy GA-L uzyskano też bardzo niskie położenie środka masy i optymalny rozkład masy między przodem i tyłem pojazdu – dla wersji z napędem konwencjonalnym wynosi on 54/46, dla wersji hybrydowej 52/48.

Fot. Lexus

Lexus LC

Konstrukcję Lexusa LC oparto na nowej platformie GA-L (Global Architecture – Luxury), zapewniającej zwiększenie sztywności i bezpieczeństwa struktury przy jednoczesnym obniżeniu jej masy. Dzięki zastosowaniu platformy GA-L uzyskano też bardzo niskie położenie środka masy i optymalny rozkład masy między przodem i tyłem pojazdu – dla wersji z napędem konwencjonalnym wynosi on 54/46, dla wersji hybrydowej 52/48.

Fot. Lexus

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Lexus zdjęcia

Lexus dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Lexus Cena