Lexus LS 400

(ak)
Adresowany jest do grupy klientów, którzy kupują auta luksusowe, szczególnie, że w amerykańskich badaniach lexus LS zajmuje najwyższe pozycje.

Nieco kanciasta sylwetka nowego modelu Lexusa LS 400 jest może tradycyjna, ale ma wyraźne cechy szlachetnej nowoczesnej limuzyny. Oferta obejmuje bogate wyposażenie standardowe, za które trzeba dopłacić kupując samochód tej klasy większości marek.

Lexus LS 400

Ostatnio LS 400 przeszedł pewne zmiany nadwozia: otrzymał nowe reflektory ksenonowe, gładkie zderzaki z lampami przeciwmgłowymi, zmieniony grill. Nie brakuje za to wszystkich rzeczy ekstra. Co tam mamy? Aluminiowe felgi, elektrycznie sterowane szyby, lusterka, cztery poduszki gazowe, elektronicznie sterowaną klimatyzację z automatyczną recyrkulacją, cruise control, skórzaną tapicerkę, elektrycznie ustawiane fotele z pamięcią dla kierowcy, elektrycznie regulowaną wysokość mocowania pasów bezpieczeństwa, także z pamięcią, odtwarzacz płyt kompaktowych, bezwładnościowe pasy z napinaczami i spowalniaczami.
Wspomaganie kierownicy jest uzależnione od prędkości jazdy, a elektrycznie regulowana kolumna kierownicy, przez zmianę położenia, ułatwia zajęcie miejsca przy wysiadaniu i wsiadaniu. Po przekręceniu kluczyka powraca do zapamiętanej pozycji. Wielofunkcyjny wyświetlacz, obsługiwany za pomocą przycisków w kierownicy pokazuje średnią prędkość, zużycie paliwa - średnie, od ostatniego tankowania, chwilowe, dystans pokonany od ostatniego tankowania i możliwy do przejechania na paliwie pozostającym w baku, czas podróżowania. W opcji jest jedynie system nawigacji satelitarnej, podgrzewane siedzenia, kierownica i dźwignia zmiany biegów z elementami drewnianymi.
Jak na amerykańskie gusta lexus LS400 nie jest samochodem z tych największych, to jego wymiary - 4995 mm długości, 1830 mm szerokości i 1300 mm wysokości budzą respekt na drogach europejskich.
Do napędu ważącego ok. 1800 kg luksusowego samochodu służy ośmiocylindrowy silnik z czterema zaworami na cylinder, wałkiem rozrządu w głowicy i wielopunktowym wtryskiem paliwa o pojemności 3969 ccm, moc 285 KM przy 5900 obr./min. Wysoki maksymalny moment obrotowy wynoszący 398 Nm przy 4100 obr/min sprawia, że silnik ten jest naprawdę elastyczny. Pięciostopniowa automatyczna skrzynia biegów sterowana elektronicznie, uczy się stylu jazdy kierowcy i dostosowuje się do niego uwzględniając warunki drogowe. Zespół napędowy pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 250 km/godz., zaś "setkę" ze startu stojącego w 6,9 s.
Układ trakcyjny wyposażony we wszystkie najnowsze osiągnięcia elektroniki zapewniające bezpieczną jazdę w każdych warunkach. Mierniki sensorowe monitorują zarówno prędkość każdego koła jak i skręt kierownicy a także położenie pedału gazu, a komputer pokładowy reaguje na każdą nieprawidłowość! Połączone systemy - zapobiegający blokowaniu kół w czasie hamowania ABS, nie dopuszczający do poślizgu kół w czasie przyspieszania TRC i reagujący na boczny uślizg kół na zakrętach VSC - sterowane przez komputer przywracają bezpieczny tor jazdy bez względu na umiejętności kierowcy.
Dziesięć kolorów z nowym srebrno-perłowym metalikiem oraz cztery kolory wnętrza ze skórzaną tapicerką - to bogata oferta na polski rynek.
Lexusów w Polsce jest coraz więcej i po paru przypadkach kradzieży, statystyki policyjne nie notują większego zainteresowania złodziei tym modelem niż np. BMW czy mercedesem. Po prostu lexus ma doskonałe zabezpieczenia, które oferuje serwis autoryzowanych dealerów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty