Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lexus RC200t. Coupe, które nie musi mieć kompleksów

Ryszard M. Perczak
Test Lexusa RC200tSłysząc Lexus RC prawie od razu nasuwa nam się skojarzenie z prawie 500-konnym bolidem w wersji RC F. Tymczasem ten model jest produkowany także w bardzo ciekawej odmianie z mniejszym i słabszym silnikiem, ale nie mniej efektownym wyglądem. Oczywiście RC200t jest z tych względów sporo tańszy od swego wyczynowego kuzyna.fot. Marek Perczak
Test Lexusa RC200tSłysząc Lexus RC prawie od razu nasuwa nam się skojarzenie z prawie 500-konnym bolidem w wersji RC F. Tymczasem ten model jest produkowany także w bardzo ciekawej odmianie z mniejszym i słabszym silnikiem, ale nie mniej efektownym wyglądem. Oczywiście RC200t jest z tych względów sporo tańszy od swego wyczynowego kuzyna.fot. Marek Perczak
Słysząc Lexus RC prawie od razu nasuwa nam się skojarzenie z prawie 500-konnym bolidem w wersji RC F. Tymczasem ten model jest produkowany także w bardzo ciekawej odmianie z mniejszym i słabszym silnikiem, ale nie mniej efektownym wyglądem. Oczywiście RC200t jest z tych względów sporo tańszy od swego wyczynowego kuzyna.

RC to klasyczne, dwudrzwiowe coupe, w którym nie brakuje elementów stylistycznych charakterystycznych dla marki Lexus. Na pierwszy plan wysuwa się oczywiście potężny grill przypominający swoim kształtem klepsydrę. Poza tym wyróżniają go również lampy główne oraz kilka drobniejszych detali jak np. światła do jazdy dziennej, dwa wloty powietrza w przednim zderzaku czy niewielkie „dyfuzory” z tyłu na każdym z błotników. RC ma bardzo efektowny przód, ale bardzo rasowo wygląda również, gdy patrzymy na niego z boku. Właśnie ów profil jest tym elementem, który powoduje, że ten model Lexusa jest chętnie wybierany przez kierowców. W tej klasie takich coupe okazuje się wcale na rynku nie ma tak dużo.


Test Lexusa RC200tSłysząc Lexus RC prawie od razu nasuwa nam się skojarzenie z prawie 500-konnym bolidem w wersji RC F. Tymczasem ten model jest produkowany
Test Lexusa RC200t

Słysząc Lexus RC prawie od razu nasuwa nam się skojarzenie z prawie 500-konnym bolidem w wersji RC F. Tymczasem ten model jest produkowany także w bardzo ciekawej odmianie z mniejszym i słabszym silnikiem, ale nie mniej efektownym wyglądem. Oczywiście RC200t jest z tych względów sporo tańszy od swego wyczynowego kuzyna.

fot. Marek Perczak

Porządek jak w „japończyku”

Bardzo nam się podobało wnętrze tego modelu. Solidna, gruba, wielofunkcyjna kierownica, proste instrumenty obsługi oraz wysoka jakość montażu sprawiają, że prawie natychmiast się z nim zaprzyjaźniliśmy. Wygodna pozycja za kierownicą, bardzo dobrze dopasowane, wygodne fotele oraz dobre wyciszenie sprawiały, że nawet długa podróż tym autem nie była męcząca.

Niestety w tym fajnym wnętrzu nie do końca akceptujemy sposób obsługi np. nawigacji poprzez, no właśnie nawet trudno to nazwać, ale powiedzmy gładzik, po którym palcem serfujemy wybierając poszczególne funkcje. Jest po prostu zbyt czuły i reaguje nawet na najdelikatniejszy ruch, przez co niepotrzebnie absorbuje uwagę kierującego. Jego obsługa w czasie jazdy jest nieco kłopotliwa.

A jednak z turbo
RC200t jest napędzany przez dwulitrowy, turbodoładowany (!) silnik benzynowy typu ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency Combustion), który rozwija moc 245 KM oraz moment obrotowy wynoszący 350 Nm. Pozwala to rozpędzać się mu od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiągać maksymalną prędkość 230 km/h. Producent podaje, że średnie spalanie tej jednostki wynosi 7,2 l/100 km, ale niestety trochę z tym przesadza. Podczas naszego testu, dodajmy przy dość ostrej jeździe nie przekraczało 9,0 l/100 km. Natomiast spokojna jazda rzeczywiście pozwala ustabilizować spalanie na poziomie nawet 7,0 l/100 km.

Test Lexusa RC200tSłysząc Lexus RC prawie od razu nasuwa nam się skojarzenie z prawie 500-konnym bolidem w wersji RC F. Tymczasem ten model jest produkowany
Test Lexusa RC200t

Słysząc Lexus RC prawie od razu nasuwa nam się skojarzenie z prawie 500-konnym bolidem w wersji RC F. Tymczasem ten model jest produkowany także w bardzo ciekawej odmianie z mniejszym i słabszym silnikiem, ale nie mniej efektownym wyglądem. Oczywiście RC200t jest z tych względów sporo tańszy od swego wyczynowego kuzyna.

fot. Marek Perczak

Ten model ma napędzane tylne koła co dla niektórych kierowców będzie jego dodatkową zaletą. Jednak podczas jazdy jego zachowanie jest bardzo neutralne. Jedynie na śliskiej nawierzchni, zanim zadziała elektronika może być odczuwalna lekka nadsterowność.

Nie dla każdego
Lexusa RC200t wybierają kierowcy, którzy dokładnie wiedzą jakim autem chcą jeździć. Jego rasowa, sportowa sylwetka i nienaganne maniery czynią z niego realnego konkurenta dla takich modeli jak np. Audi A5 czy BMW serii 4. Mimo, że jest to samochód sportowy mogą nim całkiem wygodnie podróżować cztery osoby. Także bagażnik w tym modelu nie jest wcale symboliczny. Oczywiście znajdzie się wcale niemało takich, którzy uważają, że prawdziwe auto sportowe może nosić tylko znaczek marki niemieckiej, ale wystarczy, że odbędą tym Lexusem przejażdżkę i mogą zmienić zdanie.

Wybrane dane techniczne Lexusa RC200t i konkurenta

Marka/model

Lexus RC 200tAudi A5 Coupe 2.0 TFSI

Cena (zł)

od 199.400

od 191.600
Typ nadwozia/liczba drzwi

coupe/ 2

coupe/ 2

Liczba miejsc

54
                                                   Wymiary i masy

 

 

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4695/18401395

4673/1846/1371

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1580/1575

1587/1568
Rozstaw osi (mm)

27302764

Masa własna (kg)

16751520
Pojemność bagażnika (l)

374465
Pojemność zbiornika paliwa (l)

6654
Układ napędowy

 

 

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

1998

1984

Liczba cylindrów

44
Napędzana oś

tylnaprzednia
Skrzynia biegów: typ/liczba przełożeń

automatyczna/8zautomatyzowana/7

                                                          Osiągi

 

 

Moc (KM) przy obr./min

245/5800

252/5000-6000

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

350/1650

370/1600-4500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

7,5

6,3
Prędkość maksymalna (km/h)

230

250
Średnie spalanie (l/100 km)

7,26,0
Emisja CO2 (g/km)

168137

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty