Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36066 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Lexus RX 300/SC 430

Data publikacji: Autor: (WIB)

 Luksus po japońsku.

Coraz większym powodzeniem w naszym kraju cieszą się samochody Lexusa - droższej marki koncernu Toyota. A jest w czym wybierać - od niedużej limuzyny IS200, przez większe modele GS300 i LS430 aż po kabriolet SC430 i terenówkę RX300.

Najmłodsze w tym gronie są dwa ostatnie auta. SC430 to czteroosobowy kabriolet ze składanym sztywnym dachem, podobnym do tego stosowanego w Mercedesie SLK. W przeciwieństwie do Roadstera ze Stuttgartu w Lexusie SC430 nie ma wyboru, jeśli chodzi o silniki. Jedyną jednostką stosowaną w tym aucie jest ośmiocylindrowe monstrum o pojemności 4,3 l i mocy 285 KM. Zapewnia on znakomite osiągi - sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 6,4 sek., zaś prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h. Jak łatwo się domyślić, w wyposażeniu znalazło się niemal wszystko, co można sobie zamarzyć. Od automatycznej klimatyzacji, reflektory ksenonowe, aluminiowe felgi, cztery airbagi, przez radioodtwarzacz ze zmieniaczem płyt CD, ABS, podgrzewane fotele, automatyczną skrzynię biegów aż po elektrycznie sterowane lusterka, szyby i centralne ryglowanie zamków. Niestety, luksus kosztuje, i to słono. Kabriolet Lexusa kosztuje około 320 tysięcy złotych. Lista opcji jest bardzo krótka, znalazły się na niej lakier metalik, system nawigacji satelitarnej, system audio firmy Mark Levinson i opony, pozwalające jechać nawet po przebiciu.

Zupełnie inny charakter ma terenowy Lexus RX300. Bez kompleksów może spoglądać w stronę Jeepa Grand Cherokee. Choć jest nieco mniejszy od słynnego rywala, oferuje równie wysoki komfort. W przeciwieństwie do Jeepa RX 300 jest oferowany wyłącznie w wersji z ręczną skrzynią biegów. Trzylitrowy silnik zapewnia niezłe osiągi - prędkość maksymalna to 180 km/h, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,2 sek. Liczby może nie szokują, ale nie zapominajmy, że to auto terenowe, ze stałym napędem na cztery koła. Do wyboru trzy wersje wyposażenia, już w standardowej Sport znalazły się automatyczna klimatyzacja, ABS, radioodtwarzacz, komputer pokładowy, aluminiowe felgi, cztery poduszki gazowe, halogeny i elektrycznie sterowane szyby w drzwiach. Nieco droższa odmiana Sport Plus ma także zmieniacz płyt CD i tempomat, a najlepiej wyposażona Lux także skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele i wykończoną drewnem deskę rozdzielczą. Najtańszy Lexus RX300 to wydatek nieco ponad 200 tysięcy złotych.

- Lexusy nie są tanie, ale zainteresowanie tymi autami jest spore - mówi Roman Walder, diler samochodów Toyota i Lexus, szef firmy Anro-Trade. Wybierają je klienci, którzy chcą komfortowe, znakomicie wyposażone samochody, a przy tym wyraźnie odróżniające się od konkurencji. Sporo osób pyta o model IS300, w sprzedaży w naszym kraju pojawi się on na początku przyszłego roku.

Do początku artykułu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Lexus RX dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Lexus RX Cena