Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36542 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Lexus RX F Sport

Data publikacji: Autor: Janusz Steinbarth

Lexus RX 350 F Sport, Fot: Lexus Sportowo-rekreacyjny RX jest jednym z trzech modeli japońskiej marki produkującej luksusowe auta, który otrzymał pakiet F Sport. W Polsce trzeba za niego zapłacić 323 900 zł.

Unifikacja i obniżanie kosztów produkcji samochodów sprawiły, że wiele różnych modeli aut stało się do siebie podobnych, Lexus RX 350 F Sport, Fot: Lexusczasami niemal wręcz identycznych. Lekiem na nudę może być tuning stylizacyjny, który stał się modny kilkanaście lat temu. Użytkownicy samochodów, którym zależało na tym by ich auto wyróżniało się z tłumu podobnych do siebie pojazdów mogli polegać głównie na „garażowych” przeróbkach tuningowych. Producenci szybko dostrzegli nowy trend oferując do swoich aut profesjonalny tuning fabryczny. W krajach zachodnich dość znaczny odsetek nabywców decyduje się na takie właśnie wersje specjalne. Lexus przewiduje, że np. RX-a w wersji F Sport wybierze prawie co trzeci klient decydujący się na tego SUV-a.

Luksusowi producenci wielkoseryjni czyli marki premium jak Audi, BMW, Mercedes, Porsche czy Volvo od dawna oferują specjalne wersje lub zestawy dodatków nadające pojazdom indywidualny styl i sportowy charakter. Tego dziś oczekują klienci. Wyróżnikiem marek premium jest nie tylko wysoki prestiż czy wysokiej jakości obsługa salonowa i posprzedażna, ale też szerokie możliwości doposażenia samochodów w liczne dodatki poprawiające wygodę użytkowania i Lexus RX 350 F Sport, Fot: Lexusbezpieczeństwo jazdy. Dla wymagających nabywców ważna jest też dostępność specjalnych pakietów nadających samochodom indywidualny charakter.

Pakiety tuningowe S-line w Audi, M w BMW, AMG w Mercedesie czy R-line w Volvo tworzą z tańszych wersji namiastkę topowych, sportowych wersji. Tą drogą podążył również Lexus tworząc gamę sportowych pojazdów opartych na „zwykłych” modelach. Na razie firma posiada model IS-F, bazujący na dobrze znanym sedanie IS. Kolejne sportowe wersje czekają na swój debiut, prawdopodobnie niedługo w salonach zobaczymy model GS-F, czyli topową odmianę najnowszej limuzyny GS.

Wracając do wersji F Sport, które jak wspomnieliśmy, stanowią  namiastkę topowych wersji, Japończycy zdecydowali się zaoferować ją w trzech modelach: CT (segment C), GS (segment E) i RX (segment H).
Lexus RX 350 F Sport, Fot: Lexus
Choć największe zmiany znajdziemy w GS F Sport, to jednak tym razem chcemy przybliżyć nieco Lexusa RX-a. Zmodernizowany model  będzie rozpoznawalny na drodze dzięki bardziej agresywnej stylizacji przodu.  Japoński  SUV otrzymał wyraźniej wciętą osłonę chłodnicy o siatkowym wzorze, a integralnym elementem zderzaka jest pełnowymiarowy spojler, poprawiający stateczność przy dużych prędkościach. Profilowane zagłębienia na krańcach zderzaka stanowią oprawę dla głęboko osadzonych świateł przeciwmgielnych.
Z boku Lexusa RX F Sport można rozpoznać po 19-calowych obręczach kół z lekkich stopów metali oraz znaczku na przednim błotniku. Specjalna odmiana dostępna jest w siedmiu kolorach nadwozia, z których trzy są nowością dla tego modelu: srebrny Satin Silver (nowy), czerwony Burgundy Red (nowy), niebieski Midnight Blue (nowy), biały White Pearl, szary Mercury Grey, czarny zwykły oraz czarny Starlight Black.

OLexus RX 350 F Sport, Fot: Lexusczywiście zmiany w wersji F Sport nie ograniczają się do nadwozia. Wykończenie kabiny wyróżnia się kontrastowymi barwami – połączono tu elementy czarne i jasnoszare. Tapicerka wykonana jest z czarnej, gładkiej skóry z jasnoszarymi perforacjami i kontrastowymi przeszyciami. Przyjemne w dotyku gałka dźwigni skrzyni biegów oraz kierownica pokryte są perforowaną skórą. Kierownicę dodatkowo przyozdabia logo tej specjalnej wersji.
RX z pakietem F Sport wyposażono w układ przeciwdziałający drganiom poprzecznym, który amortyzuje i ogranicza do minimum kołysanie nadwozia, także w czasie jazdy po nierównościach. Wyeliminowanie nieprzyjemnych drgań poprawia prowadzenie tego auta i znacznie podnosi komfort podróżowania.

Warto dodać, że  sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów w modelu RX 350 F Sport jest dodatkowo sterowana łopatkami w kierownicy. Japoński SUV w omawianej, „usportowionej” wersji oferowany jest w dwóch wariantach układu napędowego: flagowym modelu z napędem hybrydowym RX 450h (363 900 zł) oraz tańszym RX 350 (323 900 zł) z 3,5-litrowym silnikiem benzynowym.

Wybrane dane techniczne Lexusa RX 350 i konkurentów:

Marka / model

Lexus RX 350

Mercedes ML 350

Infinity FX 37

Wersja

F Sport

7G-TRONIC 4MATIC

S Premium

Cena (zł)

od 323 900

od 282 500

od 300 975

Silnik

benzynowy

benzynowy

benzynowy

Pojemność (l)

3,5

3,5

3,7

Moc (KM)

277

306

320

Moment obrotowy (Nm)

346

370

320

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,0

7,6

6,8

Prędkość maksymalna
(km/h)

200

235

233

Średnie spalanie (l/100 km)

10,7

8,5

12,1

Emisja CO2
(g/km)

250

199

282

Skrzynia
biegów

Automatyczna,
6 biegów

Automatyczna,
7 biegów

Automatyczna,
7 biegów

Pojemność bagażnika (l)

496

690

410

Lexus RX 350 F Sport, Fot: Lexus

Lexus RX 350 F Sport, Fot: Lexus

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • jjagislaw (gość)

    Faktycznie"wybrane"te dane techniczne. Moze nalezalo sie wysilic i podac choc ceny tych trzech aut w zblizonych specyfikacjach.Wtedy pokazalo by sie ze Mercedes jest ponad 100tys drozszy.

  • Zak (gość)

    No tak, ale Mercedes to numer 1 wśród marek luksusowych czy jak kto woli marek premium. A Lexus i Infinity dopiero stawiają pierwsze kroki na tym polu... Poza tym skąd te 100 tys. zł różnicy?? Pod względem danych tech. Merc jest absolutną górą wśród tych trzech SUVów.

  • Kondol (gość)

    Z tej trójki wziąłbym LEXUS-a, z dwóch powodów: Merców jest dużo na drogach. Dwa, to Merc zrobił krok w tył ze stylizacją nowego ML :( Niestety to jakaś porażka. Poprzedni ML był piękny, ten jest średni jak na poziom marek segmentu premium. Infinity odpada - słabo wykonane i to jest strasznie paliwożerny wózek. Użytkownicy FX-a twierdzą, że poniżej 25 litrów nie da się zejść w mieście. Dla mnie to porażka. Dlatego wybrałbym zdecydowanie Lexusa.

  • AL (gość)

    No ja z tej trójki wziałbym ML-ke. Merc to Merc. Ale zgadzam się, że Infinity FX to smok i nie jest wart zainteresowania no chyba że się zarabia 100-300 tys. zł miesięcznie jak niektórzy posłowie :)

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Lexus RX dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Lexus RX Cena