W RZ zastosowano składający się z 96 ogniw akumulator litowo-jonowy o pojemności 71,4 kWh. Znajduje się on pod kabiną i stanowi integralną część płyty podłogowej. Szczegółowe dane dotyczące zasięgu oraz czasu ładowania zostaną podane w późniejszym terminie. Lexus zakłada, że w cyklu mieszanym zgodnie z normą WLTP samochód będzie w stanie pokonać ponad 400 km.
System One Motion Grip, czyli układ kierowniczy steer-by-wire, jest jedną z najważniejszych nowych technologii zastosowanych w Lexusie RZ. W tym układzie nie ma mechanicznego połączenia kół z kierownicą ani kolumny kierownicy. System wykorzystuje wiązkę elektryczną do wysyłania sygnałów z kierownicy do kół, dzięki czemu reakcja jest natychmiastowa.
Nowy RZ to kolejny etap w realizacji strategii Lexusa, by do 2030 roku w Europie Zachodniej i Środkowej stać się marką w 100 procentach elektryczną. Od 20 kwietnia pierwsi europejscy klienci będą mogli rezerwować samochody, a pierwsze egzemplarze mają być dostarczone na przełomie roku. W Polsce rezerwacje zostaną uruchomione na początku maja.
Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?