Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36063 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Lexus UX. Co oferuje nowy pakiet tuningowy?

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Lexus 

Body kit ze sportowymi końcówkami wydechu kosztuje 626 000 jenów, czyli niecałe 21 tys. zł, 18-calowe felgi to wydatek 382 000 jenów (ok. 13 tys. zł), za pakiet usztywniający trzeba zapłacić 100 000 jenów, czyli nieco ponad 3 300 zł. Tyle samo kosztuje amortyzator poprzeczny.

Fot. TRD Inżynierowie japońskiego oddziału Toyota Racing Development mają ostatnio pełne ręce roboty. Po opracowaniu pakietów tuningowych dla Lexusów ES i RC, zabrali się za najnowszego crossovera UX w wersji F Sport. Efekty prac - a przede wszystkim nowy body kit – naprawdę przyciągają wzrok.

Body kit składa się z przedniego spojlera, nakładek na progi, aerodynamicznych nadkoli, nakładek na lusterka, spojlera dachowego, pełnego tylnego dyfuzora i sportowych końcówek wydechu. Elementy występują w jednolitym kolorze, a także w odmianie z czarnym wykończeniem. Ten pakiet nie jest jednak wszystkim, co japoński oddział TRD ma do zaproponowania właścicielom nowego crossovera Lexusa. Inżynierowie opracowali również nowe, 18-calowe felgi z kutego aluminium, amortyzator poprzeczny oraz komplet elementów wzmacniających podwozie.

Nowy Lexus UX podatny na tuning

W standardzie uwagę zwracają ostre kontury przednich reflektorów, nadkola o kształcie zbliżonym do kwadratu i zespolone tylne światła z aż 120 diodami LED. Tuningowe możliwości tego nadwozia wcześniej pokazał UX 250h zmodyfikowany na zamówienie Lexusa przez Clarka Ishiharę z VIP Auto Salon i wystawiony w sierpniu w Pebble Beach.

Zobacz także: Koszty rejestracji samochodu w 2018 roku

Jednak Lexus UX to nie tylko wygląd. Nadwozie seryjnego samochodu zostało bardzo dokładnie przemyślane pod względem aerodynamiki. Tylne światła tworzą lotkę, która poprawia stabilność, podobne działanie mają krawędzie nadkoli. Ale chyba najciekawszym rozwiązaniem są 17-calowe, aerodynamicznie wentylowane koła. Specjalnie opracowane klapki na krawędziach ramion poprawiają chłodzenie hamulców i zmniejszają zawirowania powietrza po bokach samochodu. To pierwsze takie rozwiązanie na świecie.

Cena

Podobnie jak w przypadku nowych Lexusów ES i RC, części tuningowe opracowane przez TRD Japan dla UX-a F Sport są w tej chwili dostępne jedynie w Japonii. Body kit ze sportowymi końcówkami wydechu kosztuje 626 000 jenów, czyli niecałe 21 tys. zł, 18-calowe felgi to wydatek 382 000 jenów (ok. 13 tys. zł), za pakiet usztywniający trzeba zapłacić 100 000 jenów, czyli nieco ponad 3 300 zł. Tyle samo kosztuje amortyzator poprzeczny.

Zobacz także: Testujemy Mazdę 6 z silnikiem benzynowym SKyActiv-G 2.0 165 KM

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl