Lexus. Z wizytą w fabryce

(ip)
Podczas montażu samochodu pracownicy wykorzystują do kontroli jakości wszystkie swoje zmysły. Bardzo ważną rolę odgrywa dotyk – dzięki specjalnemu treningowi, monterzy są w stanie wykryć niedokładności spasowania blach o wielkości 0,2 mm, co odpowiada grubości ludzkiego włosa! / Fot. Lexus
Podczas montażu samochodu pracownicy wykorzystują do kontroli jakości wszystkie swoje zmysły. Bardzo ważną rolę odgrywa dotyk – dzięki specjalnemu treningowi, monterzy są w stanie wykryć niedokładności spasowania blach o wielkości 0,2 mm, co odpowiada grubości ludzkiego włosa! / Fot. Lexus
Jesienią w stanie Kentucky uruchomiono drugą, po kanadyjskiej, fabrykę Lexusa poza Japonią. Pracownicy zakładu spędzili na szkoleniach łącznie półtora miliona godzin.
Podczas montażu samochodu pracownicy wykorzystują do kontroli jakości wszystkie swoje zmysły. Bardzo ważną rolę odgrywa dotyk – dzięki specjalnemu treningowi,
Podczas montażu samochodu pracownicy wykorzystują do kontroli jakości wszystkie swoje zmysły. Bardzo ważną rolę odgrywa dotyk – dzięki specjalnemu treningowi, monterzy są w stanie wykryć niedokładności spasowania blach o wielkości 0,2 mm, co odpowiada grubości ludzkiego włosa! / Fot. Lexus

Fabryka Lexusa jest częścią zakładów Toyota Motor Manufacturing Kentucky, Inc. w Georgetown, wytwarzających rocznie pół miliona samochodów Camry, Avalon i Venza. Przedsiębiorstwo zatrudnia 7000 pracowników i jest największym producentem aut koncernu w świecie.

Uruchomienie produkcji Lexusa ES 350 o wydajności 50 tysięcy pojazdów rocznie wymagało gruntownego przeszkolenia 750 pracowników na kursach organizowanych na miejscu i w Japonii. Każdy z nich musiał biegle opanować średnio 80 czynności, które należy wykonać w ciągu 305 sekund, aby nie spowalniać całego procesu – dla porównania, na linii montażowej Toyoty pracownik wykonuje średnio 25 czynności. Różnice widać też w procedurach kontrolę jakości, np. podczas gdy cały proces tłoczenia blach modeli popularnych obejmuje 13 inspekcji, dla Lexusa jest ich 34.

 Podczas montażu samochodu pracownicy wykorzystują do kontroli jakości wszystkie swoje zmysły. Bardzo ważną rolę odgrywa dotyk – dzięki specjalnemu treningowi, monterzy są w stanie wykryć niedokładności spasowania blach o wielkości 0,2 mm, co odpowiada grubości ludzkiego włosa!

Codziennemu treningowi służy specjalny obszar pośrodku hali produkcyjnej. Ustawiono tu tzw. stoły dotykowe, pozwalające ćwiczyć rozpoznawanie niedokładności montażu, trenuje się też np. odliczanie ręką po omacku określonej liczby śrub czy umieszczanie naklejki z logo z dokładnością 1,5 mm.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty