Lexus LF-CC z silnikiem umieszczonym z przodu i napędem na tylne koła będzie bezpośrednim konkurentem BMW serii 3 Coupe.
W modelu wystawianym na stoisku Lexusa w Paryżu umieszczono hybrydowy układ napędowy, którego sercem jest 2,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik o zapłonie iskrowym, współpracujący z silnikiem elektrycznym z magnesem trwałym. Jednostka spalinowa pracuje w cyklu Atkinsona i wykorzystuje układ bezpośredniego wtrysku paliwa D-4S.
Ponadto, w skład zespołu napędowego LF-CC wchodzi generator prądu, wysoce wydajny akumulator trakcyjny, przekładnia rozdziału mocy, a także sterownik mocy, odpowiadający za współdziałanie poszczególnych podzespołów układu. Według Lexusa, samochód będzie emitował poniżej 100 gramów CO2 na kilometr.
Wbrew wcześniejszym spekulacjom, LF-CC nie powstanie w oparciu o model Toyota GT86. Auto mierzy 4660 mm długości, 1840 mm szerokości i 1375 mm wysokości, natomiast rozstaw osi wynosi 2730 mm, więc nowe coupe Lexusa jest o wiele większe od sportowego modelu opracowanego przez firmy Toyota/Subaru.
Szefowie Lexusa przyznają jednocześnie, że LF-CC prezentowany w Paryżu nie będzie się drastycznie różnił od wersji produkcyjnej. Możemy więc liczyć, że już wkrótce na rynku pojawi się bardzo eleganckie coupe.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?