Mazda CX-9 została wprowadzona na rynek w 2007 roku. Była to odpowiedź Japończyków na rosnące zainteresowanie SUV-ami w USA. Wraz z mniejszymi CX-5 i CX-7, pojazd ten uzupełniał ofertę Mazdy i przyczynił się do zwiększenia wyników sprzedaży. Choć pojazd ten został zaprojektowany z myślą o amerykańskich klientach, jak pokazuje przykład polskiego rynku, CX-9 cieszył się również popularnością w Europie.
W ciągu 4 lat sprzedano w naszym kraju 309 egzemplarzy tego auta. To więcej, niż tańszy model CX-5 lub sportowy roadster MX-5. Po pięciu latach nadeszła jednak pora na zmiany w wyglądzie SUV-a. Oficjalna premiera odświeżonego CX-9 będzie miała
miejsce podczas paryskiego Motor Show.
Zmieniona Mazda CX-9 wyróżnia się przede wszystkim za sprawą przeprojektowanej przedniej części nadwozia. Możemy w niej odnaleźć elementy charakterystyczne dla linii stylistycznej "Kodo". Są to np. grill, który płynnie przechodzi w przednie reflektory. Wykonano je w technologii LED i umieszczono w światła do jazdy dziennej.
CX-9 będzie także lepiej wyposażony. Opcjonalnie, dostępny będzie system ostrzegania przed kolizją, a także urządzenie ostrzegające przed zmianą pasa ruchu bez włączonych kierunkowskazów. Nie wiadomo jednak, czy do oferty dołączą nowe jednostki napędowe. Przypomnijmy, że dotychczas model ten był sprzedawany wyłącznie z dwoma benzynowymi silnikami o pojemnościach 3.5 i 3.7-litra.
Auto będzie miało swoją premierę podczas targów samochodowych w Paryżu.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?