Wszystko
o samochodach

Przepisy / Aktualności

Limity prędkości. Nocą pojedziemy wolniej?

Data publikacji: Autor: (mm)

Fot. Archiwum Poruszanie się samochodem wymaga znajomości obowiązujących prędkości, zależnych od rodzajów dróg, a także pory dnia. Ministerstwo infrastruktury i budownictwa, chce je zmienić.

Obecnie poruszając się po terenie zabudowanym, kierowca przestrzegać limitu prędkości 50 km/h, chyba że znaki stanowią inaczej. Ustawodawca dodatkowo podniósł dopuszczalną prędkość do 60 km/h, jeśli poruszamy się po terenie zabudowanym nocą, między godzinami 23.00 a 5.00. Zgodnie z nowymi przepisami, limit prędkości w terenie zabudowanym miałby wynosić 50 km/h niezależnie od pory dnia.

Obniżenie dopuszczalnej prędkości spowodowane tym, że różnica prędkości pomiędzy 50 km/h, a 60 km/h ma istotne znaczenie w kontekście skutków zdarzeń drogowych.

Redakcja poleca:

Przegląd auta przed zimą. Co możemy zrobić sami?
Akcyza na samochód. Kolejny projekt zmian
Ksenony czy halogeny?

Z policyjnych statystyk wynika, że przekroczenie prędkości jest najczęściej popełnianym wykroczeniem przez kierowców. W 2015 roku odnotowano 1 980 799 takich przypadków. Pomiędzy godzinami 21 a 5 rano doszło do 1777 wypadków, w których zginęło 327 osób. W pozostałych porach dnia wydarzyło się 31 090 wypadków, w których śmierć poniosło 2 611 osób.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Tomasz (gość)

    Jak wynika z danych statystycznych jest mniej wypadków w nocy, kiedy można jeździć szybciej. Jest to logiczne, poniewż ryzyko udziału w wypadku samochodowym jest tym większe im dłużej znajdujemy się na drodze. A zatem im wolniej się poruszamy, tym bardziej jesteśmy narażeni na kolizję drogową. Jedyny słuszny wniosek jest taki, iż należy zlikwidować ograniczenia szybkości.

  • GT (gość)

    Dane wypadkowe w nocy i w dzień są podane bez sensu - nie pokazują kiedy jest bezpieczniej. Pomogłoby procentowe porównanie stosunku wszystkich pojazdów poruszających się na drogach do wypadków spowodowanych nadmierną prędkością w nocy i w dzień... A wniosek z wywodu pana Piotra jest błędny - wniosek jest taki, że należałoby nie jeździć - wtedy spędzalibyśmy najmniej czasu na drodze...

  • czesio (gość)

    cytat: "Obniżenie dopuszczalnej prędkości spowodowane tym, że różnica prędkości pomiędzy 50 km/h, a 60 km/h ma istotne znaczenie w kontekście skutków zdarzeń drogowych." czytaj latwiej bedzie zabrać prawo jazdy bo już przy 100 km/h

  • Tomek (gość)

    Nie robi to żadnego problemu. Wystarczy jechać przepisowo.

  • plac (gość)

    Jasne po co jechac 50 jak nikogo nie ma na drodze. Czy kolejna proba wyludzenia pieniedzy z kierowcow?

  • Grzegorz (gość)

    chyba najlepiej w nocy wyjść z auta i je przepchać dalej , boshe co za chory kraj , takie gadanie, że obniżenie prędkości to podniesienie bezpieczeństwa na drodze , totalna bzdura , dokąd zmierza ten kraj ?

  • zbyszek (gość)

    proste i logiczne pomnóż 1 990 00mandatów razy średnio 300 zł ile wpłynie do budżetu /////////////////zmniejszenie prędkości tą kwotę podwoi będzie na premie i wqypłaty

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości