Wszystko
o samochodach

Motosport / Wyścigi

Litewska lekcja pokory

Data publikacji: Autor: Leszek Gracz

Fot. VW Litwin Robertas Kupcikas udzielił lekcji pokory polskim kierowcom wygrywając na torze „Poznań” w wielkim stylu pierwszą eliminację Pucharu Volkswagen Castrol.

Walkę z nim próbował nawiązać tylko poznaniak Jakub Golec, ale i on musiał uznać wyższość litewskiego gościa.

 

Kupcikas ruszył do wyścigu z pierwszego pola startowego a za nim, jak cień, pomknął Jakub Golec. Poznaniak przez kilka okrążeń prowadził, ale potem Litwin skontrował i to on był znów na czele. Decydujące znaczenie miała mieć obowiązkowa w wyścigu zmiana opon, na którą obaj kierowcy zjechali niemal równocześnie. Team Jakuba Golca – ASO Marszałek Częstochowa Fot. VW okazał się sprawniejszy od litewskiego zespołu i dzięki temu poznaniak wyjechał na tor z przewagą prawie dziewięciu sekund nad rywalem. Jednak Kupcikas potrzebował tylko trzech okrążeń, aby odrobić straty, potem wyprzedził Golca i niezagrożony wygrał. Drugie miejsce zajął Golec, na trzeciej pozycji finiszował inny poznaniak – Zbigniew Szwagierczak.

 

Jak trudne jest przejście z rajdów samochodowych do wyścigów na torze przekonali się na swojej skórze Leszek Kuzaj i Tomasz Kuchar. Ten pierwszy chcąc startować w wyścigu Grand Prix rozbił swój samochód już podczas treningu, natomiast Kuchar przejechał niespełna okrążenie w Pucharze Volkswagen Castrol i musiał się wycofać z powodu awarii skrzyni biegów.

 

W klasie Grand Prix Polski spodziewano się wielkiego pojedynku Audi RDTM Rafała Janusa z Saleenem Macieja Stańco, lecz od początku ryczący Saleen objął prowadzenie i zdublował niemal wszystkich rywali. Przed dublem obronił się tylko Janus.

 

Także w wyścigu długodystansowym pojawiło się wiele ciekawych samochodów jak choćby Alfa GTV Golca i Szwagierczaka, Volkswagen Beatle braci Gałdyszów, czy też Fiat Panda w Fot. Fiat światowym debiucie wyścigowym przygotowany przez POL-CAR, a prowadzony przez Macieja Garsteckiego i Jacka Szurgota. Już na początku wyścigu w Porsche Andrzeja Dziurki odpadło koło i ekipa Alda Sport mogła się już spakować. Nie dojechało do mety także Audi RDTM Janusa i ostatecznie sensacyjnymi zwycięzcami zostali Gładyszowie. Drugie miejsce zajęła Karolina Czapka z Łukaszem Kotarbą 3-litrowym Renault Clio. Na bardzo wysokiej – dziesiątej pozycji finiszował Fiat Panda Pol-Caru.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Komentarze

  • Litwa (gość)

    Litwini dali nam jeszcze jeszcze jedną lekcję pokory.Polska która była na początku lat 90-tych centrum w pośrednictwie handlu samochodami z Niemiec do Rosji na skutek polityki Państwa oddała ten rynek Litwie. Litwa przejęła ten rynek całkowicie. Mają największą giełdę w Europie w Kalwariji i zatrudnienie w tej branży ma przynajmniej 100 tys. Litwinów - pośrednicy, transport, serwisy itp. A Polska z powodu głupoty rządu straciła 100 tys. miejsc pracy. Brawo LITWA.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości