Lord na mokradłach
Data publikacji: Autor: (mp)

Pierwszą generację Range Rovera zaprezentowano w 1970 r. Jak głosił slogan reklamowy, samochodem tym można było jechać na polowanie, do teatru lub na przyjęcie. Najnowszy Range Rover ma, podobnie jak jego przodek, udowodnić, że samochód terenowy też może być luksusowy.
W segmencie samochodów rekreacyjno-terenowych utworzyła się nisza obejmująca pojazdy o eleganckim wnętrzu i wysokim komforcie podróżowania bez względu na to, czy jadą po gładkim asfalcie czy po mokradłach. Prekursorem tego gatunku jest właśnie Range Rover, do którego dołączyły m.in. Porsche Cayenne, Toyota Land Cruiser 100.
Dzięki aktywnemu, pneumatycznemu zawieszeniu komfort jazdy w Range Roverze jest znakomity. Kierowca, jeśli ma na to ochotę, może regulować prześwit osobiście, lub zdać się na decyzję mikrokomputera.
Takie zawieszenie ma najnowszy Range Rover Sport, którego pierwsze zdjęcia zaprezentował producent, firma Land Rover. Samochód dostępny będzie m.in. z benzynowym silnikiem V8 o pojemności 4,2 l rozwijającym moc 390 KM. Zapewnić ma on autu doskonałe osiągi.
Oficjalna premiera Range Rovera Sport odbędzie się w styczniu 2005 r. podczas wystawy motoryzacyjnej North American International Auto Show. Wiosną przyszłego roku samochód zostanie wprowadzony na rynek USA. Nie wiadomo, kiedy pojawi się w europejskich salonach.