Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lotus. Model Evora w zmodernizowanej wersji. Teraz więcej komfortu

Wojciech Frelichowski
Lotus Evora GT410 ma być bardziej użytecznym samochodem na co dzień. Fot. Lotus
Lotus Evora GT410 ma być bardziej użytecznym samochodem na co dzień. Fot. Lotus
Lotus odnowił model Evora GT410. Auto zyskało wiele elementów wyposażenia, które maja wpływa na polepszenie komfortu jazdy.

W 2019 roku minęło 10 lat lat, kiedy model Evora wszedł do produkcji. Auto powstało na zupełnie nowej platformie od czasu wprowadzenia Lotusa Elise, co miało miejsce w 1995 roku.

Lotus wprowadza obecnie na model Evora w wersji GT410, która ma zapewniać użytkownikom lepszą funkcjonalność i nowy poziom komfortu jazdy. Ma być bardziej użytecznym samochodem na co dzień.

Liczne funkcje zostały przeniesione z listy opcji i stały się częścią standardowej specyfikacji. Auto zostało wyposażone  w sportowe fotele Sparco i klimatyzację, zaś kamera z tyłu poprawia bezpieczeństwo podczas cofania. Zainstalowano system informacyjno-rozrywkowy premium z nawigacją satelitarną i Apple CarPlay oraz - po raz pierwszy - z cyfrowym radiem DAB. Żeby lepiej odizolować kierowcę i pasażerów od hałasu silnika i otoczenia poza autem, ulepszono izolację akustyczną kabiny.

Boczne panele drzwi są teraz wyposażone w zintegrowane podłokietniki i kieszenie do przechowywania drobnych przedmiotów. Wzbogacono też ofertę kolorów nadwozia oraz powiększono szybę w tylnej klapie dla zapewnienia lepszej widoczności.

Samochód ma zmieniony współczynnik tłumienia w porównaniu z dynamiczną wersją GT410 Sport. Jak informuje producent, Evora GT40 nadal zapewnia wyjątkowe wrażenia dla kierowcy, to jednocześnie nastawy zawieszenia są ukierunkowane w celu poprawy komfortu jazdy. Zastosowanie uniwersalnych opon Michelin Pilot Sport 4S oznacza lepszą użyteczność przez cały rok.

Dla miłośników bardziej sportowej jazdy przeznaczone jest Evora GT410 Sport. Standardowa specyfikacja tego auta również została zmieniona. Ulepszenia obejmują sportowe fotele Sparco zintegrowane z zagłówkami, klimatyzację i system audio-nawigacyjnego premium z radiem cyfrowym DAB, nawigacją satelitarną oraz Apple CarPlay.

Lotus Evora GT410 napędzany jest silnikiem Toyoty. To turbodoładowana jednostka V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 410 KM.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty