Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37152 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Luksus do kwadratu

Data publikacji: Autor: Janusz Steinbarth

Fot. Lexus Lexus LS 460 ma 367-konny silnik V8, napęd na cztery koła i kilka technicznych nowinek.

Fot. Lexus

Lexus LS 460 to topowa limuzyna tej prestiżowej marki należącej do koncernu Toyota. Flagowy model konkuruje z autami takich marek segmentu Premium jak Mercedes, Jaguar czy Audi.

Mocno pochylona przednia i tylna szyba, niskie boczne okna i krótka klapa bagażnika nadają LS sportowego charakteru. Wyznacznikiem luksusu są elektrycznie domykane drzwi i bagażnik.

Ale nie tylko nadwozie prezentuje się efektownie, równie estetyczne jest przestronne i komfortowe wnętrze auta. Do jego wykończenia użyto wysokiej jakości materiałów oraz wstawek ze Fot. Lexus szlachetnego drewna i skóry. Całość robi naprawdę pozytywne wrażenie, a ergonomia i funkcjonalność są bez zarzutu.

Wygodne, obszerne fotele z elektryczną regulacją, wyposażono w pamięć ustawień dla trzech osób. Fotele mają funkcję podgrzewania (przydatna zimą) i wentylacji (doceni się ją latem). W tylnym podłokietniku znajduje się lodówka i centrum sterowania urządzeniami pokładowymi (głównie systemem audio i klimatyzacją). W aucie nie ma co prawda tylu gadżetów co w limuzynach niemieckich, ale jest wszystko, czego oczekuje się od samochodów luksusowych. O dobre samopoczucie pasażerów podczas podróży dba muzyczny system Mark Levinson o mocy 450 W wyposażony aż w 19 głośników.

Ośmiocylindrowy silnik – standard w tej klasie aut – to nowoczesna jednostka ze zmiennymi fazami rozrządu. Moc 367 KM zapewnia wyśmienite osiągi – pojazd przyspiesza do setki w Fot. Lexus zaledwie 6,3 sekundy. Ogromny , liczący 469 Nm maksymalny moment obrotowy sprawia, że nie można mieć zastrzeżeń do elastyczności silnika.

Nie ma osoby, której nie spodoba się cicha i równomierna praca jednostki napędowej, auto rusza z miejsca prawie bezszelestnie, jak hybrydowe. Także przy wyższych prędkościach, rzędu 180-200 km/h w kabinie jest cicho i można swobodnie rozmawiać czy delektować się muzyką.

Lexusa  pochwalić należy za niewygórowane zużycie paliwa. Jak na dwie tony masy i taką dynamikę, limuzyna stosunkowo rzadko odwiedza stację benzynową. Topowy model firmy zużywa średnio 11,6 l benzyny na 100 km, co potwierdził nasz test. W cyklu miejskim, przy spokojnej jeździe samochód zadowalał się ok. 16 l paliwa.

8-stopniowy automat działa poprawnie, aczkolwiek niektóre skrzynie u konkurentów dokonują zmiany przełożeń jakby nieco szybciej.

Dzięki mocnemu silnikowi, wydajnemu wspomaganiu kierownicy i różnym elektronicznym asystentom Lexus LS 460 AWD prowadzi się nadzwyczaj lekko, ot choćby jak kompaktowa Toyota Fot. Lexus Auris. Do parametrów silnika dobrze dostosowano zawieszenie, samochód nie jedzie, a wręcz „płynie” po nie zawsze przecież idealnej  nawierzchni naszych dróg. 

Dzięki napędowi na cztery koła zachowanie się w zakrętach, stabilność w jeździe na wprost i slalomie wypadają wzorowo. Układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem (większe wspomaganie przy niskich prędkościach, mniejsze przy szybszej jeździe) ułatwia parkowanie i przeciskanie się dużym autem w wąskich uliczkach. Konstruktorom udało się uzyskać niewielką średnicę zawracania (10,8 m), co przy blisko 3-metrowym rozstawie osi jest świetnym wynikiem.

Nie zapomniano oczywiście o bezpieczeństwie, oprócz kompletu poduszek i kurtyn powietrznych jest cała masa systemów elektronicznych. Za dopłatą można otrzymać układy typu pre-safe, a więc przygotowujące pasażerów na okoliczność wypadku, gdy zderzenie jest już nieuniknione.

Ceny Lexusa LS 460 AWD - konkurenta Audi A8, Jaguara XJ i Cadillaca STS – zaczynają się od 389 100 zł (wersja Elite). Droższa wersja wyposażeniowa Superior kosztuje 480 000 zł. Na liście dodatków znajduje się kilkanaście pozycji, które ostateczną cenę limuzyny mogą podnieść o 100 tys. zł.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Komentarze

  • Wieryg z Izraela

    Ładny w środku. Brzydki z zewnątrz. Kurde. Wieryg to chyba wali niemca po kasku widząc połączenie klimatyzacji i AWD w jednym samochodzie i to jeszcze japońskim. lol

  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Lexus LS dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Lexus LS opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Lexus LS Cena