Luksusowe Audi, które osiąga 305 km/h!

TVN Turbo / x-news
Komfort limuzyny, a osiągi na poziomie Lamborghini, czy Ferrari. Tak wygląda przejażdżka Audi S8 Plus. Ten plus robi różnicę. Dzięki parametrom technicznym klienci są gotowi płacić za to auto niemal milion złotych.

Litera S w oznaczeniu samochodu marki Audi może oznaczać tylko jedno: sport. W przypadku takiej limuzyny jak A8 brzmi to trochę niecodziennie. Ten model powstał przecież po to by jeździć komfortowo, a możliwości na szosie zdają się trochę temu przeczyć. Czy rzeczywiście? Od razu rozwiewamy wątpliwości, że S8 plus znakomicie łączy cechy luksusowego auta z naprawdę dobrymi osiągami i co ważne, jedno nie odbywa się kosztem drugiego. Audi S8 plus jest eleganckie, komfortowe ale też bezkompromisowe jeśli chodzi o przyspieszenie i prędkość. Wystarczy, że powiemy iż do 100 km/h przyspiesza w 3,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna to aż 305 km/h. Elektroniczna blokada nie pozwala jednak jechać szybciej niż 250 km/h. Ale i to robi wrażenie.

Kierowca dobrze poinformowany

Gdyby poszukiwać w tym samochodzie komfortu, a nawet luksusu, to znajdziemy go przede wszystkim w kabinie. Oczywiście o przestronności, także na tylnej kanapie nie warto wspominać, bo to oczywistość. Podobnie, jak poczynając od jakości wykończenia a skończywszy na takich elementach, jak ogrzewanie czy wentylowanie foteli. Do tego stylistyka nie mająca w sobie nic z barokowego przepychu. Skromnie, z ładnymi detalami, jak choćby zegarek na konsoli centralnej czy dźwignia zmiany przełożeń. Do tego znakomite wyciszenie wnętrza sprawia, że w każdych warunkach możemy spokojnie rozmawiać czy słuchać muzyki.

Kiedy nie mamy zamiaru palić opon S8 plus jest łagodny, jak baranek i niczym nie zrazi kierowcy. Bez obaw, że ucieknie spod kontroli daje się prowadzić w ruchu miejskim nawet wtedy, gdy pełzniemy w korku. Niestety jazda miejska, niezależnie od tempa sprawia, że spalanie sięga 15 l/100 km.

Na spokojne tzn. do 130 km/h poruszanie się autostradą V8 napędzające S8 plus potrzebuje niespełna 10 l/100 km. W kabinie jest wtedy tak cicho, że nie słychać pracy silnika. Mocniejsze wdepniecie pedału gazu sprawia, że samochód niczym jacht lekko unosi przód i zaczyna zapierający dech ciąg do przodu. Dwie tony wagi zdają się na tym silniku nie robić wrażenia. W zależności od tego jak mocno przyciśniemy pedał tak szybko osiągniemy 100 i 200 km/h. Obiecywane przez producenta 4 sekundy do „setki” nie są przechwałką. S8 plus na to naprawdę tylko tyle potrzebuje.

Audi S8 plus i wybrany konkurent

Marka/model

Audi S8 plusPorsche Panamera Turbo S

Cena (zł)

729.100

746.190
Typ nadwozia/liczba drzwi

sedan / 4

liftback / 5

Liczba miejsc

54

                                                   Wymiary i masy

 

 

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

5150/1950/1460

5049/1937/1427

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1632/1623

b.d.
Rozstaw osi (mm)

29902950

Masa własna (kg)

19901995
Pojemność bagażnika (l)

520495
Pojemność zbiornika paliwa (l)

8290
Układ napędowy

 

 

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

3993

3996

Liczba cylindrów

88
Napędzana oś

4x44x4
Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

automatyczna / 8automatyczna / 8

                                                          Osiągi

 

 

Moc (KM) przy obr./min

605 / 6000-6800

550 / 5750-6000

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

750 / 2500-5500

770 / 1960-4500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

3,8

3,8
Prędkość maksymalna (km/h)

250

306
Średnie spalanie (l/100 km)

109,3
Emisja CO2 (g/km)

229

212

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty