Luksusowe SUV-y z napędem 4x4

Mariusz Michalak
Lexus NXLexus NX dostępny jest w wersji przednionapędowej oraz z hybrydowo-elektrycznym napędem na cztery koła E-Four. Przednie koła napędza tutaj jednostka spalinowa współpracująca z silnikiem elektrycznym, natomiast za napędzanie kół osi tylnej odpowiada dodatkowy silnik elektryczny, który korzysta z energii odzyskanej podczas hamowania. Z układem współdziała szereg czujników, uruchamiających napęd tylnej osi w sytuacji, gdy wymagają tego warunki na drodze, także w czasie gwałtownego przyśpieszania. Układ współpracuje również z adaptacyjnym zawieszeniem, które automatycznie dostosowuje się do nawierzchni, po której porusza się pojazd.W najniższej wersji wyposażeniowej Elite, Lexusa NX z hybrydowym układem o łącznej mocy 197 KM i napędem E-Four można mieć od 185 900 zł.Fot. Lexus
Lexus NXLexus NX dostępny jest w wersji przednionapędowej oraz z hybrydowo-elektrycznym napędem na cztery koła E-Four. Przednie koła napędza tutaj jednostka spalinowa współpracująca z silnikiem elektrycznym, natomiast za napędzanie kół osi tylnej odpowiada dodatkowy silnik elektryczny, który korzysta z energii odzyskanej podczas hamowania. Z układem współdziała szereg czujników, uruchamiających napęd tylnej osi w sytuacji, gdy wymagają tego warunki na drodze, także w czasie gwałtownego przyśpieszania. Układ współpracuje również z adaptacyjnym zawieszeniem, które automatycznie dostosowuje się do nawierzchni, po której porusza się pojazd.W najniższej wersji wyposażeniowej Elite, Lexusa NX z hybrydowym układem o łącznej mocy 197 KM i napędem E-Four można mieć od 185 900 zł.Fot. Lexus
Jak pokazują dane przedstawione przez PZPM, w pierwszym półroczu 2017 roku sektor małych i średnich SUV-ów odnotował wzrost na poziomie 29%, natomiast aut klasy premium zarejestrowano o 26,8% więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Niezwykle istotny wpływ na te wyniki mają klienci biznesowi. Stanowią oni 62% nabywców małych i średnich SUV-ów i aż 88% odbiorców aut klasy premium. Luksusowy SUV coraz częściej staje się częścią firmowego parku samochodowego.

Warto przy tym odnotować, że w dzisiejszych czasach klienci biznesowi chętnie wybierają auta w wyższych wersjach wyposażeniowych. Podnosi to prestiż firmy, zwiększa komfort podróżowania w czasie wypełniania służbowych obowiązków, niejednokrotnie poprawia bezpieczeństwo, a także zwiększa wartość rezydualną auta. Ma ona duże znaczenie w momencie odsprzedaży samochodu.

Zobacz także: Dacia Sandero 1.0 SCe. Budżetowe auto z oszczędnym silnikiem

W przypadku SUV-ów jedną z istotnych opcji jest napęd na obie osie. Przede wszystkim poprawia właściwości jezdne, co ma istotne znaczenie dla bezpieczeństwa. Zmniejsza również szanse, że trudne warunki pogodowe i terenowe utrudnią dotarcie do pracy bądź kontrahenta.

W galerii poniżej przyglądamy się systemom napędu na cztery koła, jakie zastosowano w pięciu autach tego segmentu, należących do klasy premium.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty