Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36926 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Motociekawostki / Fascynacje samochodowe

Magia Ferrari. Przegląd nowych modeli

Data publikacji: Autor: Michał Kij, Łukasz Szewczyk 

Ferrari 458 Speciale

Cena od: 233 tys. euro
silnik/moc: 4.5 V8/605 KM 

Fot. Ferrari „Rozejrzałem się dookoła i nie mogłem znaleźć dla siebie samochodu, o którym marzyłem. Dlatego podjąłem decyzję, że zbuduję go sam” – stwierdził Enzo Ferrari i rozpoczął prace nad pierwszym modelem spod znaku czarnego rumaka
„Rozejrzałem się dookoła i nie mogłem znaleźć dla siebie samochodu, o którym marzyłem. Dlatego podjąłem decyzję, że zbuduję go sam” – stwierdził Enzo Ferrari i rozpoczął prace nad pierwszym modelem spod znaku czarnego rumaka

Fot. Ferrari Enzo Ferrari od 1929 r. prowadził stajnię wyścigową o nazwie Scuderia Ferrari i osiągał znaczne sukcesy w wyścigach samochodowych.
 
Wozy cywilne Ferrari, produkowane od 1947 r., znane ze swego wyszukanego stylu z domu Pininfarina, były i są symbolem luksusu. Ferrari korzystał również z designu innych projektantów, a mianowicie byli to Scaglietti, Bertone i Vignale.
Stosunkowo niewielkie silniki 8- i 12-cylindrowe w układzie V, odznaczające się wysokimi osiągami oraz specyficznym brzmieniem, a także pięknym wyglądem, czynią wozy Ferrari obiektem pożądania.
 
Od wielu lat głównymi konkurentami marki Ferrari są produkty Porsche i Lamborghini  W 2002 r., kiedy sytuacja przedsiębiorstwa nie miała się najlepiej, Fiat (główny udziałowiec Ferrari) sprzedał 34 proc. akcji bankowi Mediobanza za 768 mln dol. We wrześniu 2006 r. Fiat odkupił 29 proc. akcji i obecnie posiada 85 proc. udziałów. 10 proc. należy do syna Enzo Ferrariego, a pozostałe 5 proc. w 2005 r. odkupił Mubadala Development od banku Mediobanza.
 
Znak fabryczny Ferrari – Cavallino Rampante – wywodzi się od godła, jakie na swym samolocie wymalował książę Francesco Baracca, as lotnictwa włoskiego z czasów I wojny światowej. 
 
Od lat 30. XX w. czarnego konia mają na nadwoziach wszystkie samochody Scuderia Ferrari.

Ferrari przegląd modeli

W galerii prezentujemy cenę auta oraz informacje o jednostce napędowej.

Ferrari 458 Speciale

Ferrari 458 Speciale

Cena od: 233 tys. euro
silnik/moc: 4.5 V8/605 KM 

Fot. Ferrari Naszpikowane wyrafinowaną techniką Ferrari 458 Speciale ma zapewniać przede wszystkim przyjemność z jazdy. Nic nie stoi na przeszkodzie, by było to podróżowanie na granicy przyczepności. Jest to nawet wskazane. Speciale jest ekstremalną mutacją modelu 458 Italia. Inżynierowie Ferrari zadbali, by sprawdziło się nawet na torze wyścigowym. Aktywne elementy aerodynamiczne zapewniają ogromne pokłady przyczepności, ceramicznym hamulcom przegrzanie niestraszne, a 605-konny silnik pozwala na błyskawiczne przemieszczanie się między kolejnymi zakrętami.

Nie bez znaczenia jest też niska masa własna. Ze zbędnymi kilogramami walczono, nie szczędząc środków. Grubość przednich i bocznych szyb została zmniejszona, a tylną wykonano z tworzywa sztucznego. Kompozytowe materiały posłużyły też do uformowania zderzaków. Opanowanie samochodu w podbramkowej sytuacji ułatwia elektronika – system SSC analizuje kąt bocznego poślizgu i koryguje go, jeżeli przekracza on pożądaną przez kierowcę wartość. O optymalne rozłożenie sił napędowych na koła dba kontrola trakcji F1-Trac  z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego E-Diff. Skórka była warta wyprawki.
 
Przyspieszanie od 0 do 100 km/h trwa 3 s, a przeciążenia na zakrętach sięgają 1,33 g. Dla porównania dodajmy, że popularne samochody sportowe z trudem uzyskują 1 g. 
 
Z myślą o najbardziej wymagających przygotowano wersję z otwartym nadwoziem. Ferrari 458 Speciale A (od Aperta) powstało w serii liczącej tylko 499 sztuk. Jest jednak nie tylko gratką dla kolekcjonerów, ale również kamieniem milowym w historii marki – najmocniejszym Ferrari z wolnossącym silnikiem V8, drogową homologacją oraz nadwoziem typu Spider. 
Ferrari 458 Speciale

Cena od: 233 tys. euro
silnik/moc: 4.5 V8/605 KM 

Fot. Ferrari

Ferrari 458 Speciale

Cena od: 233 tys. euro
silnik/moc: 4.5 V8/605 KM

Fot. Ferrari

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Tomek (gość)

    Ferrari jest spółką gieładową i ma również innych udziałowców. Fiat sprzedał cześć udziałów. Wiec dane jakieś stare.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Ferrari zdjęcia

Ferrari dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl