Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37171 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Mała spryciara

Data publikacji: Autor: Maciej Pobocha

Fot. Paweł Sieńko: Subiektywnie Agila 1.2 sprawia wrażenie naprawdę szybkiego samochodu Agila to najmniejszy z Opli oferowanych na naszym rynku. Świetnie sprawdza się w mieście.

Agila to najmniejszy z Opli oferowanych na  naszym rynku. Świetnie sprawdza się w mieście.Fot. Paweł Sieńko: Subiektywnie Agila 1.2 sprawia wrażenie naprawdę szybkiego samochodu

Agilę w obecnej wersji wprowadzono do sprzedaży w 2008 r. Jej bratem bliźniakiem jest Suzuki Splash. Współpraca Niemców i Japończyków w produkcji mikrovanów ma zresztą dłuższą tradycję – poprzednicy obu modeli (Agila i Wagon R+) także zostały przygotowane w kooperacji.

Przy długości 374 cm (25 cm mniej niż w Corsie) mały Opel oferuje sporo miejsca dla pięciu pasażerów. Trzy osoby podróżujące z tyłu będą ściśnięte, ale na ilość przestrzeni na nogi i nad głowami nie powinny narzekać.

Przestronność wnętrza odbija się na objętości bagażnika, wynoszącej 225 l. Zakupy się zmieszczą, ale większa torba już niekoniecznie. Po złożeniu oparć tylnej kanapy (w odmianie Enjoy dzielonej w proporcji 60:40) uzyskujemy przestrzeń o pojemności 1 050 l. Opuszczenie jednej części Fot. Paweł Sieńko: Niewielkie rozmiary nadwozia sprawiają, że manewrowanie jest łatwe oparcia powoduje również obniżenie odpowiedniej części siedziska, aby mogła powstać jak najbardziej płaska podłoga bagażnika.

W testowanej wersji wyposażenia była ona podwójna – pod spodem znajdował się 35-litrowy schowek. Nie jest on zresztą jedynym w Agili. Ma ona ponadto dwa schowki przed pasażerem z przodu (jeden zamykany, drugi otwarty), schowek powyżej konsoli środkowej i w samej konsoli, w okolicy dźwigni zmiany biegów i na okulary przeciwsłoneczne po stronie kierowcy.

Agila bez wątpienia zwraca uwagę wyglądem. Przód ma typową dla Opla stylizację, nawiązującą do nowej Corsy. Z tyłu sporo jest krągłości. W środku przykuwa wzrok sporych rozmiarów Fot. Paweł Sieńko: Charakterystyczny szybkościomierz szybkościomierz, w którym zintegrowano wyświetlacz komputera pokładowego i lampki kontrolne. Obrotomierz zamontowany jest oddzielnie, a dźwignię skrzyni biegów umieszczono wysoko.

Całości dopełnia tapicerka, która w niebieskim wykończeniu „Atlanta Blue” ma nieregularnie rozrzucone duże litery A, G, I, L, A. Do tego dochodzą niebieskie nakładki na deskę rozdzielczą i wstawki w drzwiach oraz srebrne wykończenie środka i srebrne elementy dekoracyjne. Całość jest niezwykle przyjemna dla oka, co zapewne docenią panie, do których głównie skierowany jest mały Opel. Minus należy się za brak podświetlania przycisków na kierownicy służących do sterowania radiem  i niezbyt dokładne dopasowanie plastików na Fot. Paweł Sieńko: Bagażnik nie jest duży - ma pojemność 225 l podszybiu, które w testowanym egzemplarzu trzeszczały.

Benzynowy silnik 1,2 l o mocy 86 KM to najmocniejsza z trzech jednostek, z jaką Agilę można kupić w Polsce. Zapewnia autu zaskakującą dynamikę. Chociaż według danych fabrycznych Opel rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,3 sekundy, to subiektywne wrażenie jest takie, jakby robił to szybciej. Prędkość maksymalna wynosi 175 km/h. Silnik jest nieźle wyciszony – zaczyna pracować głośniej przy ok. 3800 obr./min. Zużycie paliwa w mieście wyniosło 6,7 – 6,8 l/100 km.

W zajęciu wygodnej pozycji za kierownicą przeszkadza brak jej poziomej regulacji. Siedziska mogłyby też być nieco dłuższe. Z przodu siedzi się wysoko, trochę jakby na krzesełku. 5-stopniowa, ręczna skrzynia biegów i układ kierowniczy pracują precyzyjnie, chociaż poszczególne przełożenia „wchodzą” z wyczuwalnym oporem.

W związku z niewielkim rozstawem osi i prostą budową zawieszenia po Agili nie można oczekiwać zbyt wysokiego komfortu podróżowania po naszych dziurawych drogach. Nierówności są odczuwalne, a szybka jazda po nich powoduje wyraźne podskakiwanie samochodu.

Widoczność do przodu i do tyłu jest znakomita dzięki sporym szybom i dużym lusterkom zewnętrznym. Ułatwia to wykonywanie manewrów, które i tak do najtrudniejszych nie należą. Dzięki niewielkiej średnicy zawracania (9,6 m między krawężnikami) i krótkiemu nadwoziu zaparkowanie nie sprawia problemów.

Opel Agila 1.2 w wersji Enjoy kosztuje 42 490 zł. W tej cenie otrzymujemy m.in. elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektrycznie otwierane szyby z przodu, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD/MP3, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera. Manualna klimatyzacja wymaga dopłaty w wysokości 2200 zł.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • peppek

    śmiać mi się chce z tych Oplowskich cen. Przecież to nie żadna Agila tylko Suzuki splash z trochę zmiennymi reflektorami z przodu. Zresztą jest robiony w tej samej fabryce Suzuki na zamówienie Opla. Właśnie jestem przed odbiorem splasha z roku produkcji 2008. Suzuki nie bawi się w jakieś śmieszne wersje i ma tylko jedną max wyposażoną. Płace za niego 35 tys ale nawet bez upustu suzuki jest sporo tańsze od agili. Pytałem o tego opla w salonie i powiedzieli że w ogóle go nie sprowadzają bo jest droższy od corsy. tak to jest jak się nie chce samemu auta zrobić tylko zamawia się u innych. Musi byś

  • Jarpoz

    Zgadzam się, ceny Opli są irracjonalne.

  • moderator10

    Przegladajac cennik Opla i Suzuki nie widze specjalnie rozbieznosci cen - najdrozszy opel 1.2 kosztuje 43 i nie ma klimatyzacji za to ma niedostepne w Suzuki ESP. Sa dwie wersje Splasha i jedna kosztuje 39 druga 45 tys .

  • peppek

    Kochani nie przeglądajcie cenników w internecie tylko pytajcie w salonach. Często są duże rozbieżności. Poza tym agila nie ma kurtyn a splash ma w standardzie.

  • peppek

    suzuki ma oficjalną cenę 45 900 ale z automatyczna skrzynią. Skrzynka kosztuje 5 tys. Bez tego jest tańsza od opla. Poza tym opla nie ma w salonach bo nie sprowadzają ze względu na cenę

  • Roger

    ma DUŻE spalanie. jak na nowoczesny 1.2 panda z tą pojemnością pali poniżej 5

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Opel Agila zdjęcia

Opel Agila dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Agila opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Agila Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł