Wszystko
o samochodach

Porady / Warto wiedzieć

Mały też jest duży

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. Skoda: W tegorocznym rankingu sprzedaży prym wiedzie Skoda Fabia, chociaż nie jest autem najmniejszym i najtańszym.

Jak zapewniają producenci małych pojazdów, mimo niewielkich rozmiarów oferują one sporo przestrzeni w kabinie pasażerskiej, duże bagażniki i silniki o ogromnych możliwościach. Przy odrobinie dobrej woli można uznać, że mały też jest duży!Fot. Skoda: W tegorocznym rankingu sprzeda¿y prym wiedzie Skoda Fabia, chocia¿ nie jest autem najmniejszym i najtañszym.

 

W tabeli uwzględniliśmy małe auta należące do segmentów A i B oraz tzw. mikrovany. Są to najtańsze, nowe samochody dostępne na naszym rynku.

 

Klasyfikacja

 

Zaklasyfikowanie samochodów do poszczególnych segmentów rynkowych nie jest jednoznaczne i zawsze wzbudza kontrowersje. Mamy więc nadzieję, że nasz wybór spotka się z Państwa wyrozumiałością. Zdaniem niektórych ekspertów, głównym kryterium przynależności pojazdu do danego segmentu rynkowego jest długość Fot. Fiat: Niedawny lider, Fiat Panda, napotyka na coraz silniejsz± konkurencjê, jednak wci±¿ pozostaje bardzo interesuj±cym autem. całkowita auta. Kłopot polega na tym, że wraz z kolejną generacją danego modelu, jego długość wzrasta. Graniczne wartości przyjęte dla poszczególnych segmentów rynkowych muszą więc również być coraz większe. Obecnie w segmencie A i B długość aut waha się od 3 do 4,3 m.

Do segmentu B zaliczyliśmy też samochody z nadwoziem typu sedan powstałe na płycie podłogowej hatchbacków, np. Fot. Hyundai: Najwiêksz± dynamikê wzrostu sprzeda¿y ma Hyundai Getz. Renault Thalia czy Seat Cordoba.

 

Prestiż

 

Według kryterium długości w tej samej klasie występują modele marek o różnym prestiżu. W naszym zestawieniu obok marek koreańskich znajdują się produkty zacnego Audi (A2) czy Mercedesa-Benza (klasa A), którzy uważają, że ich auta są lepiej wyposażone i technicznie nowocześniejsze. Do każdego modelu producenci oferują szeroką gamę silników, Fot. Chevrolet: Marka Chevrolet zdobywa coraz wiêksze uznanie, a model Aveo staje siê coraz powa¿niejszym konkurentem Fiatów. kilka rodzajów nadwozi oraz wyposażenia. Stąd różnica w cenie między najtańszą, a najdroższą wersją jest często dwukrotna.

 

Do wyboru

 

Najtańszym autem w segmencie A jest Fiat Seicento za 26,5 tys. zł, a najdroższym Lancia Musa za 75 500 zł. Ceny aut do 30 tys. zł są bardzo do siebie zbliżone, co utrudnia podjęcie Fot. Renault: Sprawc± zamieszania na rynku jest Dacia Logan - taki du¿y i taki tani. decyzji, jeżeli najważniejszym czynnikiem ma być właśnie koszt zakupu. Różnica ceny między Fiatem Pandą a Dacią Logan wynosi 100 zł. Ciekawszymi samochodami są Honda Jazz ( ze względu na uniwersalność wnętrza), Smart Forfour (oryginalność) i Subaru Justy (napęd na 4 koła).

 

W zestawieniu podaliśmy najniższą cenę danego modelu, bez promocji. Teraz bowiem mamy ten dobry czas, że to klient dyktuje warunki. Jak przyznają nawet najbardziej konserwatywni handlowcy, bez promocji dzisiaj nic się nie sprzeda, więc warto negocjować opust, rabat, czy bonifikatę.

 

Fot. Fiat: Sprzeda¿ Fiata Seicento spada. Fot. DaimlerChrysler: Mercedes-Benz klasy A jako przedstawiciel dro¿szych samochodów o mniejszych wymiarach. Fot. Mitsubishi: Nabywcy chc± nowo¶ci – Mitsubishi Colt ma szansê.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ceny nowych samochodów segmentów A i B oraz tzw. mikrovanów

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Barteq (gość)

    Małe jest piękne :D Pozdrowiania od redaktora MotoNews (www.auto-news.prv.pl)

  • Rysiek (gość)

    Dobrze aby było też i bezpieczne.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości