Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Markus Eder nowym członkiem FIAT Freestyle Team

(ip)
Uznawany za jednego z najlepszych narciarzy wyczynowych (freeskierów) w Europie, Markus Eder zasila zespół, który w 2014 roku będzie obchodzić dziesięciolecie swego istnienia, wraz ze snowbordzistami Stefano Munari i Marco Grigis, Danielem Cardone (deskorolka) i Stefanem Lantschner (BMX).

Młody sportowiec - rocznik 1990 - pochodzi z Brunico (prowincja Bolzano) i rozpoczął przygodę z nartami już w wieku trzech lat.

Fot: Fiat
Fot: Fiat

Od samego początku wyróżniał się niezwykłym talentem, ale prawdziwy zwrot w jego karierze nastąpił, kiedy założył swoją pierwszą parę nart freestyle'owych. Od tego momentu zaczął odnosić sukcesy we wszystkich najważniejszych zawodach we Włoszech oraz osiągać dobre rezultaty na szczeblu europejskim. Status gwiazdy narciarstwa wyczynowego (freeski) osiągnął w 2010 roku, kiedy wygrał „Nine Knights", pokonując w swoim debiucie najlepszych „riderów" na świecie.

Kolejne lata były pasmem sukcesów odnoszonych nie tylko w imprezach typu freestyle, ale również w najważniejszych zawodach typu freeride, w tym: World Heli Challenge, wygranych w 2012 roku i Freeride World Tour, w których w 2013 roku Markus zwyciężył włoski etap w Courmayeur.

Oprócz przygotowywania się do najważniejszych imprez narciarskich typu freestyle, aktualnie Markus trenuje wraz z kadrą włoską, aby zakwalifikować się do Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi w 2014 roku, w kategorii slopestyle.

Fot: Fiat
Fot: Fiat

Markus Eder będzie miał nowego sprzymierzeńca w swojej karierze sportowej: Fiata Freemonta 4x4, w stylizacji FIAT Freestyle Team, który będzie mu towarzyszyć w przemierzaniu gór i miast.

Wyposażony w silnik 2.0 Multijet II o mocy 170KM AWD z automatyczną skrzynią biegów, samochód przekazany Markusowi Ederowi jest wyposażony w aktywny system napędu na cztery koła AWD (All-Wheel-Drive) typu „on demand" z elektroniczną centralką, która za pośrednictwem czujników kontroluje przyczepność kół i decyduje o stopniu rozdziału mocy na oś tylną. System ten działa w sytuacjach obniżonej przyczepności (błoto, śnieg, lód, itp.), zapewniając maksimum trakcji i brak ograniczeń podczas jazdy lub, w przypadku jazdy po asfalcie, działanie AWD generuje dodatkową przyczepność, zwiększając bezpieczeństwo jazdy po łukach. Dokładnie mówiąc, kontrola dostarczanego momentu obrotowego odbywa się przy pomocy elektronicznego sprzęgła ECC (Electronically Controlled Coupling). Pracując z założenia tylko w razie potrzeby, system AWD przyczynia się do ograniczenia zużycia paliwa.

Z napędem AWD współpracuje sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów, która zapewnia lepsze przyśpieszenia podczas ruszania z miejsca (funkcja kick-down) oraz poczucie płynności, oferujące pasażerom maksymalny komfort jazdy. Dzięki  automatycznym przełożeniom, kierowca może zdecydować, czy zastosować tryb sekwencyjny Autostick, włączając żądany bieg, czy też pozostawić decyzję elektronicznej centralce skrzyni biegów, która ustali najodpowiedniejsze przełożenie.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty