Po raz ostatni, nazwa Ghibli była używana przez Maserati w 1997 roku, kiedy to zakończono produkcję dwudrzwiowego coupe z podwójnie doładowanymi silnikami benzynowymi. Teraz, Ghibli powraca w całkowicie nowej odsłonie - jako klasyczny sedan segmentu E.
Auto powstało na skróconej płycie podłogowej zaprezentowanego w 2012 roku Quattroporte. Podobnie jak ten pojazd, Ghibli będzie produkowane w fabryce Maserati w Grugliasco na przedmieściach Turynu. Co więcej, oba modele Maserati zostały zaprojektowane przez tego samego stylistę - Lorenzo Ramaciottiego.
Podstawowa wersja Ghibli będzie napędzana przez 3-litrową jednostkę V6 w dwóch wariantach mocy. Mocniejsza odmiana ma generować 410 KM, podczas gdy słabsza "tylko" 330 KM. Topowa wersja będzie wyposażona w 4-litrowy motor V8, którego specyfikacja nie jest jeszcze znana.
Warto dodać, że wszystkie silniki, jakie znajdą się pod maską Ghibli, zostały zbudowane pod nadzorem Paolo Martinellego. Włoch pracował wcześniej dla wyścigowego zespołu Ferrari, konstruując silniki w czasach, gdy swoje mistrzowskie tytuły F1 zdobywał Michael Schumacher.
Standardowo, Ghibli będzie wyposażone w automatyczną, 8-biegową skrzynię z łopatkami do ręcznej zmiany przełożeń. Podobnie jak Quattroporte, moc ma być przekazywana na tylną oś, zaś opcjonalnie dostępna będzie wersja 4x4.
Sprzedaż Ghibli ruszy na przełomie czerwca i lipca 2013 roku. Podstawowa cena tego auta będzie oscylowała wokół 60 tys. euro. Maserati spodziewa się, że w 2015 roku liczba sprzedanych egzemplarzy Ghibli przekroczy 50 tysięcy.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?