Maserati Grecale. Nowy SUV zaprezenowany. Kilka wersji do wyboru

Mariusz Michalak
Za Grecale stoi najszersza gama w historii marki spod znaku trójzębu. Do wyboru jest niezwykle szeroka paleta napędów: konwencjonalny spalinowy, hybrydowy, a za rok Grecale będzie także pierwszym w pełni elektrycznym SUV-em w dziejach Maserati.Fot. Maserati
Za Grecale stoi najszersza gama w historii marki spod znaku trójzębu. Do wyboru jest niezwykle szeroka paleta napędów: konwencjonalny spalinowy, hybrydowy, a za rok Grecale będzie także pierwszym w pełni elektrycznym SUV-em w dziejach Maserati.Fot. Maserati
Za Grecale stoi najszersza gama w historii marki spod znaku trójzębu. Do wyboru jest niezwykle szeroka paleta napędów: konwencjonalny spalinowy, hybrydowy, a za rok Grecale będzie także pierwszym w pełni elektrycznym SUV-em w dziejach Maserati.

Maserati Grecale bazuje na tej samej płycie podłogowej co Alfa Romeo Stelvio. SUV ma konkurować m.in. z Porsche Macanem.
W chwili debiutu na rynek trafią trzy wersje:

  • GT, napędzana 4-cylindrowym silnikiem z układem mild hybrid (miękkiej hybrydy) o mocy 300 KM,
  • Modena, z 4-cylindrową jednostką mild hybrid o mocy 330 KM
  • oraz potężna Trofeo, wyposażona w wysokowydajny benzynowy silnik V6 o pojemności 3,0 l i mocy 530 KM, bazujący na motorze Nettuno zamontowanym w MC20.
Za Grecale stoi najszersza gama w historii marki spod znaku trójzębu. Do wyboru jest niezwykle szeroka paleta napędów: konwencjonalny spalinowy, hybrydowy,
Za Grecale stoi najszersza gama w historii marki spod znaku trójzębu. Do wyboru jest niezwykle szeroka paleta napędów: konwencjonalny spalinowy, hybrydowy, a za rok Grecale będzie także pierwszym w pełni elektrycznym SUV-em w dziejach Maserati.

Fot. Maserati

Uzupełnieniem oferty będzie Grecale Folgore, w 100% elektryczna wersja w technice 400V.

W wersji GT Grecale ma 4846 mm długości, jego rozstaw osi wynosi 2901 mm, wysokość – 1670 mm, szerokość – 1948 mm (2163 mm wraz z lusterkami bocznymi). Przyspieszenie? 0-100 km/h w 3,8 s w wersji Trofeo.

Wizytówką Grecale jest nowy wizualny symbol Maserati, który wyróżnia każdy nowy model marki od czasu MC20. Z przodu uwagę zwraca również imponująca, nisko umieszczona osłona chłodnicy. Profil wyróżnia się kontrastem czystości linii i funkcjonalnego wzornictwa, z harmonijnie ukształtowanymi, muskularnymi płaszczyznami. Techniczną stronę podkreśla zastosowanie włókna węglowego. Tylne światła w kształcie bumerangu czerpią inspirację ze stylizowanego przez Giugiaro modelu 3200 GT i płynnie wpisują się w trapezoidalny kształt, który dodatkowo podkreślają kabina z efektem coupé oraz wykończenie przywodzące na myśl sportowe samochody.

Wewnątrz Grecale przykuwa wzrok tradycyjnym dla Maserati zegarkiem – po raz pierwszy w wersji cyfrowej. A dzięki sterowaniu głosowemu zegarek zmienia się w prawdziwego konsjerża w samochodzie.

Obsługa odbywa się za pośrednictwem kilku wyświetlaczy: dużego ekranu centralnego o przekątnej 12,3” – największego, jaki kiedykolwiek widziano w Maserati, kolejnego o przekątnej 8,8” dla dodatkowych elementów sterujących oraz trzeciego, dla pasażerów tylnych siedzeń.

Za zarządzanie funkcjami odpowiadają najnowocześniejszy system informacyjno-rozrywkowy Maserati Intelligent Assistant (MIA) oraz Maserati Connect.

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty