Jednak użytkownicy samochodów marki Opel niezbyt się tym przejmują. Modele Corsa, Corsa‑e, Astra i Insignia z matrycowymi reflektorami IntelliLux LED są doskonale wyposażone do jazdy w ciemnościach. Po segmencie kompaktowym niemiecka marka wprowadza adaptacyjne, nieoślepiające, w pełni LED‑owe oświetlenie także w małych samochodach.
Matrycowe reflektory IntelliLux LED. Precyzyjna wiązka światła
Aktualnie oferowane reflektory matrycowe IntelliLux LED znacznie przewyższają oświetlenie ksenonowe lub konwencjonalne pod względem precyzji i mocy. Inteligentne reflektory sprawiają, że jazda nocą jest bezpieczniejsza i bardziej komfortowa. Gdy tylko samochód opuści obszar zabudowany, reflektory matrycowe automatycznie przełączają się w tryb świateł drogowych oraz nieustannie dostosowują zasięg i rozkład wiązki świetlnej. System dostępny w modelach Corsa, Astra i Insignia działa na autostradach i drogach pozamiejskich oraz pomaga doświetlać zakręty. Segmenty LED — których w zależności od modelu może być 8, 16 lub nawet 32 — błyskawicznie i automatycznie dostosowują się do sytuacji w ruchu drogowym. Poszczególne diody reagują w czasie mierzonym w milisekundach, zmieniając noc w dzień bez oślepiania kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka.
Matrycowe reflektory LED mają zasięg do 400 metrów — to ogromna zaleta o tej porze roku. Pozwalają one na przykład wcześniej dostrzec dzikie zwierzę przebiegające przez jezdnię, dając kierowcy więcej czasu na reakcję.
Matrycowe reflektory IntelliLux LED. Odpowiednie światło w każdej sytuacji
Opel oferuje zaawansowane oświetlenie nie tylko w Insignii, Astrze czy Corsie, ale także w innych segmentach rynku. Na przykład w adaptacyjne reflektory LED sprzężone z kamerą mogą być wyposażone modele Grandland X i Mokka X. Reflektory LED umożliwiają sterowanie rozłożeniem wiązki światła i są bardziej funkcjonalne w porównaniu ze starszymi systemami oświetlenia. Dzięki automatycznemu włączaniu świateł drogowych kierowca nie musi obsługiwać przełącznika ręcznie, a inni użytkownicy drogi nie są oślepiani. Adaptacyjne reflektory LED oferują nawet osiem różnych funkcji, w tym tryb miejski, pozamiejski, autostradowy, doświetlania zakrętów i łuków drogi oraz parkingowy, a także automatycznie przełączanie świateł drogowych na mijania i odwrotnie.
Matrycowe reflektory IntelliLux LED. Jakie zużycie mocy?
W celu dalszego obniżenia emisji CO2 Opel oferuje reflektory LED w nowej Astrze i nowej Corsie. Jeden reflektor zużywa między 13 a 14 watów mocy w trybie świateł mijania, co stanowi oszczędność o ponad 80 procent w porównaniu z tradycyjnymi halogenami. Dzięki specjalnym odbłyśnikom przednie światła LED również zamieniają noc w dzień.
W modelu Opel Corsa same reflektory LED umożliwiły obniżenie emisji CO2 średnio o 1,3 g/km (według NEDC). Redukcja wynosi 1,38 g/km w pojazdach z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi oraz 1,23 g/km w Corsie z silnikiem Diesla.
W pięciodrzwiowej Astrze emisja CO2 jest niższa o 1,26 g/km (według NEDC). Wartości redukcji dla wersji z turbodoładowanym silnikiem benzynowym oraz z silnikiem Diesla wynoszą odpowiednio 1,34 oraz 1,19 g/km.
W przypadku Crosslanda X z silnikiem benzynowym samochód emituje o 1,28 g/km mniej CO2 (NEDC), o 1,37 g/km mniej z turbodoładowanym silnikiem benzynowym oraz o 1,21 g/km mniej z dieslem.
Zobacz także: Testujmy Skodę Kamiq - najmniejszego SUV-a Skody
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?