System bezpieczeństwa ASV-5 do działania będzie wykorzystywał fale radiowe o częstotliwości 700 MHz. Funkcjonujące w jego ramach pojazdy będą mogły wymieniać się szczegółowymi danymi. Mogą one dotyczyć m.in. przebiegu trasy oraz aktualnego położenia. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania samochód będzie mógł przewidzieć jak na następnym skrzyżowaniu zachowa się tramwaj i w którą stronę będzie zmierzał.
Jak zapewnia producent, zadaniem tego systemu jest poprawa bezpieczeństwa oraz zmniejszenie liczby wypadków z udziałem tramwajów.
Testy systemu będą prowadzone w październiku na ulicach Hiroszimy.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?