Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37001 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Mazda 6 Sport Kombi 2.0

Data publikacji: Autor: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert

Mazda 6 Sport Kombi 2.0,  Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert Trzecia generacja „szóstki” była najpopularniejszym modelem Mazdy w ubiegłym roku. Konkurencyjna cena (od 88 700 zł), atrakcyjna stylistyka zewnętrzna i funkcjonalne wnętrze okazały się skuteczną receptą na sukces.

Design nadwozia Mazdy 6 Sport Kombi deklasuje konkurencję w segmencie. Harmonijne linie, odważne detale i mocno Mazda 6 Sport Kombi 2.0,  Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspertzaakcentowane przetłoczenia nadwozia nie tylko przewyższają zachowawczy design niemieckich limuzyn, ale również górują nad atrakcyjnymi pod kątem stylistycznym modelami włoskimi i francuskimi. Pionowa, masywna osłona chłodnicy, smukłe reflektory przednie, mocno pochylona szyba przednia i opadająca linia dachu zwieńczone zostały niewielką szybą tylną, równie wąskimi jak przednie kloszami reflektorów tylnych oraz dwukolorowym zderzakiem z wkomponowanymi podwójnymi końcówkami układu wydechowego. Wąska linia okien, duże 19-calowe aluminiowe tarcze kół, w połączeniu z krótszym w porównaniu do sedana rozstawem osi i mniejszą długością całkowitą nadwozia podkreślają proporcjonalność i zwartość sylwetki.

Projekt przestrzeni pasażerskiej niestety nie kontynuuje odważnej stylistyki nadwozia. Wewnątrz znajdziemy tradycyjny, konserwatywny wręcz design przypominający inne modele z Kraju Kwitnącej Wiśni lub stylistykę rodem z niemieckich modeli. Czarne, matowe elementy plastikowe przełamywane są miejscami przez połyskujące detale w tym samym kolorze, srebrne wstawki oraz wiśniową listwę biegnącą przez całą szerokość deski rozdzielczej. Wszystko prezentuje się ładnie, spójnie i bez zarzutu pod względem ergonomii, aczkolwiek brakuje elementu świeżości i innowacyjności który dostrzegamy na zewnątrz Mazdy.

Mazda 6 Sport Kombi 2.0,  Fot: Dariusz Wołoszka, Info-EkspertW mierzącym 4805 mm długości i 2113 mm szerokości nadwoziu bez obaw możemy podróżować w pełnym pięcioosobowym składzie. Obszerne przednie siedziska oraz nisko osadzona szeroka tylna kanapa, pokryte mięsistą skórą zapewniają optymalny komfort podróży. Ogrzewane i sterowane elektrycznie fotele przednie posiadają odpowiednią długość siedzisk i dobre podparcie boczne, a zakres regulacji fotela kierowcy (260 mm wzdłuż i 50 mm w pionie) w połączeniu z regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumną kierownicy pozwala na zajęcie wygodnej pozycji.

Za kabiną pasażerską wygospodarowano bagażnik o pojemności 506 litrów. Na tle konkurencji: Ford Mondeo - 549 litrów, Toyota Avensis - 543 litry, Renault Laguna – 508 litrów lub Opel Insignia – 540 litrów - nie jest to rekordowy wynik, ale bez problemu wystarczy aby pomieścić nawet wakacyjne bagaże. Roleta unoszona razem z pokrywą przestrzeni bagażowej, niski próg załadunku i prosty sposób składania oparć tylnej kanapy ułatwiają wykorzystanie możliwości ładunkowych szóstki.
Gama jednostek napędowych nowej Mazdy składa się z trzech silników benzynowych oraz dwóch Diesli. Testowy egzemplarz wyposażony był w jednostkę zasilaną benzyną o pojemności 1998 cm3 dysponującą mocą 165 KM i momentem 210 Nm. Pełne wykorzystanie jej potencjału pozwala na rozpędzenie ważącego 1320 kg kombi do pierwszych 100 km/h w 9.1 sekundy i osiągnięcie prędkości 214 km/h. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 4000 obr./min., a maksymalna moc 2000 obrotów wyżej, więc jak przystało na japońską konstrukcję dynamiczna jazda wymaga utrzymywania odpowiednio wysokich Mazda 6 Sport Kombi 2.0,  Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspertobrotów. Praca w wyższych zakresach obrotowych wału korbowego, oprócz satysfakcjonującej dynamiki i elastyczności okraszona jest przyjemnym dla ucha dźwiękiem silnika. W ograniczeniu apetytu na paliwo dwulitrowej jednostki napędowej pomagają systemy i-stop oraz i-ELOOP (Inteligent Energy Loop). Pierwszy z nich to popularny już system wyłączający silnik po zatrzymaniu się i ponownie błyskawicznie – w czasie 0,35 sekundy - uruchamiający go po naciśnięciu pedału sprzęgła. Drugi system odzyskuje energię podczas hamowania. i-ELOOP magazynuje energię w kondensatorze w celu wykorzystania jej do zasilania urządzeń elektrycznych w samochodzie. Pełne ładowanie kondensatora, które trwa kilka sekund, wystarcza do podtrzymania wszystkich urządzeń elektrycznych pojazdu przez około minutę. Przy aktywnych obu systemach silnik potrzebuje 9 litrów paliwa na pokonanie 100 kilometrów w mieście i 2 litrów mniej, aby przejechać ten sam dystans w trasie.
Napęd na koła przednie przekazywany jest za pomocą rewelacyjnej, manualnej, sześciostopniowej skrzyni biegów. Krótka dźwignia z optymalnym skokiem sprawia, że wszystkie przełożenia wchodzą bardzo precyzyjnie z przyjemnym, niewielkim oporem.

Mazda 6 Sport Kombi 2.0,  Fot: Dariusz Wołoszka, Info-EkspertZawieszenie japońskiego kombi (z przodu kolumny McPhersona, z tyłu wielowahaczowe) w połączeniu z dużymi felgami, niskoprofilowymi oponami i krótkim przełożeniem układu kierowniczego daje dużo przyjemności z jazdy. Mimo praktycznego i relatywnie dużego nadwozia, Mazda prowadzi się z zadziwiającą zwinnością i precyzją. Zawieszenie zestrojone jest twardo, ale z uwzględnieniem optymalnego komfortu. Gwarantuje pełną stabilność i przewidywalność prowadzenia, jednocześnie dobrze niwelując wszelkie niedoskonałości nawierzchni.

Bezpieczeństwo podczas codziennej eksploatacji zapewnia zestaw podstawowych systemów kontroli trakcji i sześciu poduszek powietrznych uzupełniony o komplet radarów i czujników pod nazwą i-ACTIVESENSE. Pakiet ten zawiera m.in.: układ zapobiegający kolizjom przy małej prędkości, system ostrzegający kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, system informujący o obecności pojazdów w martwym polu lusterek wstecznych, system zapobiegający staczaniu się pojazdu na wzniesieniach czy system aktywnych świateł. Uzupełnieniem długiej listy elementów z zakresu bezpieczeństwa jest równie obszerna i atrakcyjna lista wyposażenia standardowego z zakresu komfortu.

Wybrane dane techniczne Mazdy 6 Kombi i konkurentów:

Marka/model

Mazda 6 Sport Kombi

Toyota Avensis Wagon

Volkswagen Passat Variant

Wersja

SkyPassion

Prestige

Highline

cena (zł)

118 200

125 900

115 793

Silnik

Benzynowy

Benzynowy

Benzynowy

Pojemność (cm3)

1998

1986

1390

Moc (KM)

165

152

160

Moment obrotowy (Nm)

210

196

240

Przyspieszenie 0 – 100 km/h (s)

9,1

9,3

8,7

Prędkość maksymalna (km/h)

214

200

218

Średnie spalanie (l/100 km)

5,9

6,9

6,5

Emisja CO2 (g/km)

136

162

149

Skrzynia biegów

manualna 6 biegów

manualna 6 biegów

manualna 6  biegów

Pojemność bagażnika (l)

506

543

603


Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

Info-Ekspert

Mazda 6 Sport Kombi 2.0,  Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert

Mazda 6 Sport Kombi 2.0, Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • bryan (gość)

    Opisywałem wcześniej na ten temat szeroko. Krótko mówiąc:"-"to rozczarowująca deska rozdzielcza brak najsilniejszego silnika w manualu i szału nie ma w przyśpieszeniu, ale można "przyjemnie" zapomnieć o pieprzonym downsanzingu czyli bez turbo. Teraz"+"to świetny design, zawieszenia (bdb.na nasze drogi), ekonomika, doskonałe silniki Active (układ sprężania 14:1 najwyższy w świecie), świetnie się prowadzi, dobrze trzyma zakręty, układna podłoga bagażnika wraz wychyleniem oparć, niedroga kamera cofania w opcji i na koniec bdb cena jak na wyższe wyposażenie o kilkadziesiąt tysięcy mniej niż np.u niemieckich aut, aha są tańsze przeglądy, ubezpieczenia oraz zdecydowanie zahamowanie wartości pojazdu(radość i frajda z jazdy więcej niż zadowalająca tym bardziej iż masz świadomość jazdy bez turbosprężarki i małym zużyciem paliwa-polecam oprócz combi także sedana lepiej z manualem jednak, a z automatemSUV-em zwłaszcza na wyprzedzaniach z racji charakterystyki z układu jezdnego-auta degradowalne).

  • ST (gość)

    Bardzo ładny desing zarówno wewnątrz jak i zewnątrz. Osobiście wybrałbym wersje sedan która jest moim zdaniem o wiele ładniejsza i bardziej reprezentacyjna oczywiście tylko i wyłącznie z automatem 6- stopniowym. Spalanie jest takie samo jak z manualem a wygoda jazdy nieporównywalnie większa. Automat sam najlepiej dobiera przełożenie zależnie od sytuacji i obciążenia przez co utrzymuje najbardziej optymalne obroty przy danej prędkości i wydłuża żywotność zarówno samej skrzyni jak i przede wszystkim sprzęgła.

  • matrix (gość)

    Bardzo fajne zdjęcia !!!

  • bryan (gość)

    Do@ST-piszesz o automacie,a jest jak następuje:nic nie daje frajdy z jazdy jak ci się podoba właśnie manualem bo to ty masz rządzić nad autem a nie elektronika"biegowa"za Ciebie bo działa jak ...głupol(co innego wSUV-ie).Inna sprawa,sprzęgło ...bardzo wrażliwe tzn.podatne na zatarcia łożysk przełożeniowych co po jakimś czasie powodują nieprzyjemne silniejsze szarpnięcia,no i wymiana oleju w skrzyni biegów kosztowna i moim zdaniem dla świętego spokoju wymieniałbym niestety co60-70tys.km(Japończycy w ogóle dobrych automatów z pozoru nie mają nawet w Lexusach-to moja wyłącznie prywatna opinia z nabytych doświadczeń),nie tak jak wMercedesach np.C W205 z2014r.,które można zrobić co100-110tys.km i co prawda nie są bardzo szybkie,ale za to nie szarpią i tu wykonali naprawdę dobrą robotę by przełożeniowa jazda była dynamicznie płynna,aDSGw ogóle nie myślę bo od tego głowa boli trzymając się z daleka(sedan,aż tak reprezentacyjna nie jest-czarny kolor jakoś nie pasuje,manual="muzyka"z silnika).

  • FX (gość)

    Wygląd faktycznie przykuwa uwagę - bardzo ładna. Z resztą o każdym z aut wziętych do zestawienia można powiedzieć to samo tyle że tamte z racji liczniejszego występowania zdają się być już oklepane - Mazda 6 jest niespotykana, dlatego ciekawa. Poraża zestawienie spalania deklarowanego przez producenta a rzeczywistego uzyskanego w teście... To niemal 100% różnicy - kiedy producenci przestaną kłamać ???

  • ddeenniiss (gość)

    Ja również jestem zdania, że do takiego auta to tylko automat. Silnik nie zachęca do sportowej jazdy, więc brak dwusprzęgłowej skrzyni mozna wybaczyć. Poza tym jeżdżąc taką 6stką z silnikiem 2.5, automat działał naprawdę dobrze. Z samochdów klasowych tylko dsg działa lepiej. Żadna skrzynia francuska, GM czy Forda nie działa tak dobrze jak automat Mazdy. Za to manual przekonuje krótką dźwignią niczym w MX5 :) ale to chyba każdy japoniec ma podobnie (w Acordzie też dzwignia skrzyni jest króciutka i działa przyjemnie "ciasno".

  • ddeenniiss (gość)

    do FX : jak by nie kłamali, to i tak wynik spalania Mazdy jest świetny. Nie mówiąc o kosmicznych osiągach CX5 w stosunku do mocy i pojemności (deklasuje rywali) to np 2.5 l benzyna w 6tce spala średnio 8-9 l :) no i to w automacie, a zawalidroga nie byłem. Porównywalne 2.0 turbo np z Isigni w automacie pali ok 13-14 l.

  • bryan (gość)

    do ddeenniiss-DSGdziała lepiej,ale do czasu,a spalanie w"6"aż tak dramatycznie nie jest(automat i manual).W manualu za wyjątkiem ostatniego biegu(można temu wybaczyć)mniej zużywa realnie w granicach min.0,4-0,7l/100KMprzy wyłączonej klimatyzacji(i radia,lodówki,nawiewów)od"rówieśników downsanzingowców"co nie jest dla mnie śmieszne(stąd producenci by"ukryć"większe zużycie paliwa"wycinają"np.cylindra chociaż jednego)i czas pokaże jaka będzie faktyczna wytrzymałość silników wraz turbinkami bo jak na razie zauważyłem większe dolewki olejów i wierzcie,że tu nie mało"pije".To wszystko coraz mniej mi się to podoba-to są właśnie skutki unijnych regulacji niby na rzecz środowiska,a w rzeczywistości więcej szkody dla środowiska-choćby pierwszy przykład z brzegu:większa rotacja produkcji turbosprężarek po to by zarabiać np.naVATde facto"środowiskowo"w zasadzie zamyka się w kole,ale składnik zysku do budżetu unijnego wyższy i oto tym wszystkim chodzi(stąd jeszcze wJaponii brak"pędu sprężarkowego")

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Mazda 6 zdjęcia

Mazda 6 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mazda 6 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Mazda 6 Cena

Części dla marki Mazda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

470 zł