Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36905 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Mazda 6. Trudna sztuka poprawiania dobrego

Data publikacji: Autor: Michał Kij/x-news

Mazda 6 

W gamie silników są trzy benzynowe: 2-litrowy o mocy 145 i 165 KM oraz 2,5-litrowy, 192-konny, a także dwa diesle 2,2 l o mocy 150 lub 170 KM. Te ostatnie mile zaskakują nie tylko wysokim momentem obrotowym dostępnym w typowy dla jednostek wysokoprężnych sposób od niskiej prędkości obrotowej, ale również wysoką kulturą pracy

Fot. Michał Kij Proszę zachować spokój, sylwetka pozostała bez zmian. Nowe są tylko lusterka wsteczne z kierunkowskazami. Reszty nie da się zobaczyć – trzeba poczuć.

Mazda 6 

W gamie silników są trzy benzynowe: 2-litrowy o mocy 145 i 165 KM oraz 2,5-litrowy, 192-konny, a także dwa diesle 2,2 l o mocy 150 lub 170 KM. Te ostatnie mile zaskakują nie tylko wysokim momentem obrotowym dostępnym w typowy dla jednostek wysokoprężnych sposób od niskiej prędkości obrotowej, ale również wysoką kulturą pracy

Fot. Michał Kij Mazda odstaje i jest to dla niej powodem do dumy. Nie miętosi silników, żeby były jak najmniejsze i nie utożsamia technicznej wirtuozerii z liczbą „asystentów”, kupowanych od poddostawców. Reguła „Jinba Ittai”, czyli jedność jeźdźca i konia, przekładana przez Mazdę na harmonię kierowcy i samochodu, nie jest tylko wyjątkowo udanym chwytem marketingowym. Wystarczy krótka przejażdżka którymkolwiek z modeli Mazdy, aby przekonać się, że działa.

„Szóstka” zrobiła kolejny krok ku doskonałości. Porównanie ze zdobywaniem stopni wtajemniczenia w jednej ze wschodnich sztuk walki, nasuwa się samo. Z biegiem dni na pozór niewiele się zmienia, ale efekty z nagła przerastają najśmielsze oczekiwania. W wysyłanych do Europy Mazdach 3 i 6 na rok 2017 pojawił się system G-Vectoring Control (GVC). Steruje on momentem obrotowym docierającym do kół odpowiednio do ruchów kierownicy. W ten sposób ułatwia pokonywanie zakrętów. Przy wchodzeniu w zakręt wyhamowuje przednie koła, co je dociąża i zapewnia lepszą przyczepność. Jeśli koła pozostają skręcone pod stałym kątem, moment obrotowy zostaje zwiększony, masa „przenosi się” na tylną oś i auto zachowuje się bardziej stabilnie. Rezultaty są najlepiej widoczne na śliskiej nawierzchni, ale… Mazda ze zdumiewającą łatwością pokonuje wszystkie zakręty i ronda i nie robi z tego sensacji. Można prowadzić szybko i nie obijać się od prawa do lewa. Trudno ocenić, jaka w tym rola nowego systemu, gdyż „szóstka” od początku była zaprojektowana z uwagą, co wyraża się w sztywności nadwozia i świetnie współgrającego z nim zawieszenia, z tyłu wielowahaczowego. W nowym modelu zmodyfikowano amortyzatory i zoptymalizowano kształt tulei przednich, dolnych wahaczy. Dokładni do bólu Japończycy przedstawiają wykres będący wynikiem testów, który pokazuje, że z grubsza rzecz ujmując w aucie z GVC, głowa mniej się kiwa.

Redakcja poleca:

Polacy przestaną kupować samochody i zaczną je wypożyczać?
Varsovia. Luksusowa limuzyna z Polski
Blokowanie lewego pasa. Jaki grozi mandat?

Mazda 6 

W gamie silników są trzy benzynowe: 2-litrowy o mocy 145 i 165 KM oraz 2,5-litrowy, 192-konny, a także dwa diesle 2,2 l o mocy 150 lub 170 KM. Te ostatnie mile zaskakują nie tylko wysokim momentem obrotowym dostępnym w typowy dla jednostek wysokoprężnych sposób od niskiej prędkości obrotowej, ale również wysoką kulturą pracy

Fot. Michał Kij I znów można by się uśmiechnąć pod nosem, jak wiele można udowodnić metodami naukowymi, gdyby nie to, że ten niemały przecież samochód zachowuje się tak, jakby siła odśrodkowa była wymysłem braci Grimm. Przekładanie stopy na hamulec to nawyk, którego w Maździe należy się oduczyć. Tym bardziej, że nic nie przeszkadza w obserwacji otoczenia. Mało jest okazji wymagających odrywania wzroku od drogi. Podstawowe informacje, w tym o prędkości, o ograniczeniach prędkości oraz kierunku jazdy wskazywanym przez nawigację można odczytać z wyświetlacza „head-up”, który obecnie zapamiętuje swoją pozycję odpowiednio do ustawienia fotela. Nowy układ przycisków na kierownicy lepiej odpowiada naturalnym wędrówkom rąk i palców. Wychodząc naprzeciw zmarzluchom, Mazda proponuje teraz podgrzewany wieniec kierownicy.

Wskaźniki, łącznie z 7-calowym ekranem nad konsolą środkową są w jednej linii, co nie jest nowością, ale pomaga w szybkiej orientacji podczas jazdy. Okrągły, wielofunkcyjny „zegar” z prawej został zmodyfikowany, aby podawać żądane informacje w bardziej przystępnej formie.

Mazda 6 

W gamie silników są trzy benzynowe: 2-litrowy o mocy 145 i 165 KM oraz 2,5-litrowy, 192-konny, a także dwa diesle 2,2 l o mocy 150 lub 170 KM. Te ostatnie mile zaskakują nie tylko wysokim momentem obrotowym dostępnym w typowy dla jednostek wysokoprężnych sposób od niskiej prędkości obrotowej, ale również wysoką kulturą pracy

Fot. Michał Kij

Mazda 6

W gamie silników są trzy benzynowe: 2-litrowy o mocy 145 i 165 KM oraz 2,5-litrowy, 192-konny, a także dwa diesle 2,2 l o mocy 150 lub 170 KM. Te ostatnie mile zaskakują nie tylko wysokim momentem obrotowym dostępnym w typowy dla jednostek wysokoprężnych sposób od niskiej prędkości obrotowej, ale również wysoką kulturą pracy

Fot. Michał Kij

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • zainteresowany (gość)

    Pytanie- czy należy się obawiać korozji?

  • Korozja swoje .. ale jak z wygłuszeniem auta .. bo do skody Octavia 1.6 TDi ... (gość)

    ... to Mazda w normalnej jeździe na autostradzie to głośne w kabinie auta.

  • szybki (gość)

    ten ma być wyciszony-zobaczymy?

  • 1234 (gość)

    ja bym poprawil ochrone antykorozyjna , po mojej ostatniej 6 z 2004 strach kupic cos od mazdy

  • 12345 (gość)

    chopie fura 10 lat na złom

  • Daro... (gość)

    Wszystko fajnie..... ale mam ją od roku i są ciągle jakieś usterki wynikające ze słabych materiałów. To lakier bezbarwny z alu się łuszczy. To światła Led do momentu wymiany na nowe wchodziły w tryb awarii. To kierownica po 36 tys km stara się i wyglądała jakby samochód miał 200 tys km. To tarcze hamulcowe mają wibracje. Tyle mam usterek podczas 14 miesięcznego użytkowania samochodu i przebiegu 38 tys km. Jestem pod wrażeniem serwisu mam na myśli to że nikt nie próbuje wmówić że to wina uzytkownika . Za to wielki szacunek. Silnik jest niesamowicie oszczędny. Prowadzi się idealnie. Mimo kół 19 cali auto jest bardzo komfortowe.Robi się głośno powyżej 140 km/h.

  • vito (gość)

    Mam Mazde 6 z 2006 roku i nie ma ani sladu korozji,a caly czas stoi pod chmurka.Moze daltego z eto jest Mazda 6 V6 3.0 z USA.Ostatnio zagapiłem się i skonczyly mi się klocki z przodu.poniewaz nie mieli i trzeba było zaczekać 2 dni,wzialem najnowsza Mazde 6 na przeczekanie.NIE UMYWA się do tej mojej pod ZADNYM względem.Ani komfort ,ani prowadzenie ANI STABILNOSC ANI WYCISZENIE A PRZEDE WSZYSTKIM NIE TO PRZYSPIESZENIA.mOJA mAZDA 6 WERSJA usa BIJE WSPOLCZESNE NA GLOWE. do SETKI 6,8 SEKUNDY A NAWET WYSZLO NAM CIUT MNIEJ .nIE UDALO MI SIE JEJ WRZUCIC W POSLIZG A ZAKRETY POKONUJE Z DOWLNA SZYBKSOCIA BEZ POCHYALNIA NADWOZIA,BO MA BELKI SKRETNE Z TYLU TEZ. w OGOLE NIE WIEM PO CO TO PSIZE,BO JZU ICH DAWNO NEI ROBIA.

  • japanfan (gość)

    Czas pokaże czy blacha wytrzyma. Na razie jest jak w Faktach z 80-tych lat. Sama rdza w starszych autach.

  • meteor (gość)

    Dziwne jest to że w tych czasach taki koncern nie potrafi zabezpieczyć odpowiednio samochodu? W czym problem naprawdę nie rozumiem. Przecież od pierwszych samochodów tą technologie się poprawia i udoskonala. Nie było turbiny, nie było wtrysku czy automatu a blacha była malowana!

  • fizol (gość)

    Każdy producent na swój sposób postarza produkt: zachodnie marki silnikiem i zawieszeniem, japońce - zabezpieczeniem antykorozyjnym - dla mnie wybór jest prosty z rdzą dojadę daleko ale do VW i Audi to mogę sobie teraz wsiąść tylko w niedzielę do kościoła albo na odpust tudzież pod remizę gminną.

  • misiek (gość)

    Mazda 6 mnie urzeka bez reszty, w firmie gdzie pracuje jest ich kilka i nie ma z nimi żadnego problemu. Prowadzi się wyśmienicie, spalanie ma faktycznie niskie i przykuwa bardzo uwagę, rzuca się zdecydowanie bardziej w oczy niż pozostałe samochody.

  • dd (gość)

    Nie wiem gdzie widzicie tą korozje w nowych M. ja mam 7-letnią M3 i zero rdzy...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Mazda 6 zdjęcia

Mazda 6 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mazda 6 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Mazda 6 Cena

Części dla marki Mazda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

470 zł