Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36759 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Mazda 626 2,0 D

Data publikacji: Autor: Grzegorz Wojtyrowski

 Mazdę II generacji produkowano w latach 1986-1992.

Samochody z silnikami z zapłonem iskrowym i samoczynnym o mocy od 75 do 115 KM były z importu, jednak bariery celne decydowały o ograniczeniu popytu na auta tej marki.

Pojazdy dostarczano z trze-ma rodzajami nadwozi: 4-drzwiowa limuzyna, 5-drzwiowa kombilimuzyna oraz pojemne kombi. W kombilimuzynie dla pasażerów przednich siedzeń przeznaczono dużo miejsca, natomiast siedzący z tyłu mają ograniczoną ilość miejsca nad głową. Na przednich fotelach, z których fotel kierowcy ma pełne spektrum regulacji, siedzi się nisko, tuż nad podłogą auta. Pozycja ta nie ułatwia obserwacji drogi i nie wszyscy kierowcy ją akceptują.
Poruszanie się w ciasnych ulicach miast ułatwia kierowcy sprawnie działający układ kierowniczy ze wspomaganiem.

Bogate wyposażenie
Auto jest bardzo bogato wyposażone, już w wersji standard ma m.in.: obrotomierz, zamek centralny działający na drzwi kierowcy i bagażnik, światło punktowe do czytania, schowek zamykany na kluczyk, zegar cyfrowy, regulację podświetlenia deski rozdzielczej, kontrolkę poziomu płynu chłodzącego, kontrolkę paska rozrządu, kontrolkę poziomu płynu w spryskiwaczu, kontrolkę zamknięcia drzwi, brzęczyk pozostawionych  świateł. To znacznie więcej niż oferowali wówczas inni wytwórcy.
Bardzo praktyczne jest oświetlenie stacyjki oraz skrzynki bezpieczników. Żarówki świecą około 20 sekund po otwarciu drzwi, co ułatwia włożenie kluczyka do stacyjki w ciemności.

Mało pali
Mazda z silnikiem 2,0 D o mocy 75 KM ma umiarkowane właściwości dynamiczne lecz, ku zadowoleniu kierującego, charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa, które na trasie przy ograniczeniu prędkości wału korbowego do 3500 obr./min oscyluje wokół 6/100 km. Na zbiorniku dobrego paliwa można przejechać ok. 900 km.
Samochód prowadzi się lekko, jednak wraz z ilością przebytych kilometrów wzrasta hałaśliwość w kabinie i poziom drgań pochodzących od silnika. Silnik po przebiegu 190 tys. km, w okresach międzyprzeglądowych nie wymaga uzupełniania oleju.

Części niezbyt drogie
Przez cały okres eksploatacji pojazd serwisowano w autoryzowanej stacji obsługi. Ceny wykonania przeglądów są na poziomie zbliżonym do aut europejskich (przegląd bez materiałów eksploatacyjnych kosztuje 260 zł). Nieco droższe są oryginalne japońskie części, jednak ich wysoka jakość rekompensuje cenę. Okres między głównymi przeglądami wynosi 12 miesięcy lub 20 tys. km. Olej i filtry wymienia się co 10 tys. km. Luzy zaworów reguluje się raz w roku, pasek rozrządu wymienia się co 100 tys. km.
W czasie siedmioletniej eksploatacji poza przeglądami wymieniono następujące elementy: po 5 latach 2 akumulatory za kwotę 520 zł, po 150 tys. km komplet amortyzatorów za 2100 zł, po 170 tys. km łącznik elastyczny rury wydechowej za 680 zł. Jedyną awarią, która unieruchomiła samochód było pęknięcie paska klinowego napędu pompy wspomagania. Na szczęście był to pas o typowym rozmiarze i mechanik szybko uporał się z naprawą.
Stopień zabezpieczenia antykorozyjnego blach należy ocenić jako bardzo dobry.

Serwis jak z bajki
Samochód to nie tylko przyjemności płynące z podróżowania. W określonych odstępach czasu pojazd musi być poddawany przeglądom technicznym i naprawom. Z obsługą okresową wiąże się dostępność serwisu, jakość wykonania obsługi gwarancyjnej i pogwarancyjnej i dostępność części zamiennych. W tym względzie autoryzowane warsztaty sieci Mazdy stoją na najwyższym profesjonalnym poziomie. Tu, jak w żadnej innej sieci warsztatów, diagnosta informuje użytkownika, co naprawiono i jakie czynności trzeba będzie wykonać w przyszłości, oraz ile naprawa taka będzie kosztowała. Jest to wynik znajomości charakterystyk eksploatacyjnych tych samochodów.
Jak wykazuje praktyka, mazda z silnikiem diesla jest autem długowiecznym, charakteryzującym się wysoką niezawodnością i dobrą odpornością na korozję.

Konkurencja

Marka Ford Mondeo TD Opel Vectra TD WV Passat D Peugeot 405 D
Poj. silnika (cm3 ) 1753 1686 1896 1905
Moc KM 88 82 75 64
Maks. moment obrot. 178 168 150 118
Poj. bagażnika (l) 470 530 495 470
Przyspieszenie (s) 13,7 14,5 18,0 16,0
Prędkość maks. (km/h) 181 176 165 160
Zużycie paliwa (l/100 km) 6,0 5,9 6,5 6,0
Dł./szer./wys. (cm) 448,1/174,9/141,9 435/170/140 460,5/172/143 440,8/169,1/140,6

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Mazda 626 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mazda 626 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Mazda 626 Cena

Części dla marki Mazda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

470 zł