Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38930 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Mazda CX-5. Co zmieniło się po liftingu?

Data publikacji: Autor: Przemysław Pepla

Mazda CX-5 / Fot. Mazda Prekursor koncepcji stylistycznej KODO, Mazda CX-5, doczekał się pierwszego liftingu. Zmiany objęły nie tylko wygląd zewnętrzny, lecz również układ napędowy. Ceny tego zmodernizowanego modelu zaczynają się w Polsce od 87,4 tys. zł.

Mazda CX-5 / Fot. Mazda CX-5 było pierwszym seryjnie produkowanym autem japońskiego producenta, w którym wykorzystano zarówno stylistykę KODO, jak również technologię SkyActiv. Nie zmienił tego przeprowadzony w ostatnim czasie lifting. Japończycy zdecydowali się jedynie na subtelne zmiany, podkreślające charakter pojazdu.

W przypadku CX-5, styliści Mazdy zastosowali szereg elementów charakterystycznych dla designu określanego jako KODO, czyli „Dusza ruchu”. W sylwetce tego SUV-a odnajdziemy więc wyrazisty przedni pas, a także liczne przetłoczenia w bocznej sekcji, podkreślające dynamiczny charakter pojazdu.

Odświeżoną Mazdę CX-5 poznamy m.in. po zmodyfikowanym grillu z  rozchodzącymi się poziomymi listewkami w kolorze szarym, a także nowymi wzorami aluminiowych felg, jak również nowymi kolorami karoserii Sonic Silver Metallic oraz Titanium Flash Mica. Dopełnieniem zmian są przeprojektowane reflektory wyposażone w technologię LED.

Więcej nowości odnajdziemy w kabinie pasażerskiej japońskiego SUV-a. Nadrzędnym celem projektantów było podniesienie jakości zastosowanych materiałów i detali oraz skupienie kokpitu wokół kierowcy. W związku z tym ewolucji poddano układ konsoli wskaźników za kierownicą oraz konsoli środkowej.

Mazda CX-5 / Fot. Mazda Zmodernizowana Mazda CX-5 otrzymała szereg nowych opcji, m.in. system MZDConnect  umożliwiający łączność z Internetem poprzez smartfona, a także elektryczny hamulec postojowy. Jednocześnie poprawiono łatwość i wygodę korzystania ze schowków i innych miejsc do chowania przedmiotów w kabinie. Dokonano tego poprzez zwiększenie pojemności kieszeni w drzwiach, jak i schowka w konsoli środkowej.

Zbudowany na płycie podłogowej SkyActiv Platform SUV Mazdy wciąż jest dostępny z tapicerką z czarnej skóry oraz z tapicerką z tkaniny w kolorze czarnym lub piaskowym. Nowością w zakresie kolorystyki wnętrza jest tapicerka skórzana w kolorze czysto białym. Środkowe partie pokrycia siedzeń wykonane są z nowo opracowanych materiałów. Z kolei na tablicy rozdzielczej dostępne są trzy rodzaje paneli ozdobnych: imitujący pionowo szczotkowane aluminium, z cienkim paskiem o wyglądzie satynowego chromu, metalizowany oraz czarny błyszczący, wykończony lakierem fortepianowym.

Przy okazji liftingu, inżynierowie Mazdy postanowili usprawnić systemy bezpieczeństwa, w które wyposażone jest CX-5. Dlatego też na jej pokładzie znalazły się m.in. adaptacyjne reflektory LED (ALH), które kontrolują zasięg oświetlenia drogi przez światła drogowe, poprawiając widoczność po zmroku, system asystenta pasa ruchu (LAS), który pomaga zapobiegać opuszczaniu przez nieuwagę zajmowanego pasa na drodze oraz system przywracania uwagi kierowcy (DAA), który zaleca kierowcy zrobienie postoju na odpoczynek, jeżeli wykrywa u niego objawy zmęczenia.Mazda CX-5 / Fot. Mazda

Dynamiczne nadwozie Mazdy CX-5 po liftingu skrywa modyfikacje układów zawieszenia i napędowego. Obecnie automatyczna skrzynia biegów SKYACTIV-Drive umożliwia wybór trybu pracy, co pozwala lepiej dopasować auto do preferowanego stylu jazdy.

W gamie jednostek napędowych dostępnych w modelu CX-5 znajdują się silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa SKYACTIV-G o pojemności 2 i 2.5-litra oraz 2.2-litrowy diesel SKYACTIV-D. Mniejszy z benzynowych silników generuje 165, zaś większy już 192 KM. Diesel oferowany jest natomiast w dwóch wariantach mocy: 150 i 175 KM

O przenoszenie mocy na nawierzchnię dbają natomiast sześciobiegowe skrzynie: automatyczna SKYACTIV-Drive i ręczna SKYACTIV-MT. W ofercie występuje również opracowany przez Mazdę układ napędowy na 4 koła nowej generacji.

Ceny odświeżonej Mazdy CX-5 w podstawowej wersji SkyGO z 2-litrowym silnikiem benzynowym zaczynają się od 87,4 tys. złotych. Najtańszy diesel kosztuje już 109 tys. złotych. Zakup najmocniejszej odmiany japońskiego SUV-a, wyposażonej w 192-konny silnik benzynowy w topowej odmianie SkyPASSION z napędem na cztery koła to wydatek 151,9 tysięcy złotych.

Mazda CX-5 / Fot. Mazda

Mazda CX-5 / Fot. Mazda

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Krzysiek (gość)

    Bardzo fajnie wyszła ta Mazda, na plus napęd 4x4. W ogóle ma bardzo dobre osiągi, ale oprócz tego wewnątrz świetnie się prezentuje.

  • Karwan (gość)

    Doskonale skomponowana, z pięknym wnętrzem i świetną linią, a do tego całkiem niezłe osiągi. Czego chcieć więcej? Brałabym! :)

  • pyha (gość)

    Mazda CX-5 samochodem roku w Japonii , hi,hi - jaj sobie robia , miałem naprawdę kilka samochodów i tak żle spasowanych elementów wyposazenia jak w CX-5 nie miałem / Golf, Civic , Avensis / , np. uchwyt drzwi skrzypi przy pociagnieciu aby zamknąć , wstawki z tworzywa przy tylnej szybie ruszają sie , skrzypią , brak nawet zapalniczki , nie chodzi mi nawet o zapalniczkę ale o drugie gniazdo 14V / tylko jedno w schowku podłokietnika /zauroczony opiniami i że MAZDA kupiłem ale mając oceniam wyposażenie i wykończenie wersji już SkyENERGY jako mizerne . Nigdy więcej . A dodam jeszcze aby i-stop zadziałał trzeba spełnić wiele warunków , jest chyba tylko po to aby klienta przyciągnąć , a czy bedzie działał to już inna sprawa ! Dno !!!

  • pyha (gość)

    przepraszam , przeoczyłem ; jaja sobie robią ma być i gniazdo 12 V . Wygląd ogólnie spowodował że po Mazdę sięgnąłem , ogólnie biorąc wpisy poprzedników popieram ale szczegóły fatalne !

  • Dariusz (gość)

    Mam wersję SkyPassion , rocznik 2016 . Nic nie skrzypi , a już na pewno nie uchwyt drzwi :) . Są dwa gniazda 12 v , drugie jest w bagażniku . Zdaje się że "pyha" to chyba sobie kupił Mazdę cx 5 ale na zdjęciu , bo kto normalny kupuje auto zauroczony opiniami ;)

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Mazda CX-5 zdjęcia

Mazda CX-5 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mazda CX-5 Cena

Części dla marki Mazda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

470 zł