Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mazda MX-5. Test nowego wcielenia legendy

(łs) TVN Turbo/x-news
TVN Turbo/x-newsCzwarta generacja Mazdy MX-5 została stworzona w myśl filozofii grama. Tam, gdzie dało się obniżyć wagę samochodu, zrobiono to, na przykład przy rozkładaniu dachu. Oprócz lekkości auto świetnie się prowadzi, i jak na roadstery, jest niedrogie.
TVN Turbo/x-newsCzwarta generacja Mazdy MX-5 została stworzona w myśl filozofii grama. Tam, gdzie dało się obniżyć wagę samochodu, zrobiono to, na przykład przy rozkładaniu dachu. Oprócz lekkości auto świetnie się prowadzi, i jak na roadstery, jest niedrogie.
Mazda MX-5 jest najpopularniejszym roadsterem świata. W ciągu minionego ćwierćwiecza wyprodukowano blisko 950 000 egzemplarzy. Jak sprawdza się nowa generacja kultowego auta?
TVN Turbo/x-newsCzwarta generacja Mazdy MX-5 została stworzona w myśl filozofii grama. Tam, gdzie dało się obniżyć wagę samochodu, zrobiono to, na przykład
TVN Turbo/x-news

Czwarta generacja Mazdy MX-5 została stworzona w myśl filozofii grama. Tam, gdzie dało się obniżyć wagę samochodu, zrobiono to, na przykład przy rozkładaniu dachu. Oprócz lekkości auto świetnie się prowadzi, i jak na roadstery, jest niedrogie.

Mazda MX-5 stała się bardziej zwarta. Jest o 105 mm krótsza (3915 mm długości), 20 mm niższa (1235 mm wysokości) i 10 mm szersza (1730 mm szerokości) od MX-5 trzeciej generacji. Inżynierowie zadbali, by rozkład mas pomiędzy przodem, a tyłem wynosił 50:50. Z kolei pptymalizowanie konstrukcji poszczególnych elementów pozwoliło na zmniejszenie masy o 100 kg względem dotychczas oferowanego modelu.

Karoserię utrzymano w konwencji stylistycznej „KODO – Dusza ruchu”. Długa i nisko poprowadzona masa, jak również przetłoczenia dodają Mazdzie charakteru. We wnętrzu zachowano kompaktowy, lecz bardzo wygodny kokpit - charakterystyczny dla wszystkich generacji MX-5. Mazda dodała jednak najnowsze technologie, w tym systemy aktywnego bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE oraz system multimedialny MZD Connect.

O tym się mówi: Partnerka Krychowiaka najseksowniejszą polską WAG? (GALERIA)

Fot. Mazda Czwarta generacja Mazdy MX-5 została stworzona w myśl filozofii grama. Tam, gdzie dało się obniżyć wagę samochodu, zrobiono to, na przykład
Fot. Mazda

Czwarta generacja Mazdy MX-5 została stworzona w myśl filozofii grama. Tam, gdzie dało się obniżyć wagę samochodu, zrobiono to, na przykład przy rozkładaniu dachu. Oprócz lekkości auto świetnie się prowadzi, i jak na roadstery, jest niedrogie.

Klienci mogą wybrać jeden z dwóch silników benzynowych - 1.5 SKYACTIV-G (131 KM i 150 Nm) lub 2.0 SKYACTIV-G (160 KM i 200 Nm). Pierwsza z jednostek zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy, natomiast druga - 7,3 sekundy. Oba motory współpracują z 6-biegową skrzynią manualną.

Do wyboru są wersje wyposażeniowe SkyENERGY, SkyPASSION i i SkyFREEDOM. Pakiet standardowy obejmuje m.in. klimatyzację manualną, komputer pokładowy, światła diodowe, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, a także 7-calowy wyświetlacz.

Cennik nowej Mazdy MX-5:

wersja/silnikSkyENERGYSkyPASSIONSkyFREEDOM
1.5 SKYACTIV-G 131 KM/ manualna 689 900 zł--
2.0 SKYACTIV-G 160 KM/ manualna 696 900 zł103 900 zł-
2.0 SKYACTIV-G 160 KM/ manualna 6 i-ELOOP--118 900 zł
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty