Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37456 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Mazda MX-5

Data publikacji: Autor: Wawrzyniec Rozenberg

Mazda MX-5 wchodząc na rynek miała niespotykany kształt i wiele nowatorskich rozwiązań. Sportowy kabriolet wychodził naprzeciw potrzebom kierowców lubiących energiczną jazdę.

Sprzedaż nowych Mazd MX-5 była w naszym kraju niewielka, dlatego i na rynku używanych aut nie spotykamy tych modeli zbyt często. Mniej więcej raz w miesiącu trafi się na giełdzie w Pruszczu Gd. jeden egzemplarz i szybko znajduje nabywcę, chociaż nie są tanie pojazdy.

Kazimierz Nawrocki z Gdańska przyjechał do Pruszcza, żeby na giełdzie sprzedać dwunastoletnią Mazdę MX-5. Auto wyposażone w silnik o pojemności 1,6 l. wycenione było na 17,5 tys. zł. Posiadało bogate wyposażenie z klimatyzacją, poduszkami i ABS. Właściciel cieszył się "piątką" przez półtora roku i w tym czasie przejechał 35 tys. km.

- Do takiego auta pasuje dobrze zarabiająca, energiczna młoda pani - mówił pan Kazimierz. - Tymczasem dziś jedynymi potencjalnymi klientami byli młodzi mężczyźni, ale cena przewyższała ich możliwości. Trudno jednak zakładać, że nietypowy samochód sprzeda się na giełdzie za pierwszym razem. Na trasie, przy prędkości do 130 km na godzinę, moja Mazda zużywała niecałe 8 litrów benzyny. Przy wyższych prędkościach potrafiła zużyć nawet 10 litrów. Po mieście paliła około 11 litrów, ale duży zapas mocy nie zmusza do ciągłych zmian biegów. Samochód dobrze trzyma się drogi. Jest to zasługa dobrych amortyzatorów. Na przeglądach nie stwierdzano żadnych usterek i nie robiłem napraw.

Zdaniem specjalisty
Mariusz Gliszczyński, kierownik serwisu firmy PHU Zdanowicz
- Silniki zamontowane w MX-5 są tak trwałe, że nie mieliśmy przepadku, w którym trzeba byłoby robić kapitalny remont. Bywa jednak, że po przejechaniu około 100 tys. km zniszczeniu ulegają przewody wysokiego napięcia. Niewymienienie ich w porę może zepsuć elektroniczny moduł zapłonu i trzeba kupować oryginalny cały aparat zapłonowy lub stosować zamienniki. Regulacje silników wymagają diagnostycznego sprzętu, a fachowcy powinni być przeszkoleni. Biorąc pod uwagę możliwość tankowania paliwa o niskiej jakości trzeba co 10 tys. km czyścić dysze układu zasilania silnika. Hamulce w „piątce” pracują w wysokiej temperaturze, dlatego też trzeba je okresowo czyścić. Posiadaczom kabrioletów MX-5 polecam przeglądy co 10 tys. km przebiegu w starszych pojazdach i co 15 tys. w nowszych. Naszą robociznę wyceniamy na około 300 zł. Właściciele kabrioletów nie narzekają na twarde zawieszenie, które wytrzymuje nierówności dróg. Od czasu do czasu uszkadzają jednak osłony misek olejowych, bowiem auto jest nisko zawieszone.
 

Ceny części (w zł)
Nakładka zderzaka przedniego 1200
Reflektor 1500
Łożysko piasty przedniego koła 500
Pasek rozrządu 400
Klocki hamulcowe komplet przód 200
Tarcza hamulca przedniego koła 220
Filtr oleju 30
Filtr powietrza 70
Amortyzator przedni 700
Końcówka drążka kierowniczego 300

Zalety i wady

  • Niezawodny silnik
  • Staranne wykonanie całego auta
  • Dobre warunki jezdne
  • Dobre osiągi
  • Wysoka cena zakupu
  • Dość drogie części
  • Drogie naprawy auta
  • Duży spadek wartości


    Dane techniczne Mazdy MX-5

    Wymiary (mm) 3975 x 1675 x 1230
    Rozstaw osi (mm) 2265
    Rozstaw kół (mm) 1410 przód, 1430 tył
    Masa własna (kg) 981
    Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1230
    Objętość bagażnika (l) 135
    Silnik rzędowy umieszczony poprzecznie
    4 cylindry
    Pojemność (cm sześc.) 1598
    Moc (KM) 90
    Stopień sprężenia 9,0
    Zawieszenie przednie podwójny wahacz poprzeczny 
    i amortyzator teleskopowy
    Zawieszenie tylne podwójny wahacz poprzeczny
    i amortyzator teleskopowy
    Układ kierowniczy  wspomaganie w seryjnym wyposażeniu
    Hamulce tarczowe przednie i tylne, wentylowane przód
    Rozpędzanie 0-100 km/godz. (sek.) 10,6 sek.
    Prędkość maksymalna (km/godz.) 175
    Zużycie paliwa przy 120 km/godz (l) 7,2
    Zużycie paliwa w jeździe miejskiej (l) 11,7

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • kari (gość)

    silnik jest umieszczony podłużnie a nie poprzecznie!!!! Auto ma napęd tylko na tylną oś

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Mazda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

470 zł