Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36080 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Mazda MX Sport Tourer

Data publikacji: Autor: Piotr Myszor

 Najnowsza Mazda MX sport tourer, napędzana dwoma silnikami: spalinowym i elektrycznym imponuje również niezwykłej konstrukcji drzwiami.

Najnowszy prototyp Mazdy łączy funkcjonalność kombi ze stylistyką samochodów sportowych. Jej atutem jest też dwulitrowy silnik benzynowy, pozwalający na szybką, dynamiczną jazdę za miastem, z napędem elektrycznym, pozwalającym na "czyste", ciche poruszanie się po mieście.

Niestandardowe wykonanie tradycyjnych detali, sprawia, że wnętrze auta ma nieco futurystyczny charakter.

Praktyczne wyścielenie podłogi bagażnika i oparć tylnej kanapy, dzięki czemu auto wygląda jak dostawczy pickup, jest chyba jednak nieco na wyrost. Kto woziłby ciężary takim samochodem! Opuszczana tylna klapa wytrzymuje nacisk kilkudziesięciu kilogramów. Może więc posłużyć jako stolik czy krzesełko. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest żaluzjowy dach.

Mazda MX sport tourer to właściwie pojazd jednobryłowy. Jednak dużo niższy niż oferowane obecnie auta, filozofią budowy przypomina Alfę Romeo Sportwagon Kombi, której opadający w tył dach nadaje sportowy charakter. Podłoga bagażnika i tylna strona oparć drugiego rzędu siedzeń są wyściełane łatwo zmywalnym tworzywem. Po złożeniu tylnej kanapy dysponujemy bagażnikiem z płaską podłogą o pojemności 1250 litrów. Ale składany, harmonijkowy dach, odsłaniając od tyłu ponad połowę kabiny, dodaje też samochodowi nieco wyglądu pickupa i kombi. Trudno więc zupełnie jednoznacznie zakwalifikować mazdę MX sport tourer.

Auto nie ma drugiego słupka. Przednie drzwi odchylają się do przodu, a tylne do tyłu. Po otwarciu obu drzwi powstaje bardzo duże wejście, znakomicie ułatwiające dostęp do przednich i tylnych miejsc. Klamka tylnych drzwi jest umieszczona na ich wewnętrznej krawędzi, więc nie da się ich otworzyć, kiedy przednie są zamknięte.
W kabinie okrągłe zegary umieszczono przed kierownicą, a sterowanie nawiewem i zestawem audio - na środkowej konsoli. Kratki nawiewu, wewnętrzne klamki czy przyciski regulowania położenia fotela - wszystko znajduje się tam, gdzie się tego spodziewamy. Niecodzienne wykończenie tych elementów nadaje wnętrzu nowej Mazdy nieco futurystyczny charakter. Mimo to takie auto bez przeszkód mogłoby trafić do produkcji. Gdyby nie napęd...

Samochód napędzają dwa silniki. Za miastem sportową, dynamiczną jazdę umożliwia dwulitrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, który napędza wszystkie koła. W mieście silnik elektryczny o mocy 40 kW i maksymalnym momencie obrotowym 108 Nm pozwala cicho i bez spalin jeździć po mieście z prędkością maksymalną 40 - 50 km/h. Silnik napędza tylne koła. Akumulatory ładują się podczas pracy silnika spalinowego. Zasila je także system odzyskujący energię podczas hamowania.
Jak przystało na samochód XXI wieku, MX sport tourer jest bogato wyposażony w elektroniczne systemy wspomagające kierowcę. Są wśród nich: DSC (Dynamic Stability Control) i EBD. Nie ma zaś kluczyka, który zastąpiono elektroniczną kartą.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Mazda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

470 zł