Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36077 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Mazda RX-8

Data publikacji: Autor: pim

 W przyszłym roku na europejskie rynki wejdzie Mazda RX-8.

 

Mazda RX-8 to czteromiejscowy i, co w przypadku sportowych aut jest niecodzienne, także czterodrzwiowy samochód. A może raczej powinno się powiedzieć, że RX-8 ma jedne, ale dwudzielne drzwi. Tylnych drzwi nie da się otworzyć, bez otwarcia przednich. Są one tak zamykane, żeby spełniały rolę wzmocnienia, jakie podczas zderzenia bocznego daje środkowy słupek W zasadzie tylne drzwi są powiększeniem przednich dla wsiadających na tylną kanapę. Konstruktorzy Mazdy starali się bowiem, żeby przy zachowaniu agresywnej, sportowej sylwetki zapewnić jadącym z tyłu wygodę podróżowania, ale także wsiadania do samochodu.

Każdy z 4 pasażerów ma do dyspozycji sportowy fotel, mający duże poduszki boczne, żeby podczas pokonywania zakrętów dobrze trzymały jadących ludzi. Dbałość o komfort podróżowania ma też podkreślać bagażnik o pojemności 300 litrów. Dwustopniowe poduszki powietrzne i kurtyny chroniące głowę mają zabezpieczyć pasażerów w razie zderzenia.

Wnętrze ma sportowy charakter, podkreślany metalicznymi dodatkami i agresywnymi, kolorowymi wstawkami w ciemnej tapicerce. Klawisze w kierownicy pozwalają sterować radiem bez odrywania rąk. To się przyda, bo kiedy się ma pod maską silnik o mocy 225 KM, to trzeba stale trzymać auto w ryzach. Zwłaszcza, że moment obrotowy na poziomie 220 Nm zapewnia dobrą dynamikę jazdy. Umieszczenie silnika między osiami (za przednią osią, o 6 cm bliżej środka samochodu niż w przypadku mazdy RX-7) i rozłożenie masy samochodu równo na obie osie pozwoli doświadczonym kierowcom poczuć emocje szybkiej jazdy z pełną kontrolą samochodu, a mniej doświadczonym będą wybaczać niektóre błędy w prowadzeniu. Mazda RX-8 ma elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy.

Stylizacja tylnej części samochodu, zwłaszcza tylnego słupka i okna, mają przypominać pierwsze auta Cosmo Sports, w których koncern zastosował po raz pierwszy silniki rotacyjne Wankla. W ciągu 40 lat montowania tych silników w różnych sportowych modelach, stały się one jedną z wizytówek sportowych aut Mazdy. Także RX-87 będzie napędzany takim silnikiem. Będzie to jednak jednostka nowej generacji – o bardziej zwartej budowie i masie mniejszej o 30 proc. od poprzedników. Jest też bardziej oszczędna. Na wolnych obrotach spala o 40 proc. paliwa mniej od silnika stosowanego w RX-7.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Mazda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

470 zł