Mazda w Genewie w 2012

(ip)
Takeri, Fot: Mazda
Takeri, Fot: Mazda
Na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie po raz pierwszy w Europie Mazda Motor Corporation prezentuje model koncepcyjny TAKERI wraz z kompaktowym SUV-em CX-5. Mazda TAKERI, koncepcyjny sedan klasy CD, jest najnowszym wcieleniem motywu projektowego „KODO – Dusza Ruchu”. Podobnie jak w nowym modelu Mazdy - CX-5 zastosowano w nim przełomową TECHNOLOGIĘ SKYACTIV.

Takeri, Fot: Mazda
Takeri, Fot: Mazda


Takeri, Fot: Mazda
Takeri, Fot: Mazda

Europejska premiera modelu koncepcyjnego Mazda TAKERI

Nowy koncepcyjny sedan klasy CD Mazdy łączy wyrazisty sportowy design KODO z najnowocześniejszymi TECHNOLOGIAMI SKYACTIV, wyniesionymi na kolejny poziom.

Dzięki genewskiemu debiutowi koncepcyjnego modelu TAKERI, Europa może zobaczyć w jakim kierunku podąży kolejna generacja sedanów klasy CD Mazdy. Zaprojektowany zgodnie z designem marki "KODO - Dusza Ruchu", TAKERI odziedziczył wizję Mazdy SHINARI, fascynującego koncepcyjnego coupe, przedstawionego publiczności rok temu w Genewie.

TAKERI wyposażony jest w nowy, wysokowydajny silnik diesla Mazdy SKYACTIV-D oraz i-stop i automatyczną skrzynię biegów SKYACTIV-Drive. Wraz z najnowszym systemem odzyskiwania energii podczas hamowania i-ELOOP, TAKERI jest wyjątkowo oszczędny, a przy tym bezkompromisowo wierny radości z jazdy Zoom-Zoom. Przyszłość klasy CD wygląda i prowadzi się doskonale.

CX-5, Fot: Mazda
CX-5, Fot: Mazda
CX-5, Fot: Mazda
CX-5, Fot: Mazda

Całkowicie nowa Mazda CX-5 - kamień milowy nowej ery Mazdy

Mazda CX-5 jest pierwszym przedstawicielem nowej generacji Mazdy przyjmującej ekscytujący design "KODO - Dusza Ruchu", podobnie jak cały pakiet TECHNOLOGII SKYACTIV, opracowanej w całości przez Mazdę.

CX-5 jest dostępny z dynamicznymi i jednocześnie wyjątkowo oszczędnymi, czterocylindrowymi silnikami, wyposażonymi w system i-stop: 2,2-litrowym dieslem SKYACTIV-D, posiadającym podwójną turbosprężarkę o zmiennej geometrii, oferowanym w dwóch wersjach mocy, oraz 2,0-litrowym SKYACTIV-G, wolnossącym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem. Projektując te całkowicie nowe jednostki Mazda zdecydowała się na wyjątkowy stopień sprężania (14:1), rozwiązując problemy techniczne, które do dziś powstrzymują innych producentów przed zbliżeniem się do tej wartości. Automatyczna skrzynia SKYACTIV-Drive albo ręczna SKYACTIV-MT może przenosić moc na dwa lub cztery koła.

Nowa platforma nadwoziowa Mazdy charakteryzuje się zapewniającą lekkość , a przy tym wysoką sztywność technologią SKYACTIV-Body i wraz z podwoziem SKYACTIV-Chassis zapewnia niezwykle wysoki poziom bezpieczeństwa oraz przewidywalne, precyzyjne prowadzenie, odpowiednie dla tak dynamicznego napędu. Nadzwyczajna aerodynamika przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa CX-5 z godnym pozazdroszczenia poziomem emisji CO2, zaczynającym się od 119 g/km.

Wnętrze CX-5 jest wzorem elastyczności, niezwykłego komfortu pasażerów i przestrzeni bagażowej. Wykonane z materiałów najwyższej jakości zapewnia funkcjonalność i bardzo dobry komfort akustyczny. Poziom bezpieczeństwa również jest wyjątkowy, między innymi dzięki systemom bezpieczeństwa aktywnego, nigdy wcześniej nie stosowanym w tym segmencie, jak np. system automatycznego hamowania (Smart City Brake Support - SCBS)* i system ostrzegania przed zmianą pasa ruchu (Lane Departure Warning System)*.

Całkowicie nowa Mazda CX-5 wyznacza nowy standard dla kompaktowych SUV-ów w Europie. Jeździ tak jak wygląda - nowe technologie zapewniają osiągi idące w parze z dynamiczną stylizacją. CX-5 jest przedstawicielem "Odpowiedzialnego Zoom-Zoom" w jego najlepszym wydaniu.

*W zależności od wersji wyposażenia i rynku

MX-5 Spring, Fot: Mazda
MX-5 Spring, Fot: Mazda
MX-5 Spring, Fot: Mazda
MX-5 Spring, Fot: Mazda

Mazda MX-5 Spring 2012

Mazda wprowadza także na rynek limitowaną wersję swojego legendarnego roadstera. Nowy MX-5 Spring 2012 otrzymał szereg wyróżniających elementów i wyjątkowy kolor nadwozia. Dzięki temu sportowy wygląd tego najpopularniejszego z roadsterów na świecie stał się jeszcze bardziej elegancki. Wiosenna edycja specjalna jest również pierwszą Mazdą MX-5, której system audio został uzupełniony o nawigację. Będzie dostępna od marca 2012 r. z miękkim lub automatycznie składanym twardym dachem*.
__

*Dostępność zależy od rynku

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty