Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

McLaren P1 GTR. Powrót na tor

(kr)
McLaren P1 GTR / Fot. McLaren
McLaren P1 GTR / Fot. McLaren
Wygląd wyścygowej wersji superauta McLarena nawiązuje do jego poprzednika, ale samochód jest wyraźnie lżejszy i - co najważniejsze - ma więcej mocy.
McLaren P1 GTR / Fot. McLaren
McLaren P1 GTR / Fot. McLaren

Po pierwsze inżynierowie zwiększyli o 80 mm rozstaw przedniej osi P1 GTR. Jednocześnie pojazd został obniżony o 50 m i stracił 50 kg wagi. Taki wynik udało się osiągnąć, dzięki zastosowaniu nowych materiałów (np. układ wydechowy ze stopu tytanu waży teraz 6,5 kg mniej).

Spore znaczenie ma także zastąpienie szkła tworzywem sztucznym. Oprócz tego w samochodzie zamontowano 19-calowe felgi, a także wyczynowe opony Pirelli.

McLaren P1 GTR / Fot. McLaren
McLaren P1 GTR / Fot. McLaren

Z tyłu zainstalowano duże skrzydło, wyposażone w system DRS, który może zmieniać nastawienie o 32 stopnie. Dzięki poprawionej aerodynamice, nadwozie McLarena przy około 240 km/h wytwarza aż 600 kg docisku.

Napędem zajmują się podwójnie doładowana benzynowa jednostka V8 o pojemności 3.8 litra oraz silnik elektryczny. Generują one w sumie zawrotne 1000 KM mocy.

Auto zostanie pokazane podczas marcowego salonu w Genewie.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty